אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> ביקורת על מפקדי גבעתי: לא אפשרו לטירון לנוח

ביקורת על מפקדי גבעתי: לא אפשרו לטירון לנוח

מאת: עו"ד יונתן דייויס | תאריך פרסום : 14/02/2016 15:04:00 | גרסת הדפסה

thebrassglass, www.morguefile.com

צעיר שהתגייס לגבעתי טען כי הפעילות הגופנית המאומצת שעבר במהלך הטירונות גרמה לו לבעיות ולכאבים עזים. בית משפט השלום בחיפה קבע שתנאי השירות אכן גרמו להחמרה במצבו הרפואי של הצעיר.

היה זה לפני כחמש שנים כשהצעיר התגייס לצבא עם פרופיל רפואי 82, והחל טירונות בבסיס האימון של חטיבת גבעתי.

נפגעתם במהלך השירות הצבאי?

פנו ל-עורך דין ייצוג נכי צה"ל

לאחר חודשיים בהם נדרש לפעילות גופנית מאומצת, חש הצעיר בכאבים עזים בקרסוליים. הצעיר, שהופנה לרופא החטיבה, סיפר כי סבל בעבר מכאבים בכפות רגליו והרופא החליט להעניק לו ימי מנוחה בבסיס.

אלא שלטענת הצעיר, המפקדים לא אפשרו לו לנוח, ודרשו ממנו לבצע אימונים, שמירות ותורנויות, חרף העובדה שכאביו הלכו וגברו.

לבסוף, הגיע הצעיר לוועדה רפואית, שהורידה את הפרופיל הרפואי שלו ל-64 ושלחה אותו לקורס נהיגה שבסופו שובץ כנהג של מפקד הגדוד. ואולם, גם בתפקיד הזה – בו נדרש לנהוג במשך שעות ארוכות – מצבו לא השתפר, עד שנאלץ לעבור ניתוח בכף הרגל בעקבות קרע בגיד.

בשנת 2012 פנה הצעיר לקצין התגמולים בבקשה שיכיר בכך שמצבו, שהפך לחמור יותר כיוון שהוא סובל מחוסר יציבות, נגרם כתוצאה מתנאי השירות בטירונות, שכללו נשיאת ציוד כבד במסעות רגליים, כולל במועדים בהם קיבל אישור מנוחה.

אך קצין התגמולים לא שעה לטענות הצעיר ודחה את בקשתו לאחר שקבע שההפרעה בקרסוליים הייתה קיימת אצל הצעיר עוד לפני הגיוס. בערעור שהגיש הצעיר על ההחלטה הוא טען כי השירות הצבאי החמיר את מצבו ב-100%.

מנגד, טען קצין התגמולים כי אם קיים קשר סיבתי בין תנאי השירות של המערער למצבו, הרי שאין מקום להכיר בהחמרה מעבר לשיעור של 25%.

במהלך הדיון חיזק חברו של המערער לטירונות את גרסתו. החבר סיפר שהמערער נהג להתלונן על כאבים לאחר פעילויות שונות, ואישר כי נדרש להשתתף בחלק מהתרגילים, תוך שמפקדיו התעלמו מהעובדה שהיה אמור להיות במנוחה.

לא כיבדו את המלצות הרופא

השופט אודי גולדקורן קיבל את עדותם של המערער וחברו, תוך שהעביר ביקורת על מפקדי הטירונות, שלא כיבדו את המלצות הרופא ולא אפשרו למערער לשהות במנוחה הנדרשת. בנוסף, הבהיר השופט כי העברת המערער לתפקיד של נהג לא סייעה לו ויותר מזה, היא החמירה את מצבו, שכן במסגרת תפקיד זה הוא נאלץ להפעיל את רגליו במשך שעות ממושכות.

לאחר שעיין במסמכים הרפואיים שהציג לו המערער, הגיע השופט למסקנה כי ההפרעה בקרסוליים אמנם החלה זמן רב לפני גיוסו, אך "מתקבל מאוד על הדעת", כי מה שעבר עם גיוסו תרם להחמרת מצבו בשיעור של 50%.

לפיכך, השופט החליט לקבל את הערעור כך שהמערער יהיה זכאי לקצבה בשל מצבו. קצין התגמולים חויב בהוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך 7,000 שקל.

  • ב"כ המערערת: עו"ד אלי סבן
  • ב"כ המשיב: עו"ד אורית ברקמן

* עורך דין יונתן דייויס עוסק בייצוג נכי צה"ל

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ