אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> הילד נפל, האמא שיקרה – חברת הביטוח עדיין תשלם

הילד נפל, האמא שיקרה – חברת הביטוח עדיין תשלם

מאת: עו"ד רן שקד | תאריך פרסום : 21/06/2015 13:29:00 | גרסת הדפסה

צילום: sideshowmom, www.morguefile.com

בתביעה שהוגשה נגד חברת הביטוח הפניקס קיבל בית משפט השלום בעכו את גרסת המשפחה שהילד נפל כשנכנס לרכב ולכן מדובר בתאונת דרכים, אף שבבית החולים אמו אמרה שנפל במדרגות. הפניקס חויבה לשלם לצעיר כ-148 אלף שקל.

ביוני 2009 נפגע ילד בן חמש במרפק ידו השמאלית. לצוות הרפואי בבית החולים נמסר שהוא נפל במדרגות, אך לאחר שהתברר שהילד צריך לעבור ניתוח, אביו ביקש לתקן את הרישום ולכתוב שהילד נפל בכניסה לרכבה של אמו.

כשנה וחצי לאחר המקרה הוגשה בבית משפט השלום בעכו תביעה בגין נזקי הגוף שנגרמו לילד. בגרסת התביעה, שלפיה הילד נפגע בתאונת דרכים, נטען שביום האירוע אם הילד המתינה ברכב ליציאת הילד מהגן. כשהגיע לרכב, הוא ניגש לאם – שישבה במושב הנהג – והתקרב אליה לנשקה. לאחר מכן הוא ניגש לדלת האחורית, שהיתה פתוחה, וכשניסה להיכנס –  נפל ונפגע במרפקו.

לשאלות בנושא תאונות דרכים:

פנו ל - עו"ד תאונות דרכים

המשפחה הסבירה את שינוי הגרסאות בבית החולים בכך שהאם פחדה שהאב יכעס עליה מכיוון שהוא סובל מהתפרצויות זעם. האב, כך נטען, סובל מהפרעות קוגניטיביות והתנהגותיות לאחר שנפגע בראשו בצבא, והוא אף מוגדר כנכה צה"ל בעל 40% נכות פסיכיאטרית. המשפחה טענה שבעקבות התנהגותו הקשה, לאב יש צו הרחקה מהילדים. רק כשהאם הבינה שהילד צריך לעבור ניתוח, היא העזה לספר לאביו שנפל בכניסה לרכב, ולכן האב פנה לתקן את הרישום הרפואי.

לטענת הפניקס, שינוי הגרסאות אינו מתיישב עם ההיגיון, שכן לא ברור מדוע האב יראה באם אשמה בנפילת הילד בכניסה עצמאית לרכב אך לא יראה בה אשמה בנפילת הילד במדרגות.

שקל אם להעיף לאם סטירה

השופטת שושנה פיינסוד-כהן קיבלה את גרסת המשפחה.

השופטת הסכימה עם טענות הפניקס בדבר חוסר ההיגיון שבגרסת האם, אך החליטה לקבלה בכל זאת, בהסתמך על המסמכים הרפואיים שהוגשו והעידו על תוקפנותו של האב.

כן קבעה השופטת שלא נמצאה סתירה משמעותית בין עדויות ההורים ושההחלטה לספר את האמת נלקחה על ידי האם לאחר שהבינה עד כמה קשה מצבו של  בנה. עוד עלה מעדות האב שהוא אכן סובל מהתפרצויות זעם, שכן כשנשאל אם כעס על האם הוא ענה שהאחריות לנפילה מוטלת עליה, ושבזמן אמת שאל אותה איך הוא צריך להתנהג, אם "להעיף לה סטירה או להיות רגוע ולנשום עמוק".

בסופו של דבר, ואף שלדברי השופטת החליטה לקבל את גרסת התביעה "על קוצו של יוד" היא קבעה שהתאונה אכן התרחשה בכניסה לרכב ומהווה לפיכך תאונת דרכים.

לבסוף, פסקה השופטת שהפניקס תשלם למשפחה פיצוי של 147,807 שקל, החזר אגרה בתוספת הצמדה וריבית ושכר טרחת עו"ד בשיעור 13% מסכום הפיצוי בתוספת מע"מ.

  •  ב"כ התובע: עו"ד גוהר
  • ב"כ הנתבעת: עו"ד קלוזנר

* עו"ד רן שקד עוסק בתאונות דרכים.

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ