אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני עבודה >> ביה"ד לעבודה: היריון לא בהכרח מקנה חסינות מפני פיטורים

ביה"ד לעבודה: היריון לא בהכרח מקנה חסינות מפני פיטורים

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 30/10/2011 12:19:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין ריידר נ' נת"ע נתיבי תחבורה עירוניים להסעת המונים בע"מ

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחה ערעור של עובדת בהיריון על החלטת הממונה על חוק עבודת נשים להתיר את פיטוריה.

אישה שעבדה כמנהלת חשבונות בחברת נת"ע, האמונה על תכנון מערכת התחבורה בגוש דן ובכללה הרכבת הקלה, פוטרה מעבודתה בהיותה בהיריון, בין היתר בשל חילוקי דעות בינה לבין החשבת הממונה עליה, וזאת לאחר שהממונה על חוק עבודת נשים התירה את פיטוריה. בשל כך, הגישה האישה ערעור על החלטת הממונה לבית הדין.

העובדת טענה, כי היה קשר סיבתי בין פיטוריה להיריון, שכן המעסיקה ידעה על הריונה ועל כן נחפזה לפטרה, וכי חילוקי הדעות עם הממונה עליה לא היו כה חמורים, ומנגד היה על הממונה להתחשב בהיותה אם חד הורית ובהיריון, כך שסיכויה למצוא מקום עבודה חלופי קלושים.

הממונה על חוק עבודת נשים טענה, כי לא השתכנעה שההיריון היווה שיקול בהחלטת הפיטורים, וכי עצם ההיריון אין בו כשלעצמו כדי למנוע פיטורים, שאם כך- הרי שלעולם לא יינתן ההיתר. החברה טענה, כי הפיטורים נעשו בין היתר נוכח יחסיה האישיים הקשים עם הממונה עליה.

השופט אילן איטח קבע, כי לא נפלה טעות במסקנת הממונה להתיר פיטורי העובדת, זאת בהתחשב בכך, שהודעתה על הריונה נעשתה לאחר שהודיעו לה על פיטוריה, וזו כשלה מלהוכיח כי הייתה למי מהממונות עליה ידיעה מוקדמת על הריונה, ולפיכך, לא הוכח קשר סיבתי בין ההיריון לבין הפיטורים.

בנוסף נקבע, כי היריון אינו מקנה חסינות מוחלטת בפני פיטורים, כשאלה אינם קשורים בו, וכי מתן ההיתר בהסתמך על הקושי של המערערת בקבלת מרות החשבת הממונה עליה היה סביר בנסיבות העניין, שכן זו עילת פיטורים לגיטימית. עוד נפסק, כי אין להתערב בשיקול הדעת שניתן לממונה במקרה כמו זה, בו נשקלו השיקולים הרלוונטיים ובהם גם השלכות הפיטורים על מצבה הכלכלי של העובדת, אשר יקשה עליה למצוא עבודה חלופית נוכח הריונה.

" אלא ששיקול זה צריך להיות מובא בחשבון בזהירות רבה: שכן, מחד - על הפרק מוטלים גם האינטרסים הכלכליים של המעביד, ומאידך, יש לזכור כי את השיקול הכלכלי-סוציאלי יש לבחון בשים לב ליתר מעגלי ההגנה החברתיים כגון: דמי האבטלה, פיצויי הפיטורים וכיוצ"ב." כתב השופט וקבע, כי בנסיבות המקרה החלטת הממונה הייתה סבירה.

לפסק הדין בעניין ריידר נ' נת"ע נתיבי תחבורה עירוניים להסעת המונים בע"מ

למדור: דיני עבודה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני עבודה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני עבודה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ