אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מקרקעין ונדל"ן >> ביהמ"ש: נכד שטיפל בסבו הוא דייר מוגן

ביהמ"ש: נכד שטיפל בסבו הוא דייר מוגן

מאת: עו"ד לירן שגב | תאריך פרסום : 10/06/2015 17:47:00 | גרסת הדפסה

צילום: dharder, www.morguefile.com

בית משפט השלום בכפר סבא קבע שהנכד, שטיפל בסבו חצי שנה לפני פטירתו, עומד בהגדרות חוק הגנת הדייר, ורשאי להמשיך לגור בדירת עמידר בה התגורר הסב.

במהלך שנות ה-80 נחתם חוזה שכירות מוגנת בין עמידר לסב המנוח, שנפטר ב-1996. בשלב מסוים נכדו נכנס לגור בדירה יחד עם בת זוגו. במהלך השנים אביו של הנכד נפטר, ואמו עודנה בחיים.

לייעוץ בענייני מקרקעין:

פנה ל- עו"ד דיני מקרקעין

הנכד נשאר לגור בדירה גם לאחר פטירת האב, ועמידר, שרצתה לפנות אותו משם הגישה נגדו תביעה בטענה שהנכד אינו דייר מוגן. לטענתה, חוק הגנת הדייר קובע שרק בן זוגו של הדייר המוגן או ילדיו זכאים להיות גם הם דיירים מוגנים, ואם מדובר בקרובים אחרים, עליהם להוכיח שגרו עם המנוח לפחות חצי שנה לפני פטירתו ושלא היתה להם בזמן פטירתו דירת מגורים אחרת.

במקרה הנוכחי, היא טענה שהנכד פלש לדירה לאחר פטירת המנוח ללא אישורה. בנוסף, עמידר פירשה את החוק כך שהנכד אינו נחשב "קרוב אחר" מאחר שלא התייתם משני הוריו. כן טענה שלנכד הייתה דירת מגורים אחרת מעצם העובדה שיכול היה לחזור לדירת אימו.

הנכד טען שהוא גר בדירת סבו, סייע וטיפל בו כשלוש שנים לפני שנפטר, והוא אף הביא עדים שתמכו בגרסתו. לטענתו, הפסיקה קבעה שהעובדה שאימו עדיין בחיים אינה מונעת בעדו להיחשב כקרוב אחר. הנכד גם צירף מסמכים שמעידים על כך שמעולם לא היתה רשומה על שמו דירת מגורים כלשהי.

נכד = קרוב אחר

השופטת מירב בן-ארי דחתה את פרשנות עמידר ומשכך את התביעה כולה. השופטת קבעה שפרשנות עמידר למונח "קרוב אחר" כבר נדחתה בפסיקה קודמת, ונכד נחשב כקרוב אחר גם אם לא התייתם מהוריו. הקרוב האחר זוכה ליהנות כדייר מוגן, כאשר אין למנוח בן זוג או ילד שזקוקים לזכאות הזו, ומכאן שנכדו עומד בקריטריון הנדרש.

עוד קבעה השופטת כי הנכד הוכיח שגר בדירה יותר מחצי שנה לפני פטירת סבו. בנוגע לאפשרות מגוריו של הנכד בדירת הוריו, הסבירה השופטת כי גם סוגיה זו הוכרעה בפסיקה זה מכבר ונקבע שדירת הורים לא נחשבת כדירת מגורים אחרת – כלשון החוק – כאשר מדובר באדם בוגר שחי בזוגיות. לפיכך, הנכד רשאי להישאר בדירת סבו המנוח בתמורה לתשלום דמי שכירות מוגנים.

עם זאת, קבעה השופטת כי הנכד צריך לשלם לעמידר דמי שכירות עבור התקופה שגר בדירה לאחר פטירת סבו, אולם עניין זה ידון לאחר שעמידר תגיש תביעה לתשלומם. לא נפסקו הוצאות.

  • ב"כ התובעת: עו"ד רותם גלעדי, עו"ד רפאל מרדכי 
  • ב"כ הנתבעים: עו"ד אריה רואש

* עו"ד לירן שגב עוסק בדיני מקרקעין.

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מקרקעין ונדל"ן באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מקרקעין ונדל"ן
מצאתם את בית חלומותיכם – מה עושים עכשיו?
עו"ד טובי לוי, צילום: ליאור לוי
קונים דירה? כיצד לעשות זאת מבלי להסתבך
עו"ד דב דוניץ, צילום: אסנת קרסננסקי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ