אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> גידל 49 שתילי קנאביס במעבדה – לא ישב בכלא

גידל 49 שתילי קנאביס במעבדה – לא ישב בכלא

מאת: מערכת PsakDin | תאריך פרסום : 19/04/2015 13:20:00 | גרסת הדפסה

צילום: effeebee, www.morguefile.com

בימ"ש השלום הרשיע תושב חדרה בגידול קנאביס, החזקת כלים לגידולו וצריכה עצמית. בשל שיתוף הפעולה שלו עם החוקרים, נגזרו עליו 300 שעות שירות לציבור בעמותה וקנס של 2,000 שקל בלבד.

תושב חדרה כבן 38 הואשם בגידול, ייצור והכנת סמים מסוכנים, החזקת כלים לצורך הכנתם והחזקת סם לשימוש עצמי.

לייעוץ בנושא עבירות סמים:

פנה ל- עו"ד פלילי

 על פי כתב האישום שהוגש נגדו לבימ"ש השלום בחדרה, בחיפוש שערכה המשטרה בביתו במאי 2014, גילו השוטרים מעבדה "מקצועית" לגידול קנאביס שהוסתרה במחסן הבית ובה 49 צמחים במשקל של למעלה מ-5.5 קילוגרם יחד עם כל הציוד הדרוש לגידולם, חומרי דישון וריסוס. בנוסף, בקופסה במטבח מצאו השוטרים קנביס מוכן לשימוש.

הנאשם הודה בעובדות כתב האישום והורשע בביצוע העבירות שיוחסו לו.

המדינה, באמצעות עו"ד אדם בן-שחר, ביקשה להטיל עליו עונש מאסר של עד שנה בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופסילת רישיון נהיגה. לטענתה, הנאשם מכור לסמים מזה שנים ארוכות ואף שהחל בהליך גמילה עצמאי, היו לו מספר מעידות והוא סירב לשתף פעולה עם הליך טיפולי משום שאינו רואה את עצמו כמכור.

לדברי המדינה, זו לא הפעם הראשונה שהנאשם מורשע בעבירה פלילית והוא גם ביצע עבירות משמעת בשירותו הצבאי. לכן, לשיטתה יש להטיל עליו עונש מוחשי ומרתיע ש"יסייע לו בהפנמת הגבולות".

סניגורו של הנאשם, עו"ד משה אורן, טען כי מדובר בהחזקת סמים לצריכה עצמית בלבד וכי משקל העציצים שנתפסו כולל גזעים ותפרחות שאי אפשר להפיק מהם סם. הוא הוסיף כי במקרה זה לא נגרם נזק, שכן הגידול נפסק עם תפיסתו של הנאשם לפני שהספיק לקטוף ולהפיק ממנו סם.

עוד ציין הסניגור, כי הנאשם הודה בביצוע העבירות כבר בחקירתו, התחרט על מעשיו ומאז מעצרו הוא נקי מסמים. הוא ציין כי מלבד עבירה אחת משנת 99' – שאינה בתחום הסמים – עברו הפלילי של הנאשם נקי. לבסוף, הסניגור הפנה לתסקיר שירות המבחן, שהמליץ על הטלת עונש חינוכי של 300 שעות שירות לתועלת הציבור.

חסך בזמן שיפוטי

השופט אהוד קפלן ציין, כי מדובר בעבירה שפוגעת בסדר הציבורי ושמתחם הענישה לגביה הוא עד 8 חודשי מאסר בפועל. עם זאת, השופט שוכנע כי הנאשם השתקם בכוחות עצמו וכעת הוא נקי מסמים.

עוד הוסיף השופט, כי עברו הפלילי של הנאשם זניח וכי הודאתו הביאה לחיסכון בזמנם של ביהמ"ש והעדים. "כל אלו מצדיקים את אי מיצוי הדין עמו, כלומר את קבלת המלצות שירות המבחן", קבע.

לפיכך, השופט גזר על הנאשם 300 שעות של"צ בעמותה לסיוע לנזקקים, קנס של 2,000 שקל ושלושה חודשי מאסר על תנאי.

 

 

* המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

 

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ