אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> בית המשפט אישר: הקטין יעבור עם אמו לאירופה

בית המשפט אישר: הקטין יעבור עם אמו לאירופה

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 25/05/2016 12:00:00 | גרסת הדפסה

צילום: CC By 2.0, Gordon, flickr

הילד בן העשר נולד כתוצאה מ"סטוץ" חד-פעמי. בקיץ 2015 החליטה אמו להצטרף לבן זוגה הנוכחי, ולעבור לאירופה לתקופה של שלוש שנים, אך אבי הילד סירב לאשר זאת. האם נלחמה ולאחרונה גם זכתה. נקבע כי מדובר באם מסורה שתדאג לשמור על הקשר בין הילד לאביו.

הילד נולד לפני כעשר שנים, כתוצאה ממפגש מזדמן וחד-פעמי בין הוריו. בשנתיים הראשונות לחייו, אביו לא היה עמו בקשר, עד שלטענתו פגש בבנו לראשונה באופן אקראי במסעדה.

לשאלות בענייני משמורת ילדים:

פנו ל-עורך דין משפחה

פגישה גורלית זו הותירה חותם עז בליבו של הגבר, ובשנת 2008 עבר בדיקת רקמות, שהוכיחה שהוא האב הביולוגי.

בינתיים, האישה הספיקה להתחתן ולהתגרש מגבר אחר ממנו נולדה לה בת. לפני כשנה וחצי, הכירה את בן זוגה הנוכחי, עברה להתגורר עמו והשניים חתמו על הסכם זוגיות.

בקיץ 2015, החליט בן זוגה לצאת למשך מספר שנים ללימודים גבוהים באירופה במטרה לשפר את עתידו המקצועי. האישה רצתה כמובן להצטרף אליה עם שני ילדיה, ורצתה אף לנצל את ההזדמנות לעבור השתלמויות מקצועיות בעצמה. ואולם, בעוד שאבי בתה הסכים למהלך, אבי הבן התנגד בכל תוקף.

משכך, נאלצה האישה לתבוע אותו בבית המשפט למשפחה בתל-אביב. בתביעת המשמורת וההגירה שהגישה באמצעות עו"ד גילה עיני, נטען כי יש לה קשר חזק ומשמעותי עם בנה, שאותו היא מגדלת מיום היוולדו. לעומת זאת, אביו התעלם מקיומו בשנים הראשונות לחייו, ורק לאחרונה החל להיפגש עמו באופן רציף, בתדירות של פעם בשבוע.

האם הוסיפה כי הנסיעה תשרת את טובת הילד, שכן קידום הקריירה המקצועית שלה ושל בן זוגה תשפר בצורה משמעותית את רמת החיים שלו. היא התחייבה לשוב לישראל בתום תקופת הלימודים, ואף הביעה נכונות להפקיד ערבויות כספיות שיבטיחו את שובה, ולאפשר לנתבע לפגוש את הקטין בחופשות וחגים.

הנתבע טען באמצעות עו"ד לורי גייזלר, שהמעבר יגרום לבנו נזק רגשי בלתי הפיך. לדבריו, טובת הקטין היא להיות במשמורת משותפת, אצל שני הוריו, ואין לאפשר לו להיסחף אחר ה"הרפתקאות" של אמו ובן זוגה הנוכחי. בתוך כך ציין האב כי למרות שהנסיעה לא אושרה, האם כבר ערכה לבנו מסיבת פרידה.

הקטין מתלהב

סגן הנשיא השופט נפתלי שילה התרשם שהתובעת היא אם מסורה, שמיום היוולדו גידלה ותמכה בקטין לבדה. השופט אמנם ציין כי מסיבת הפרידה לקטין לא הייתה במקום אולם בנסיבות המקרה, ובמיוחד לנוכח העובדה שמדובר בנסיעה לתקופה קצובה ותחומה של שלוש שנים בלבד, יש לאפשר לאם ולבן זוגה הנוכחי להגשים את עצמם.

השופט ציין לטובת האם את העובדה שלא הערימה קשיים על הקשר בין הקטין לאביו, ונהפוך הוא – עודדה אותו חרף העובדה שהאב החל להתעניין בבנו רק לאחר שמלאו לו שנתיים.

"הדבר מלמד כי האם מסוגלת להקפיד ולשמור על קשר בין הקטין לאב, אף כאשר היא תשהה בחו"ל", כתב השופט בפסק הדין.

בנוסף, תסקירי המומחים והעובדים סוציאליים תמכו באם, ועלה מהם כי הקטין מתלהב לקראת הנסיעה וכי יוכל להסתגל בקלות לשפה ולתרבות חדשה.

לפיכך, השופט החליט לקבל את התביעה ואישר לאם לצאת את הארץ עם בנה עד שנת 2019. הוא הורה לה להפקיד ערבות בסך 100,000 שקל להבטחת שובו של הקטין לישראל, לדאוג לקשר רציף בין האב לקטין, ולהביאו ארצה לחגים וחופשות.

* המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ