אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> בוטלה הרשעת צעיר שנתפס עם 400 גרם קנאביס

בוטלה הרשעת צעיר שנתפס עם 400 גרם קנאביס

מאת: עו"ד יוני נוסבאום | תאריך פרסום : 17/07/2016 12:21:00 | גרסת הדפסה

צילום: Peter Ksinan www.123rf.com

בהליך הפלילי שהתנהל נגד הצעיר שנתפס לפני כשנתיים עם גראס שרכש עבורו ועבור חבריו, טען כי עשה זאת כדי לחסוך כסף ומפגשים נוספים עם הסוחר, וכי מאז הפסיק לעשן והפנים את חומרת מעשיו. בית המשפט התחשב בכך.

לפני כשנתיים נתפס הצעיר, כיום בן 25, כשהוא מחזיק בביתו קנאביס במשקל של 406 גרם שלא לצריכה העצמית וללא רישיון למריחואנה רפואית.

המדינה הגישה נגדו כתב אישום, ובמסגרת הסדר טיעון הוא הורשע בעבירה של החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית, והוסכם כי עונשו יוגבל לעבודות שירות בלבד.

נקלעתם לצרות עם החוק?

פנו ל-עורך דין פלילי

עם זאת, הנאשם הגיש לבית משפט השלום בבית שמש בקשה לבטל את הרשעתו, כדי שלא לפגוע בעתידו.

הנאשם, שלפני כן מעולם לא הסתבך בפלילים, סיפר כי גדל במשפחה נורמטיבית ושומרת חוק. הוא החל לדבריו לעשן מריחואנה לאחר שנקלע למצב נפשי קשה עקב מותה הטראגי של אמו במהלך טיול משפחתי.

הנאשם טען כי החזקת הסם לא הייתה למטרת סחר, אלא לשימוש עם חבריו בסיטואציות חברתיות, כך שלמעשה מדובר בצריכה עצמית. את הכמות הגדולה שנתפסה בביתו, הסביר הנאשם בכך שרכש אותה כדי לחסוך כסף ולהימנע ממפגשים נוספים עם גורמים עבריינים וסוחרי סמים.

מאז מעצרו הנאשם טען שהפסיק לחלוטין את השימוש בסמים, וכי הוא מבין את חומרת מעשיו ולוקח עליהם אחריות מלאה.

שירות המבחן תמך בבקשת הנאשם לבטל את הרשעתו, תוך שציין את סיכויו הגבוהים להשתקם.

המדינה התנגדה בטענה שהתחשבה בכל נסיבותיו האישיות של הנאשם כבר במסגרת הסדר הטיעון, תוך שהדגישה את הכמות הגדולה של הסם שנתפסה ברשותו.

העתיד עוד לפניו

השופטת מאיה אב-גנים ויינשטיין הסבירה כי ככלל, אדם שעבר עבירה פלילית צריך להיות מורשע בדין. זוהי פעולה טבעית, המממשת את אכיפת החוק באופן שוויוני. ואולם, במקרים חריגים ניתן להימנע מהרשעה. כדי לעשות זאת, ציינה השופטת, על הנאשם להוכיח כי הפגיעה שתיגרם לו עולה על התועלת הציבורית שבהרשעתו.

"אין מחלוקת, כי עבירת החזקת סמים שלא לשימוש עצמי היא עבירה חמורה, לבטח בשים לב להיקף הסם שנתפס בידי הנאשם", כתבה השופטת, אך הוסיפה כי במקרה זה, התרשמה שיש לקבל את בקשת הנאשם – בחור צעיר שעתידו עוד לפניו.

בהקשר זה ציינה השופטת את נסיבות חייו הטראגיות וכן את הודאתו והפקת הלקחים, עברו הנקי ותהליך השיקום שעבר, וקבעה שמדובר במקרה שבו ההרשעה עלולה לגרום לנאשם לנזקים כבדים.

לכן, השופטת החליטה לבטל את ההרשעה, והטילה על הנאשם עונש שיקומי של 100 שעות שירות לתועלת הציבור (של"צ), בנוסף לצו פיקוח לתקופה של שנה.

השופטת פסקה כי הנאשם יידרש לעבור בדיקות תקופתיות כדי לוודא שיצא לדרך חדשה נטולת סמים, ואם לא יעמוד בתנאי המבחן או שלא יבצע את עונשו כנדרש, התיק יוחזר לבית המשפט כדי לדון מחדש בשאלת הרשעתו.

  • ב"כ המאשימה: עו"ד יצחק חנוך  
  • ב"כ הנאשם: עו"ד דוד הלוי

עורך דין יוני נוסבאום עוסק בפלילים

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ