אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> ביהמ"ש חייב בן 80 לשלם לזוגתו מזונות אזרחיים

ביהמ"ש חייב בן 80 לשלם לזוגתו מזונות אזרחיים

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 31/01/2011 10:38:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין ש. מ נגד מ.ס

בית המשפט לענייני משפחה בת"א חייב גבר בן למעלה משמונים לשלם מזונות אזרחיים לזוגתו ב 35 השנים האחרונות. נקבע, כי חיובו של בן הזוג נובע מחובת תום הלב כלפי בת זוגו החולה באלצהיימר ושוהה בבית אבות סיעודי.

התובעת, ילידת 1930, והנתבע, יליד 1927, היו בני זוג מאז 1975, עת עזבו את בני זוגם ועברו להתגורר יחד. בתביעה שהגישו ילדיה של האישה המשמשים כאפוטרופסיה עקב מצבה המנטאלי והרפואי, טענו האפוטרופוסים, כי הנתבע מסרב לשלם את הוצאות האשפוז שלה, וכי מצבה הרפואי של התובעת מחייב הישארותה בבית אבות סיעודי בו היא נמצאת, ודרשו דמי מזונות משקמים בשיעור של 16,370 ש"ח. הנתבע טען באמצעות בנו, כי התובעת למעשה נטשה אותו כשעברה לבית אבות סיעודי פרטי וזאת לאחר שילדיה שכנעו את הנתבע כי יש לאשפזה למשך חודש ימים בלבד וסירבו להשיבה לביתו למרות שהוא התאימו לצרכיה.

השופטת שפרה גליק קבעה, כי אין ספק שהצדדים היו בחזקת ידועים בציבור, ובמקרים מסוימים גם ידועה בציבור זכאית למזונות "אזרחיים". בנסיבות המקרה, נפסק כי אין לקבל את טענות בן הזוג כי התובעת נטשה אותו או כי ילדיה החליטו לשכנה במוסד סיעודי על דעת עצמם.

נקבע, בנסיבות המקרה, הוכח כי לנתבע מחויבות כלפי בת זוגו, אשר רשאית היתה להסתמך עליה ולו מתוך עקרון "תום הלב", שכן הוא אינו יכול "להשליכה לעת זקנה", וכי יש לראות בהעברות רכוש שביצע הנתבע לבנו בשנתיים האחרונות כהעברות מלאכותיות העולות כדי ניסיון לכאורה לחסום תביעה אפשרית מצד התובעת.

"אמירתו החוזרת ונשנית של הנתבע כי התובעת "נטשה" אותו, וזאת חרף מצבה הרפואי הקשה ונחיצות אשפוזה, מצביעה במידה רבה על חוסר תום לב ועל מגמתיות בהצגת הדברים, ופוגעת באמינות גרסתו של הנתבע". כתבה השופטת, והוסיפה כי היא מאמינה שלולא מצבו הפיזי של הנתבע הוא היה מעביר את התשלומים לתובעת מעצמו, אך מכיוון שהסכסוך הפך להיות רב-דורי, הדבר אינו מתאפשר.

לפיכך נקבע, כי בנסיבות המקרה יש לחייב את הנתבע במזונותיה האזרחיים של התובעת בסך 10,000 ש"ח לחודש, למשך 5 שנים מיום הגשת התביעה.

לפסק הדין בעניין ש. מ נגד מ.ס

למדור: דיני משפחה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
בין התרת נישואין לגט: גירושי זוגות שנישאו אזרחית
צילום: אלון סיגוי - אולפני גיל טופז

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ