אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> האוטובוס עצר רחוק מהמדרכה ‒ הנוסעת נפלה. הפיצוי: כ-170,000 שקל

האוטובוס עצר רחוק מהמדרכה ‒ הנוסעת נפלה. הפיצוי: כ-170,000 שקל

מאת: עו"ד שני אדרי | תאריך פרסום : 07/07/2016 10:19:00 | גרסת הדפסה

צילום: Yuri Bizgajmer, www.123rf.com

באפריל 2013 מעדה נוסעת שיצאה מאוטובוס שעצר רחוק מהמדרכה ונחבלה בברך. טענות מבטחת האוטובוס "כלל" כי לא מדובר בתאונת דרכים וכי נזקי התובעת לא קשורים לנפילה נדחו. השופט: "עצירת אוטובוס במרחק מהמדרכה מגבירה את הסיכון בירידה ממנו".

בכתב התביעה טענה התובעת כי באפריל 2013 נסעה בקו 332 של חברת אוטובוס פרטית בצפון. כשביקשה לרדת בתחנה, נהג האוטובוס עצר במרחק של כמטר מהמדרכה. היא ניסתה להגיע עם רגלה למדרכה, איבדה שיווי משקל ונפלה.

לייעוץ בתחום: 

עורך דין תאונות דרכים

התובעת סיפרה כי נחבלה בברך ימין ובהמשך אובחן אצלה קרע ברצועה. מכיוון שהיא הייתה בדרכה לעבודה, האירוע הוכר על ידי הביטוח הלאומי כתאונת עבודה, נקבעה לה נכות קבועה של 10% והיא קיבלה מהמוסד כ-50,000 שקל.

התביעה הוגשה כנגד "כלל", מבטחת חברת האוטובוסים. לטענת התובעת, פציעתה גרמה לה למגבלות פיזיות, להפסדי שכר ולהוצאות. הביטוח הלאומי הצטרף גם הוא לתביעה בדרישה כי "כלל" תחזיר לו את הסכומים ששילם לתובעת.

הנתבעת טענה כי לא מדובר כלל בתאונת דרכים. לדבריה, התובעת ירדה מהאוטובוס ורק אז איבדה את שיווי המשקל ונפלה. הנתבעת הוסיפה כי גם אם יקבע שמדובר בתאונת דרכים, נזקיה של התובעת לא נגרמו כתוצאה מהנפילה שכן על פי המסמכים הרפואיים היא סבלה מתהליכים ניווניים גם קודם לתאונה.

הנתבעת הוסיפה כי בכל מקרה הנפילה לא גרמה לתובעת הפסדים כלשהם ואף הוכח שכיום היא מרוויחה יותר מאשר בזמן התאונה.

איבדה שיווי משקל

השופט יהושע רטנר מבית משפט השלום בחיפה כתב כי  עדותו של נהג האוטובוס תמכה בגרסתה האמינה של התובעת. הוא אישר כי מיד לאחר התאונה סדרן בתחנה המרכזית פנה אליו בקשר לאירוע, לאחר שהתובעת התלוננה אצלו.

השופט קיבל את עמדת התובעת כי האוטובוס חנה במרחק רב מהמדרכה והיא נאלצה לרדת עד לכביש במקום למדרכה. הוא הבהיר כי הפרש הגובה הוא "גורם סיכון מיוחד", וגם אם הנפילה לא אירעה באותו שבריר שנייה של היציאה מהאוטובוס אלא צעד או שניים אחרי, עדיין מדובר באירוע של איבוד שיווי משקל כתוצאה מירידה מאוטובוס - וזוהי תאונת דרכים.

ביחס לקביעת הנזקים, השופט אימץ את גובה הנכות שנקבע לתובעת בביטוח הלאומי. עבור כאב וסבל נפסקו לתובעת כ-16,000 שקל. כמו כן, נפסקו לטובתה כ-37,000 שקל עבור הפסדי שכר בעבר. מכיוון שהוכח ששכרה של התובעת עלה לאחר התאונה, היא קיבלה פיצוי מופחת עבור הפסדי שכר בעתיד שהועמד על כ-140,000 שקל.

עוד נפסקו לטובתה פיצוי על עזרת הזולת, הוצאות רפואיות והפסדי פנסיה וזכויות סוציאליות.

בסך הכל ולאחר ניכוי תקבולי הביטוח הלאומי נקבע כי הנתבעת תשלם לתובעת 168,917 שקל. הנתבעת חויבה גם לשפות את הביטוח הלאומי ב-80% מהסכום ששילם לתובעת ובסך הכל ב-41,687 שקל. 

עוד חויבה הנתבעת בשכ"ט עו"ד ובהוצאות בסך 13% מהסכום שנפסק לכל אחד מהתובעים, בצירוף מע"מ.

* עורכת דין שני אדרי עוסקת בתאונות דרכים

** הכותבת לא ייצגה בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ