אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> המשטרה תשלם למעלה ממליון ש"ח להורים שבנם נורה למוות בידי שוטר

המשטרה תשלם למעלה ממליון ש"ח להורים שבנם נורה למוות בידי שוטר

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 22/11/2012 16:53:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין המנוח אל סעדי מחמוד ז"ל באמצעות יורשיו - הוריו נ' מדינת ישראל ואח'

בית המשפט המחוזי בת"א קיבל בחלקה תביעת רשלנות שהגישו הורים שבנם נורה למוות בידי שוטר, והורה למשטרה לפצות אותם ב 1,364,299 ש"ח.

בתביעה שהגישו הורים לבן שנורה למוות בידי שוטר, הם ביקשו פיצוי של 2,625,681 ש"ח, מהמדינה וממשטרת ישראל, בטענה כי הירי שגרם למות בנם נבע מרשלנות השוטרים.

ההורים טענו, כי בנם נסע ברכב של המשפחה יחד עם שני חבריו, וכשזה נעצר באחד הרמזורים בעיר רמלה, שני רכבי משטרה מוסווים איגפו אותו, ותוך מספר שניות יצאו מהם השוטרים מבלי שחבשו כובעי זיהוי או הזדהו, והחלו לירות לעבר הרכב, וכתוצאה מהירי בנם נפגע ונפטר מפצעיו.

לטענתם, השוטרים אף לא קראו קריאות אזהרה טרם הירי, והפעילות נעשתה כולה, מבלי שהמנוח ו/או חבריו נקטו באיזושהי פעולה מסכנת חיים כלפי השוטרים או רכבים אחרים.

המשטרה והמדינה טענו מנגד, כי הירי היה כדין, שכן התנהגות המנוח סיכנה ממשית את חיי השוטרים. לטענת המשטרה, השוטרים עקבו אחרי הרכב בו נהג המנוח, לאחר שדווח להם על יריות מתוכו, וכי לאחר שחסמו אותו בעת שעצר ברמזור אדום, הם ירדו מהרכב כשעל ראשם כובעי זיהוי, והורו לנוסעים לצאת החוצה, אלא שבמקום, החל המנוח לנגח בפראות את הרכבים שמלפניו ומאחוריו, כשהשוטרים בסכנת דריסה, לפיכך, ומתוך נסיון להגן על חייהם החלו לירות.

סגנית הנשיאה, השופטת ד"ר דרורה פלפל קיבלה את התביעה בחלקה וקבעה כי מות המנוח נבע מרשלנות המשטרה.

נקבע, כי לא הוכח שהמנוח נהג בפראות, השתולל, או התפרע באופן כזה שסיכן את חיי השוטרים.

אין חולק, כך נקבע, כי הקליע שפגע בראש המנוח, ונורה על ידי אחד השוטרים, הוא שגרם למותו. נפסק, כי עדות השוטר שירה, על פיה עמד בין רכב המנוח לרכב המשטרה שמאחוריו והיה בסכנת חיים היתה מלאה סתירות ואף נסתרה בעדויות שוטר אחר שנכח במקום, ומשכך, לא ניתן לקבל את גרסתו.

עוד נפסק, כי לא הוכח כי בזמן שירה במנוח היה השוטר במצב של סכנה ממשית ומיידית לחייו, ועל כן- תגובת הירי הייתה בלתי סבירה וחרגה מנורמת הזהירות בה חבה המשטרה.

לפיכך נקבע, כי המשטרה, שהתרשלה ואחראית למות המנוח, תפצה את הוריו ב 1,364,299 ש"ח, וזאת בין היתר בגין קיצור תוחלת חיים, כאב וסבל והפסד השתכרות. כמו כן חויבה בהוצאות של 100 אלף ש"ח.

לפסק הדין בעניין המנוח אל סעדי מחמוד ז"ל באמצעות יורשיו - הוריו נ' מדינת ישראל ואח'

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ