אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> הגב נתפס – חברת הביטוח תפצה

הגב נתפס – חברת הביטוח תפצה

מאת: עו"ד זיו און | תאריך פרסום : 06/08/2015 12:41:00 | גרסת הדפסה

צילום: Dollarphotoclub

גבר ביצע תנועה לא נכונה כאשר נכנס לרכבו, והחל לסבול מכאבי גב חזקים. הוא האמין שנגרם לו נזק בלתי הפיך, ותבע מ"הפניקס" פיצוי כספי על נזקיו. בית המשפט קבע כי לא נגרמה לגבר נכות, אך פסק לו פיצויים בסך 27,500 שקל.

הגבר, בן 44, סיפר כי במהלך שנת 2011 החנה את רכבו באופן שדלת הנהג הייתה צמודה למדרכה גבוהה. לדבריו, כאשר חזר לרכב, נחת על גבי המושב בתנוחה לא נכונה, וחש כי גבו "נתפס".

נפצעתם בתאונה?

פנו ל-עו"ד נזיקין

למחרת פנה לטיפול רפואי והתלונן על כאבים בגב התחתון וברגל. הוא טען כי לא היה מסוגל לעבוד במשך 71 ימים והגיש תביעה לביטוח לאומי, שהסכים להכיר בתקופת מחלה מצטברת של 52 ימים בלבד ושילם לו דמי פגיעה בסך של כ-16,000 שקל.

עם זאת, סבר הגבר כי נגרמה לו נכות קבועה, ולכן פנה בשנת 2012 לבית משפט השלום בקרית גת, כדי שיורה לחברת הביטוח של הרכב, הפניקס, לפצות אותו על נזקיו.

התובע ציין כי האירוע שעבר נחשב תאונת דרכים, וטען כי מאז התאונה הוא סובל מכאבים בגבו התחתון וברגלו השמאלית.

הפניקס הכחישה את נסיבות התאונה וסירבה לקבל את גרסת התובע.

לטענתה, תלונתו על נזק כה משמעותי שנגרם לגבו היא בלתי סבירה, לנוכח העובדה שהוא יצא בכוחות עצמו מהרכב ולא ניגש מיד לקבלת טיפול רפואי.  

התובע השיב כי לאחר התאונה המתין במשך 10 דקות ברכבו מתוך הנחה שהכאב יחלוף, וכאשר הגיע לביתו נטל משככי כאבים. עוד ציין כי העריך שמדובר בכאב זמני, ופנה לטיפול רק לאחר שהכאב לא חלף.

נכות זמנית

סגן הנשיאה, השופט אור אדם, קיבל את גרסת התובע לגבי נסיבות התאונה, שכן מצא אותה סבירה והגיונית, מתוך הנחה שאדם אינו פונה לטיפול רפואי מיידי בכל פעם שהגב שלו "נתפס".

משקבע שמדובר בתאונת דרכים, מינה השופט מומחה רפואי מטעם בית המשפט לבדיקת מצבו הרפואי של התובע.

תחילה, סבר המומחה כי בעקבות התאונה נותרה לתובע נכות קבועה בשיעור של 5% מחמת הספק, אך לאחר שנחשף למסמכיו הרפואיים הקודמים, גילה כי התובע כבר נחבל בגבו מספר פעמים בעבר, וקבע כי התאונה הנוכחית לא  גרמה לו לנכות ולמגבלה כלשהי.

עוד ציין המומחה כי למרות קביעתו, התאונה הנוכחית אכן גרמה להתפרצות כאבים אצל התובע, והעריך כי נגרמה לתובע נכות זמנית בשיעור של 70%-50% למשך כחודשיים.

למורת רוחו של התובע, השופט קיבל את חוות הדעת של המומחה, ודחה את התביעה לפיצוי עבור אובדן השתכרות עתידי כתוצאה מהתאונה.

לבסוף, השופט הורה לחברת הפניקס לפצות את התובע בסכום של 27,500 שקל עבור אובדן שכר לעבר, נזק לא ממוני, והוצאות רפואיות, בתוספת ל 4,200 שקל עבור שכ"ט עו"ד.

  • ב"כ התובע: עו"ד אייל כהן
  • ב"כ הנתבעת: עו"ד עזרא האוזנר

* עו"ד זיו און עוסק בדיני נזיקין

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ