אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תעבורה >> בשביל השיקום: נהג 3 פעמים תחת השפעת קוקאין ולא ישב בכלא

בשביל השיקום: נהג 3 פעמים תחת השפעת קוקאין ולא ישב בכלא

מאת: עו"ד שי גלעד | תאריך פרסום : 27/04/2015 17:34:00 | גרסת הדפסה

ביהמ"ש לתעבורה גזר עשרה חודשי מאסר על אדם שנתפס פעם אחר פעם כשהוא נוהג תחת השפעת סמים קשים. המחוזי קיבל ערעור שהגיש וקבע כי יש לאפשר לו להיגמל מחוץ לכתלי הכלא.

בדצמבר 2014 גזר בימ"ש השלום לתעבורה בחיפה 10 חודשי מאסר בפועל על נאשם שהורשע על פי הודאתו בעבירות של נהיגה בשכרות (עבירה שכוללת גם שימוש בסמים) ובאי ציות לשוטר.

לשאלות בנושא נהיגה בשכרות:

כנסו ל- פורום תעבורה

בגזר הדין צוין, כי הנהג שנתפס בשלוש פעמים שונות כשהוא נוהג תחת השפעת קוקאין, התמכר לסמים קשים ונסיונותיו להיגמל כשלו. עוד צויין, כי העונש המחמיר נגזר בהתחשב במספר העבירות, תדירותן וחומרתן והעובדה כי נהיגה ברכב תחת השפעת סמים היא "פצצה מתקתקת".

שירות המבחן התרשם כי הנאשם החל בגמילה מסמים והמליץ שלא להטיל עליו עונש מאסר בפועל או עבודות שירות כדי שלא לפגוע בתהליך הגמילה. למרות זאת, ביהמ"ש קבע כי "ראוי ואפשר שגמילת המערער מסמים תעשה בין כותלי הכלא ולא כאשר שלומו ובטחונו של הציבור נתונים לחסדיו".

הנהג המורשע ערער על פסק הדין לביהמ"ש המחוזי. הוא טען, כי ביהמ"ש החמיר עמו יתר על המידה כשהעדיף את שיקולי ההרתעה ולא התייחס לכך שהודה במעשים, הביע חרטה כנה ופעל רבות כדי להשתקם.

המערער הוסיף, כי ביהמ"ש לתעבורה לא התחשב בהמלצת שירות המבחן ואף התעלם מחוות דעת הממונה על עבודות השירות שמצאה אותו מתאים לביצוען. לשיטת המערער, מאסר ממושך יגרור אותו להיטמע בתרבות עבריינית ולכן יש להעדיף את שיקול השיקום ולהסתפק במאסר קצר יותר שירוצה בעבודות שירות ולא בין כתלי הכלא.

המדינה טענה כי נהיגה בשכרות היא עבירה חמורה ביותר המסכנת את כל המשתמשים בדרך, והדגישה כי מדובר על שלוש הרשעות כאלה. לשיטתה ביהמ"ש צדק כשהעדיף את האינטרס הציבורי, במיוחד לנוכח עברו התעבורתי והפלילי של המערער. מקרה זה, טענה, אינו מצדיק התערבות של ערכאת הערעור, ויש לדחות את הערעור.

צריך לאפשר לו להשתקם

השופטת רונית בש ציינה כי מדובר בעבירות חמורות שהמסוכנות שבהן ברורה, אך עם זאת, מדובר במקרה מיוחד, המצדיק התערבות של ערכאת הערעור והעדפת הפן השיקומי על פני יתר שיקולי הענישה.

השופטת הוסיפה כי המערער משתתף מזה תקופה ארוכה במסגרת של גמילה וכיום אינו משתמש בסמים. אמנם לנוכח העבירות החמורות אין לקבל את המלצות שירות המבחן במלואה ולהימנע ממאסר לחלוטין, אך יש להעניק להן משקל משמעותי.

לבסוף השופטת קיבלה את הערעור והפחיתה את עונש המאסר שהושת על המערער ל-6 חודשי מאסר, שירוצו בעבודות שירות בעמותת "ארוחה חמה". בנוסף, השופטת הטילה על המערער צו "מבחן סמים" לתקופה של שנה שבמהלכה הוא יוותר תחת פיקוח של שירות המבחן.

השופטת הותירה את יתר רכיבי הענישה שהטיל ביהמ"ש לתעבורה על כנם, כך שבנוסף לעבודות השירות הוטלו על הנאשם 12 חודשי מאסר על תנאי, פסילת רישיון נהיגה ל-4 שנים וקנס בסך 3,000 שקל.

 

  • ב"כ המערער: עו"ד תומר נווה, עו"ד שלומית עדיקה
  • ב"כ המשיבה: עו"ד עילית אפשטיין - פרקליטות מחוז חיפה

 

* עו"ד שי גלעד עוסק בדיני תעבורה.

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

 

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תעבורה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תעבורה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ