אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> קניין רוחני >> העליון ביטל סימן מסחר שאישר פוסק קניין רוחני בשל סיכון להטעיית צרכנים

העליון ביטל סימן מסחר שאישר פוסק קניין רוחני בשל סיכון להטעיית צרכנים

מאת: טל צבר, עו"ד | תאריך פרסום : 26/08/2012 12:22:00 | גרסת הדפסה

מיכה דנציגר ואח' נגד שמואל מור

ביהמ"ש העליון קיבל ערעור שהגיש מטפח ומשווק של זן ייחודי של פרח הגיפסנית, על החלטת פוסק קניין רוחני לאשר לבעל זן אחר של הפרח, לרשום סימן מסחר הדומה עד כדי הטעייה, לסימן המסחר של המערער.

אדם שטיפח זני פרחים מיוחדים של פרח הגיפסנים ויחד עם החברה שבבעלותו הוא בעליו של סימני המסחר "Lucky Stars" ו- "Million Stars" התנגד לרישום סימן מסחר בשם "More Stars" שביקש לרשום אדם אחר, המטפח אף הוא זני פרחים, וביקש להשתמש בסימן המסחר דנן כדי לשווק זן של פרח הגיפסנית.

לטענתו, בשנת 1999 כרת עם אותו מטפח הסכם במסגרתו ניתן לו רשיון לגדל ולשווק את אותו זן מיוחד שפיתח, שבו התחייב להימנע מלעשות שימוש כלשהו בשתילי הגיפסנית במשך שלוש שנים. פוסק הקניין הרוחני דחה את ההתנגדות שהגיש ואישר את סימן המסחר "More Stars".

בעקבות זאת, הגישו האדם והחברה שבבבעלותו ערעור לביהמ"ש העליון על החלטת הפוסק כאמור, אשר ניתנה למרות שביהמ"ש המחוזי בת"א הוציא צו מניעה אשר אסר על המשיב לעשות שימוש בסימן המסחר "More Stars".

המערערים טענו בין היתר, כי דובר בסימן מסחר הדומה עד כדי להטעות לסימן המסחר "Million Stars" ועלול לפגוע במוניטין של הצמח, אשר המשיב מנסה להיבנות ממנו. לטענתם, המשיב זן הגיפסנית שפיתחו הינו מהמובילים בשוק הפרחים העולמי, ומכירותיו בעולם מסתכמות בעשרות מיליוני דולרים.

המשיב טען, כי אין להתערב בהחלטת הפוסק, ובנוסף הציע למחוק את האות 'E' מהסימן כך שיירשם "Morstars". המשיב הודה שזן הגיפסנית המשווק תחת הסימן: Million Stars, צבר מוניטין רב בענף הפרחים, אולם לטענתו, זאת מאחר שהיה למעשה בעל מונופול בשוק במשך תקופה ארוכה. לטענתו, רישום הסימן נדרש דווקא משום שהדבר יפתח את השוק לתחרות הוגנת.

השופט מלצר קיבל את הערעור. נקבע, כי ההשוואה הוויזואלית בין הסימנים המסחריים של הצדדים יוצרת רושם כללי של דמיון משמעותי מטעה בין המונחים Million Stars ו-More Stars, ודמיון מטעה זה לא ישתנה גם אם הסימן שמבקש המשיב לרשום ישונה ל"Morstars", כפי שהציע.

בנוסף נקבע, כי טרם מתן אישור לרישום סימן מסחר, יש לשקול את האינטרס הציבורי ולהידרש להגנת ציבור הצרכנית בין היתר באמצעות מניעת הטעיה, משמדובר בשני זנים מאד דומים של צמח הגיפסנית, אישור סימן מסחר על אחד מהם, שהינו בעל שם כמעט זהה, ומיועד לשיווק לאותו סוג לקוחות, עלול להטעות את הצרכנים שעלולים לחשוב שהפרחים המשווקים תחת הסימן More Stars הם מוצר נוסף, או דומה, מאותו משווק שעיסוקו בפרחים שמשווקים תחת הסימן: Million Stars.

לפיכך, הערעור התקבל כאמור, ונקבע כי יש לבטל את סימן המסחר שאישר הפוסק, כך שזן הגיפסנית שפיתח המשיב לא ישווק בשם More Stars.

מיכה דנציגר ואח' נגד שמואל מור

למדור: קניין רוחני

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום קניין רוחני באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום קניין רוחני
קניין רוחני: מה ההבדל בין זיוף להעתקה?
עו״ד יעקב מנור (צילום: אתי לירז אביטבול)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ