אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> המזונות הופחתו: יש לאפשר לאב להתקיים בכבוד

המזונות הופחתו: יש לאפשר לאב להתקיים בכבוד

מאת: עו"ד לורית גרון גלבוע | תאריך פרסום : 16/04/2015 14:48:00 | גרסת הדפסה

צילום: pedrojperez , www.morguefile.com

אב, שטען שאם ישלם לילדיו את המזונות שנפסקו לו יוותר במינוס הולך וגדל ביקש מבית המשפט המחוזי להקטין את סכום המזונות, העולה על 60% ממשכורתו הצנועה. באופן מפתיע, הרכב של שלושה שופטים במחוזי נענה לבקשתו.

בית המשפט לענייני משפחה בתל-אביב הוציא ביולי 2013  פסק דין מזונות בו חויב האב לשלם  4,500 שקל לשני ילדיו בני 10 ו-8, בתוספת מחצית עלות הצהרונים, הקייטנות וההוצאות הרפואיות החריגות שאינן מכוסות בביטוח רפואי.

שינוי החיוב במזונות?

עורך דין דיני משפחה

כעקרון, מדובר בפסיקה מינימאלית של מזונות, אך למרות זאת, האב – שמשתכר 7,700 שקל בחודש – טען שאחרי שכירות ואחרי ההוצאות של הילדים כשהם אצלו – לא נשאר למחייתו דבר, ולמעשה בכל חודש הוא צובר מינוס של 150 שקל, וזה עוד לפני שהשתתף בעלות הצהרונים, הקייטנות וההוצאות הרפואיות.

לרכך ולאזן

,אכן, תוצאה קשה...", כתב השופט שאול שוחט שהחליט לקבל את טענת האב. אמנם, קבע השופט, סכום המזונות בו חויב האב נופל אפילו מהמינימום הנוהג בפסיקה, אולם באותה מידה הפסיקה גם קובעת שהחיוב במזונות צריך להותיר לאב דמי מחייה מינמיאליים, כדי שיוכל לקיים את עצמו וגם את הילדים כאשר הם שוהים עמו.

השופט הסביר כי לא אחת הפחיתו בתי המשפט, לרבות העליון, מזונות קטינים כדי שהאב לא יוותר ללא כל. "מוחלטותו של החיוב כדי הצרכים ההכרחיים, אינה, אפוא, כה מוחלטת וניתן לרככה (אך לא לבטלה) על דרך האיזון באותם מקרים בהם לא נותרים בידי האב, לאחר פסיקת המזונות, משאבים מספיקים לצרכיו...", כתב השופט בפסק הדין.

השופט ניסה למצוא מהיכן ניתן להפחית את המזונות והגיע למסקנה כי ניתן להפחית מדמי המדור הגבוהים וכן לבטל את חיוב האב בעלות הצהרונים והקייטנות. השופט קבע כי הוא מתחשב בכך שעוד כשבני הזוג חיו יחד הם נעזרו במשכורתה של האם ובעזרת אמה כך שגם אז האב לא הצליח לספק לילדים צרכים שהם מעבר להכרחיים.

סגן הנשיאה יצחק ענבר והשופטת יהודית שבח הסכימו עם השופט שוחט והוחלט להפחית 440 שקל ממזונות האב, כך שישלם לילדיו 4,060 שקל בחודש, וכן לבטל את החיוב על צהרונים וקייטנות כאמור. כמו כן, בוטלו ההוצאות שנפסקו לחובת האב בהליך הקודם.

  • ב"כ המערער: עו"ד עדנה אשכנזי, עו"ד פרחיה משה 
  • ב"כ המשיבה: עו"ד עדי רוזנבלום, עו"ד ישראל מרק

לחצו לקריאת פסק הדין בעניין פלוני נ' פלונית

* עו"ד לורית גרון גלבוע עוסקת בדיני משפחה

** הכותבת לא ייצגה בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ