אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> האם האלכוהוליסטית דקרה את בתה ובעלה – ביהמ"ש לא הסתפק בשיקום

האם האלכוהוליסטית דקרה את בתה ובעלה – ביהמ"ש לא הסתפק בשיקום

מאת: עו"ד רונן בנדל | תאריך פרסום : 12/04/2015 14:17:00 | גרסת הדפסה

צילום: Dollarphotoclub.com

אישה הסובלת מהתמכרות לאלכוהול דקרה ופצעה את בני משפחתה בביתם באמצע הלילה. היא הודתה במעשיה וביקשה שלא להטיל עליה מאסר בפועל. שירות המבחן המליץ גם הוא על טיפול ומאסר על תנאי בלבד. השופט לא השתכנע.      

בקיץ 2014 התרחשה דרמה בבית ביישוב באזור חיפה. באמצע הלילה, לאחר ששוב שתתה לשוכרה, נכנסה אישה לחדרו של בעלה וניסתה לתקוף אותו. הרעשים העירו את בתם בת ה-21, שמיד נחלצה לעזרת אביה וניסתה להיאבק באמה. בסערת המאבק הגיעו השתיים למטבח. האם לקחה סכין גדולה וניסתה לדקור את הבת, שנפצעה ביד כשניסתה להגן על עצמה. בשלב זה הבעל התערב, חילץ את הסכין מידי אשתו וניגש לבתו המדממת. אלא שהאישה לא נרגעה. היא החלה לזרוק עליו כל חפץ שנקרה בדרכה, עד שלקחה סכין נוספת ודקרה אותו בגב.

לשאלות בתחום הפלילי:

כנסו לפורום פלילי 

לאחר שהוגש נגדה כתב אישום בביהמ"ש המחוזי בחיפה, הודתה האישה בביצוע עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות.

שירות המבחן המליץ על מאסר על תנאי בלבד, והעמדת הנאשמת במבחן למשך 18 חודשים במהלכם תמשיך בטיפול שיקומי שבו כבר החלה, כיוון שמאסר בפועל או עבודות שירות עלולים להוביל לנשירתה מתכנית הטיפול. עם זאת, שירות המבחן ציין כי הנאשמת מתקשה לקחת אחריות ונוטה להשליך את האחריות על האלכוהול ועל הסובבים אותה.

המדינה, לעומת זאת, ביקשה להטיל על הנאשמת בין ארבע לשבע שנות מאסר בפועל, לנוכח חומרת המעשים. לשיטתה, אין לחרוג ממתחם זה, בין היתר לאור העובדה שהנאשמת גם לא נטלה אחריות מלאה למעשיה.

הנאשמת ביקשה להימנע ממאסר בפועל ולאמץ את עמדת שירות המבחן. לדבריה, היא הודתה בהזדמנות הראשונה ונטלה אחריות על מעשיה.

הנאשמת הוסיפה, בין היתר, שהיא משקיעה מאמצים בניסיון לטפל בשורש הבעיה – השימוש באלכוהול – וביקשה להתחשב בגילה המבוגר ובכך שזו הפעם הראשונה שהיא מסתבכת בפלילים. היא גם טענה שקיימים סיכויים של ממש לשיקום כאמור בתסקיר המבחן.

ואם זה היה גבר?

השופט דניאל פיש סקר את השיקולים לכאן ולכאן, והחליט להשית על הנאשמת מאסר בפועל. לטעמו, ממצאי התסקיר אינם מובילים למסקנה כי הנאשמת השתקמה או כי קיים סיכוי של ממש לשיקום. למרות חלוף הזמן, הנאשמת לא מכירה בחומרת מעשיה ומביעה עמדה קורבנית.

כמו שירות המבחן, השופט התרשם שהנאשמת מגלה יחס אמביוולנטי לטיפול ומונעת משיקולי רווח והפסד, ולא מתוך הכרה אמתית בבעיית ההתמכרות שלה, ועל כן יש סיכון שאלימות כזאת תתרחש שוב.

אלא שלדעתו, שירות המבחן הקל עם הנאשמת שלא בצדק, רק בגלל שהיא אישה – עובדה שבמקרה הזה היא לא-רלוונטית. העבירות לא בוצעו על רקע מגדרי או מעמד חברתי וממצאי התסקיר אינם מובילים באופן סביר להמלצה כי יש מקום להעדיף דרך שיקומית על פני ענישה קונקרטית, סיכם השופט.

בסופו של דבר, השופט גזר על הנאשמת 12 חודשי מאסר בפועל ו-6 חודשי מאסר על תנאי.

  • ב"כ המאשימה: עו"ד יעל וייסהוף
  • ב"כ הנאשמת: עו"ד אולג פרגין

* עו"ד רונן בנדל עוסק במשפט פלילי.     

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ