אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תביעות ביטוח ונזקי רכוש >> המאבק השתלם: הוועדה תדון מחדש בבקשה להכיר בבעיות זיכרון כנכות

המאבק השתלם: הוועדה תדון מחדש בבקשה להכיר בבעיות זיכרון כנכות

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 10/05/2016 12:11:00 | גרסת הדפסה

צילום: Dollarphotoclub.com

נפגעתם בתאונת עבודה? למרבה הצער, המאבק על עצם בריאותכם או שיקומכם אינו המאבק היחיד שתצטרכו לנהל. סיפורה של אישה שנפגעה בתאונת דרכים בשנת 2010, ומאז סובלת מנזקים שונים, ממחיש את העניין אך מעורר גם תובנה חיובית: לא כדאי לוותר.

המדינה אינה ששה להכניס את היד לכיסה ולהעניק לכם קצבאות כיד המלך או אחוזי נכות מיותרים, לשיטתה. ואולם, התעקשות על זכויותיכם יחד עם ייצוג משפטי עשויים לעתים לשאת פרי.

לייעוץ בתאונות עבודה:

עורך דין תאונות עבודה

סיפורה של מנהלת אדמיניסטרטיבית, שטרם הסתיים, ממחיש את העניין. האישה נפגעה בשנת 2010 בתאונת דרכים כשהייתה בדרכה לעבודתה. על סף עילפון, היא הזעיקה את בעלה שפינה אותה לבית חולים.

עד התאונה היא הייתה אישה בריאה וספורטיבית אך מאז התאונה היא סובלת מבעיות אורתופדיות ונוירולוגיות, וכן מכאבי ראש קשים, הפרעות בשינה, עייפות כרונית, בעיות בזיכרון, חרדות ונטייה לבכי.

ביטוח לאומי הכיר באירוע כתאונת עבודה, ולאישה נקבעו 5% אחוזי נכות בשל בעיות בצוואר. אלא שלאורך הזמן מצבה הנפשי החמיר, ובספטמבר 2013 היא הגישה לביטוח לאומי תביעת החמרת מצב בגין פוסט טראומה.

רופאי הוועדות הרפואיות שדנו בעניינה הכירו בקשר סיבתי בין התאונה לבין ההחמרה, וכחצי שנה לאחר מכן, במרץ 2014, היא תבעה גם החמרת מצב בשל  פיברומיאלגיה – תסמונת כאבי שרירים ועייפות כרונית.

הוועדה הרפואית הכירה גם בקשר בין התאונה לבין תסמונת זו, ובסופו של דבר נקבעו לאישה 35% נכות קבועה.

בכך לא תם עניינה. האישה גם ביקשה להכיר גם בכאבי הראש ובליקוייה הקוגניטיביים – בעיות הזיכרון והריכוז – כנכות.

בניגוד ליתר הליקויים, בעיות אלה לא הוכרו על ידי הוועדה ולאישה לא נקבעו אחוזי נכות בגינן. החלטת הוועדה ניתנה מבלי ששמעה את טענות האישה ושלא בנוכחותה.

לשיטת הוועדה, אחוזי הנכות שניתנו לאישה בגין הפוסט טראומה והפיברומיאלגיה מגלמים בתוכם את בעיות הקוגניציה והזיכרון, ואין מקום לכפל נכויות.

על החלטה זו הגישה האישה, שיוצגה על ידי עו"ד אייל פייפר, ערר בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, בו ביקשה להורות לוועדה לדון בתיק מחדש ולפסוק לה אחוזי נכות נוספים.

בשם העוררת נטען, בין היתר, כי הוועדה פעלה באופן שגוי כשהחליטה על דעת עצמה שלא לתת משקל לליקויים הקוגניטיביים, בטענה לכפל נכויות. אם המחוקק היה רוצה לאסור כפל נכויות, הדבר היה נקבע בחוק, כפי שנקבע למשל לגבי קצבת נכות וקצבת זקנה.

העוררת הפנתה לכך שבשנת 2014 בוצעו שינויים בספר הנכויות, במסגרתם הוכנס סעיף מיוחד ונפרד שעוסק בבעיות זיכרון בנוסף לבעיות נפשיות.

לשיטת העוררת, מאחר שמדובר בפגיעות המהוות חלק טבעי ממחלה ומכיוון שמחלות אלו הוכרו בקשר סיבתי, הרי שיש לייחס משקל לכל ההשלכות, כולל כאבי ראש ובעיות זיכרון.

עוד נטען כי סירוב הוועדה לאפשר לעוררת לטעון בפניה גרם לה לעוגמת נפש, ואף לבזבוז זמנו היקר של בית הדין לעבודה.

לאחרונה, במסגרת הדיונים בתיק, הסכימו העוררת וביטוח לאומי, שיוצג על ידי עו"ד מוניר ח'יר, כי העניין יוחזר לוועדה הרפואית לעררים בביטוח לאומי, על מנת שתשקול מחדש את עמדתה בנוגע להענקת נכות נוירולוגית נפרדת, ותתייחס באופן מנומק לחוות הדעת הרפואיות שעסקו במצב העוררת.

כמו כן, הצדדים הסכימו כי במידה שהוועדה תגיע שוב למסקנה שאין מקום לנכות נפרדת, היא תשקול את האפשרות לשנות את שיעור הנכות בתחום הנפשי.

עוד הוסכם כי המערערת ועורך דינה יזומנו לוועדה ויוכלו להציג בפניה טענות. לאחרונה, הרשמת מרב חבקין אישרה את הסכמת הצדדים.

עינינו הרואות כי יש להניח שאם האישה הייתה מרימה ידיים בשלב כזה או אחר של הליך מתיש שנמשך זמן רב, היא הייתה נאלצת להסתפק בקביעות הוועדה הקודמות. כעת, נפתח פתח לשיפור במצבה הכלכלי.

***המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את גט לויר

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תביעות ביטוח ונזקי רכוש באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תביעות ביטוח ונזקי רכוש

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ