אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> הוצאה לפועל >> ההוצאה לפועל גבתה בכפייה ואיומים: ניתן לבטל את הצ'קים

ההוצאה לפועל גבתה בכפייה ואיומים: ניתן לבטל את הצ'קים

מאת: עו"ד יואב סברוב | תאריך פרסום : 31/12/2014 15:53:00 | גרסת הדפסה

גובי הוצל"פ איימו על אב כי יעקלו את כל רכושו אם לא ישלם את החובות של בניו. בלית ברירה הוא נכנע להם, מסר להם צ'קים בסך של כ-68 אלף ש' וביטל אותם לאחר מכן. השופטת הצדיקה את מעשיו.

באחד הבקרים ביוני 2006, דפקו נציגי הוצאה לפועל על דלתם של בני זוג כבני 70, שלשני ילדיהם חוב של כ-68,000 שקל לחברת "ח. עלמה יזמות עסקית", במסגרת צו עיקול. על מנת שלא יבוצע העיקול, האב מסר לנציגי ההוצאה לפועל 5,000 שקל במזומן ושני צ'קים נוספים לכיסוי החוב - ולאחר מכן ביטל אותם.

זקוקים לייעוץ בעניין הוצאה לפועל?

פנה לעורך דין הוצאה לפועל

עורכת דין המייצגת את החברה, שעוסקת בניכיון צ'קים, הגישה לבימ"ש השלום בראשל"צ תביעה נגד האב, לחייב אותו לפרוע את הצ'קים, שנועדו לכסות את החובות של בניו.

האב טען כי הגובים, שסירבו להזדהות בתחילה, התנהגו בבריונות, צעקו, ואיימו לרוקן את ביתו. הוא הוסיף, כי הוא הסביר להם שהדירה שייכת לו ולאשתו ולא לבניו, ושקיים צו של בימ"ש השלום המורה על עיכוב הליכי ההוצאה לפועל, אך הם המשיכו בשלהם והודיעו לו כי לא מעניין אותם אם יש צו שכזה, והם מתכוונים לבצע את העיקול בכל מקרה.

עוד טען האב, כי המהומה שיצרו הגובים הבהילה מאוד אותו ואת אשתו הסובלת מנכות נפשית, וגרמה להתקהלות של שכנים רבים, וכי הגובים ניצלו את הלחץ הנפשי שהוא חש, והציעו לו לשלם להם את החוב בצ'ק על מנת להימנע מהעיקול.

משכך, טען, הוא רשם את הצ'קים בלית ברירה בשביל למנוע את העיקול, מתוך הנחה שעד למועד הפירעון הוא יוכיח כי קיים צו עיכוב הליכים המונע את העיקול.

לא ניתנו מרצון

השופטת ד"ר איריס סורוקר ציינה, כי העובדה ששני החייבים התגוררו בבית הוריהם, לא אומרת שהרכוש בדירה שייך להם. לדבריה, היו בידי התובעת והגובים סימני אזהרה ברורים נוספים לכך שהרכוש שביקשו לעקל אינו של החייבים.

השופטת הוסיפה, כי היא האמינה לגרסת האב שהצ'קים הוצאו ממנו בכפיה ואיומים, וכי הוא האמין שהם נמסרים בנאמנות בלבד, עד שיציג את צו עיכוב הליכי העיקול. בנסיבות אלה, קבעה השופטת, האב היה זכאי לבטל את הצ'קים.

לפיכך, השופטת סורוקר דחתה את התביעה, וחייבה את התובעת לשאת בהוצאות של 19,100 שקל.

על בעל תפקיד מטעם ההוצאה לפועל להזדהות אם הוא מתבקש לעשות זאת, וכמובן שאסור לו לאיים. במקרה שנודע לו על קיום צו עיכוב הליכים או שמתעורר ספק כי הרכוש אכן שייך לחייב, עליו להפסיק מיד את ההליכים ולהודיע על קיום הצו ללשכת ההוצל"פ.

 

  • ב"כ התובעת: עו"ד רינת נגאר 

  • ב"כ התובע: עו"ד סלמה יוסי 

     

    * עו"ד ומגשר יואב סברוב עוסק בהוצאה לפועל.

    ** הכותב לא ייצג בתיק.

    *** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

    אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

    www.psakdin.co.il

     

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

סורוקר?

פעם ראשונה מזה שנים רבות שנתקלתי בפסק דין שפוי של סורוקר.. בדרך כלל היא מנותקת מהמציאות המעשית
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום הוצאה לפועל באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום הוצאה לפועל

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ