אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חוקתי ומנהלי >> החלטת אוני' בן גוריון למנוע פרסומים המציגים אישי ציבור כפשיסטים- סבירה

החלטת אוני' בן גוריון למנוע פרסומים המציגים אישי ציבור כפשיסטים- סבירה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 31/10/2011 10:32:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין צורף ואח' נ' אוניברסיטת בן גוריון

האם החלטת אוניברסיטת בן גוריון לאסור חלוקת עלונים ותליית כרזות בשטח הקמפוס המציגים את השר ליברמן וראש הממשלה נתניהו כבעלי השקפות המזוהות עם התנועה הפשיסטית, הינה החלטה סבירה ? בית המשפט המחוזי בבאר שבע קבע כי אין להתערב בהחלטה זו.

המבקשים, סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון והאגודה לזכויות האזרח הגישו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע המרצת פתיחה, בה ביקשו לתקוף את החלטת האוניברסיטה למנוע חלוקת עלונים ותליית כרזות בשטח הקמפוס, ובהם צילומים של השר ליברמן, וראש הממשלה נתניהו, בהקשר המכוון את הצופה לייחס להם השקפות המזוהות עם התנועה הפשיסטית והאידיאולוגיה שלה. לטענתם, מדובר ב"סתימת פיות" ובפגיעה ובלתי מידתית, בחופש הביטוי הפוליטי של ציבור הסטודנטים בתחומי האוניברסיטה, ועל כן יש לבטל את ההחלטות המונעות פרסומים אלה.

האוניברסיטה טענה, כי מדובר בהחלטה סבירה ומידתית שאף אושרה ע"י וועדת הערעורים, המאזנת כראוי בין החובה לכבד את חופש הביטוי והבעת הדעות הפוליטיות, לבין החובה למנוע הוצאת לשון הרע, ביזוי והשפלת אישי ציבור. לטענתה, בפרסומים האמורים קיים חשש שמדובר בהוצאת לשון הרע על אישי הציבור והפרסום אף עלול להתפרש כהסתה לאלימות ולפגוע ברגשות הציבור.

השופט אריאל ואגו דחה כאמור את הבקשה, וזאת בהתבסס על מהותה של האוניברסיטה והגדרתה כגוף דואלי. מתחם הסבירות לבחינת החלטות של הרשות הדואלית, כך נפסק, רחב יותר מזה שיוכר בעבור רשות ציבורית "רגילה", שכן יש להתחשב בעובדה שמדובר גם במוסד אוטונומי בעל מאפיינים פרטיים.

"...עמדתי היא, שאותו מרחב, ואותו מתחם שבין כתליו ניתן לקבל החלטות שונות, אך עדיין לגיטימיות ובנות קיום, גדול הוא וטולרנטי יותר, כאשר מדובר בגוף דו-מהותי. רחב הוא דיו להכיל גם שיקולים שמתחום המשפט הפרטי, והגנה על אינטרסים "צרים" ונקודתיים של אותו גוף. הבאת שיקולים כאלה במניין, ומתן משקל להם, מותרת, וכל עוד האיזון שנעשה אינו בלתי סביר, וכל עוד לא נחצו גבולות המתחם הוירטואלי הזה - אין מקום להתערבות בית המשפט" כתב השופט.

במקרה הנדון, נקבע כי אמנם ניתן היה גם לקבל החלטה אחרת, אך ההחלטה שהתקבלה בפועל אינה בלתי מידתית באופן המחייב את התערבות בית המשפט ואת פסילתה. לפיכך, נדחתה כאמור הבקשה, אם כי בנסיבות המקרה, הוחלט שלא לחייב את הסטודנטים בהוצאות משפט.

לפסק הדין בעניין צורף ואח' נ' אוניברסיטת בן גוריון

למדור: חוקתי ומנהלי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חוקתי ומנהלי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חוקתי ומנהלי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ