אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> האישה הקליטה דיון ללא רשות – ביה"ד חייב בהוצאות ונזף בעורכת הדין

האישה הקליטה דיון ללא רשות – ביה"ד חייב בהוצאות ונזף בעורכת הדין

מאת: עו"ד גאולה רובין | תאריך פרסום : 23/06/2015 16:24:00 | גרסת הדפסה

צילום: Jusben,www.morguefile.com

האישה, שהייתה אמורה לחזור הביתה לאחר שחתמה על הסכם שלום בית, התחמקה מבעלה. בדיון שהתקיים בשבוע שעבר חייב אותה בית הדין הרבני בירושלים לקיים את ההסכם, ואף התרעם על  כך שהעזה להקליט דיון ללא רשות.

במסגרת דיון בתביעת גירושין שהתקיים בסוף 2014, הגיעו בני הזוג –  הורים לשלושה – לשני הסכמים: הסכם שלום בית והסכם גירושין.

לייעוץ בענייני משפחה:

פנה ל- עו"ד דיני משפחה

במסגרת הסכם שלום הבית הצהירו השניים שיפעלו לשיקום מערכת היחסים. הבעל גם התחייב שלא לצאת להשתכר במועדונים ולשכור לבני המשפחה  – שגרו עד עכשיו ביחידת דיור בצמוד להוריו –  דירה מתאימה, הרחק ממשפחתו.

עוד צוין שאם שלום הבית לא יצלח, האישה תוכל לעבור יחד עם הילדים לצפון וניתן יהיה להפעיל את הסכם הגירושין.

בית הדין הרבני אישר את ההסכמים. ואולם, בדיון שנערך כארבעה חודשים לאחר מכן הסתבר שהאישה לא חזרה לבעלה. בית הדין נתן לה עוד הזדמנות וקבע דיון נוסף בתוך חודשיים. בינתיים, חויב הבעל לשלם מזונות זמניים של 3,000 שקל לילדיו.

בדיון שהתקיים לפני כשבוע ימים התלוננה עורכת הדין של האישה על כך שפרוטוקול הדיון הקודם לא נאמן למציאות, תוך שציינה כי האישה הקליטה אותו. היא טענה עוד כי מאחר ששלום הבית לא הסתדר, האב צריך לפעול לפי הסכם הגירושין, ובין היתר, לשלם לילדיו מזונות של 4,500 שקל.

עורך דינו של הבעל קם וטען כי נקודת המוצא של ההסכמים היא שהאישה צריכה קודם לחזור להתגורר עם הבעל ולנסות לשקם את מערכת היחסים, ורק אם הניסיון לא יצליח היא רשאית לפעול לפי הסכם הגירושין.

אלא שהאישה אפילו לא ניסתה לחזור הביתה, ולמעשה נראה שניסתה לפייס את הבעל במרמה, רק כדי לעשוק אותו ולהביא למצב שיחתום על הסכם גירושין דרקוני.

הבעל סיפר כי מיד לאחר החתימה על ההסכמים הוא שכר דירה כפי שהתחייב, אבל האישה התחמקה ממנו, כל פעם בתירוץ אחר. שישה חודשים הוא המתין לה עד שהתייאש והחזיר את הדירה לבעליה.

האישה השיבה כי פחדה לחזור לגור עם בעלה כיוון שאיים עליה במוות.

שוקל לחייב גם את עוה"ד

הדיינים הרב מאיר יששכר מאזוז, הרב יעקב חיים סלומון והרב מרדכי רלב"ג התייחסו קודם לכל לאופן ההתנהלות של האישה ועורכת הדין שלה. הקלטת דיון בסתר, הם ציינו, היא מעשה חמור ביותר. בנוסף, עורכת הדין הפריעה שוב ושוב למהלך הדיון התקין ולא אפשרה לחקור את האישה, ולמעשה התערבה בתשובותיה וממש שיבשה את החקירה.

לגופו של עניין, הסכימו הדיינים עם עמדת הבעל. הם ציינו כי בגוף ההסכמים ובהחלטת בית הדין הובהר כי הסכם הגירושין ייכנס לתוקף רק אם הצדדים ינסו לחזור בפועל ושלום הבית לא יצלח.

לכן החליט בית הדין לחייב את האישה לקיים את הסכם שלום הבית, ורק אם ניסיון כן לעמוד בו לא יצלח,  תוכל להפעיל את הסכם הגירושין.

הדיינים החליטו גם להעניש את האישה על הקלטת הדיון הקודם וחייב אותה בהוצאות של 3,000 שקל לקופת המדינה. בנוסף, הם ציינו כי הם שוקל לחייב גם את עורכת הדין בהוצאות, והורו לה להגיש לכך תגובה בתוך שבעה ימים.

בינתיים, הובהר לבעל שעליו להמשיך לשלם לילדיו את המזונות הזמניים כולל הפרשי המזונות שלא שילם וכן להתראות עמם פעם בשבוע. בתוך כך, הוזהרה האישה לבל תחבל בהסדר הראייה, ואם תעשה זאת – תיקנס ב- 250 שקל על כל הפרה.

* עו"ד גאולה רובין ממשרד רובין את רובין עוסקת בדיני משפחה.

** הכותבת לא ייצגה בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
המדריך להורים גרושים בימי קורונה
עו"ד עדי חן | צילום: אוראל כהן

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ