אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> בית המשפט המחוזי הרשיע את רומן זדורוב ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל

בית המשפט המחוזי הרשיע את רומן זדורוב ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 14/09/2010 12:36:00 | גרסת הדפסה

להכרעת הדין בעניין מדינת ישראל נ' זדורוב

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נ' זדורוב

בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע את רומן זדורוב ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל, וגזר עליו עונש של מאסר עולם.

"ביום 6/12/06 ירדה אפלה על העיר קצרין ובצהרי יום. תאיר ראדה, נערה בפריחתה, פרח המהווה את דרכה של האדמה לחייך(...), נקטפה וחייה נגדעו בצורה אכזרית וקשה ע"י רוצח שפל", במילים אלו פתח השופט יצחק כהן את הכרעת הדין בפרשת הרצח של תלמידת התיכון, תאיר ראדה ז"ל אשר אירע לפני כארבע שנים.

לטענת המדינה, רומן זדורוב, עובד בית הספר, ביצע את הרצח בבית הספר "נופי גולן" בקצרין, בו למדה תאיר ז"ל עת נכנסה לשירותי הבנות. זדורוב, כך נטען, הגיע בעקבותיה, ושם שיסף את גרונה של הנערה, ולאחר מכן יצא מתא השירותים תוך שדרך על הנערה בשתי רגליו בהותירו עקבות, ונמלט. עוד נטען, כי הנאשם פעל להעלמת ראיות כאשר החליף את להב הסכין היפנית עמה שיסף את גרון הנערה, ניקה מעליו את דמה, החליף את מכנסיו והעלימם.

אב בית הדין, סגן הנשיא השופט יצחק כהן הרשיע את הנאשם בעבירות רצח בכוונה תחילה ושיבוש מהלכי משפט וקבע, כי הוכח מעל לכל ספק סביר, כי רומן זדורוב הוא שרצח את תאיר ראדה ז"ל.

השופט דחה את טענות הזוטא כנגד הודאותיו של הנאשם ברצח וקבע, כי בפני בית המשפט הוצגו ראיות רבות המחזקות באופן ממשי את הודאת הנאשם הרבה מעבר לנדרש. נפסק, כי הנאשם היה בזירת העבירה בשעת הרצח כשבידו כלי רצח מתאים, עקבות נעליו נמצאו על מכנסי המנוחה, והוא ידע פרטים מוכמנים רבים, שאדם אחר מלבד הרוצח לא יכול היה לדעת.

"לאחר שחקרתי ובחנתי את כל הראיות כולן, דקדקתי כחוט השערה בטענות הסניגוריה, גם כאשר היו פריכות ומופרכות, חזרתי ושקלתי וחזרתי ובחנתי את אשר הונח בפני, הגעתי לכלל מסקנה כי המאשימה השכילה להוכיח מעבר לכל ספק סביר את אשמתו של הנאשם בעבירות המיוחסות לו", פסק השופט.

בסוף הכרעת הדין העיר השופט על התנהלותה הקלוקלת של התקשורת אשר השתמשה בכוחה באופן בלתי סביר, מגמתי ומשתלח, ואף מתח ביקורת על התנהלות המדינה והסניגוריה בפרשה, כשניהלו עימותים הראויים להישמע בפני בית המשפט בפני התקשורת.

"לא בכדי מכונה התקשורת "הממלכה השביעית", כוח רב מוקנה לה ותפקיד חשוב" כתב השופט, והוסיף - "ראוי לה לתקשורת שתמלא תפקידה ללא מורא, בעוז ובהחלטיות, אך גם תוך שמירה על הרסן והאמת".

להכרעת הדין בעניין מדינת ישראל נ' זדורוב

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נ' זדורוב

למדור: פלילי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ