אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני חוזים >> גן האירועים חסר רישיון עסק - האירוע יבוטל והלקוחות יפוצו

גן האירועים חסר רישיון עסק - האירוע יבוטל והלקוחות יפוצו

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 19/10/2010 09:44:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין דהן ואח' נ' גני מרוויאס אירועים בע"מ

בני זוג טענו, כי גן האירועים בו הזמינו את חתונתם לא יידע אותם כי אין בידו רשיון עסק וביקשו לקבל חזרה את המקדמה ששילמו ופיצוי. בית המשפט קבע כי החוזה אינו חוקי וחייב את גן האירועים להשיב לזוג את המקדמה ופיצוי נוסף של 10,000 שקלים.

התובעים, בני זוג, טענו כי הזמינו אירוע חתונה בגני מרוויאס, חתמו עם הגן על הסכם והעבירו מקדמה של 20,000 שקלים. לטענתם, כעבור מספר חודשים נודע להם, כי אין לגן האירועים רשיון עסק וכי הוא מצוי בקשיים כלכליים, אך כשפנו למקום בבקשה לבטל את האירוע, התנה זאת הגן בחתימה על הודעת ביטול חד צדדית הכוללת סעיף היעדר תביעות והחזר של 10,300 שקלים בלבד מתוך המקדמה. התובעים טענו, כי בלית ברירה חתמו על הודעת הביטול ולאחר מכן הגישו נגד גן האירועים תביעה לבית משפט השלום ברחובות, בה טענו כי לא ידעו כי אין לגן רישיון עסק, וכי לו היו יודעם זאת, לא היו מתקשרים עמו מלכתחילה, ודרשו פיצוי של 41,500 שקלים הכולל החזר יתרת המקדמה ופיצוי בגין עגמת הנפש והנזקים שנגרמו להם.

גן האירועים טען, כי משחתמו בני הזוג על הודעת הביטול הכוללת סעיף העדר תביעות, יש לדחות את התביעה על הסף. לגופו של עניין נטען, כי אמנם אין בידי הגן רישיון עסק, אך הדבר נאמר לבני הזוג ואלה בחרו לבטל את האירוע מטעמים אחרים.

השופטת לבנה צבר קבלה את התביעה באופן חלקי, לאחר שקבעה כי התובעים היו רשאים לבטל את החוזה עם הגן.

נפסק, כי הפעלת גן אירועים ללא רישיון עסק הינה בלתי חוקית, ובכל מקרה חובה היה לציין זאת במפורש בעת חתימת החוזה, וכי התקשרותו של גן האירועים עם בני הזוג מבלי שיהיה בידו רשיון עסק מהווה חוסר תום לב שהינו עילה לביטול החוזה.

בנוסף, כך נקבע, החוזה בטל גם מאחר ומדובר בחוזה לא חוקי הנוגד את תקנת הציבור, ומאחר ויש לראות בהתקשרות בין אולם אירועים ללקוחותיו כמכילה תנאי מכללא, כי לאולם רשיון לניהול העסק. משלא כך הדבר, הרי שהתנאי המתלה לא התקיים.

לפיכך נפסק, כי על גן האירועים להשיב לבני הזוג 9,700 שקלים בגין המקדמה ששולמה על ידם, וכן פיצוי כללי של 5,000 שקלים בגין הנזק שנגרם להם והוצאות של 5,000 שקלים.

לפסק הדין בעניין דהן ואח' נ' גני מרוויאס אירועים בע"מ

למדור: חוזים

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני חוזים באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני חוזים

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ