אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חוקתי ומנהלי >> בהתערבות בית המשפט: צעיר הסובל מכאבי גב הוכר כנכה צה"ל

בהתערבות בית המשפט: צעיר הסובל מכאבי גב הוכר כנכה צה"ל

מאת: עו"ד דוד פייל | תאריך פרסום : 03/07/2016 12:57:00 | גרסת הדפסה

צילום: Dollarphotoclub

צעיר ששוחרר מקורס טיס עקב כאבי גב, טען כי המשקלים הכבדים אותם נדרש לשאת בטירונות גרמו לו לנכות. משרד הביטחון טען כי נכותו של החייל הייתה "חוויה זמנית" שחלפה לה, אך בית המשפט התרשם שהוא עדיין סובל.

הצעיר התגייס בשנת 2008 והחל לשרת כחניך בקורס טיס. במסגרת הקורס, עבר הצעיר טירונות 03 וצויד באפוד, קסדה, רובה ומחסניות, ולטענתו היה אחראי גם על נשיאת אלונקה.

נפגעתם במהלך השירות הצבאי?

פנו ל-עורך דין נכי צה"ל

זמן קצר לאחר גיוסו, התלונן הצעיר על כאבים בגיד אכילס, אותם ייחס לעמידה ממושכת וריצה. בעקבות תלונתו, קיבל הצעיר פטור זמני מריצות וקפיצות. מאחר שהכאבים ברגליים לא פסקו, בשלב מסוים רופא צבאי הורה לו לבצע פעילות משרדית בלבד.

בינתיים, נשלח הצעיר לעבור צילוםCT  בעמוד השדרה. מספר ימים לאחריו התלונן לראשונה על כאבים בגב התחתון. הצילום לא העלה תוצאות חריגות, אך בעקבות תלונותיו הלא פוסקות, נשלח החייל לעבור צילום נוסף, שגילה התברר שהוא סובל מבקע דיסקלי ובלט דיסק. כתוצאה, הוא קיבל פטור מהרמת משאות כבדים ושוחרר מקורס הטיס.

בהמשך עבר לשרת כמש"ק מודיעין. לאורך כל השירות הוא סבל מכאבי גב שזיכו אותו בפטורים, ימי חופשה וטיפולי פיזיותרפיה.

לאחר השחרור הגיש הצעיר בקשה להכיר בו כנכה צה"ל בשל כאבי הגב התחתון, אך משרד הביטחון דחה אותה בנימוק שלא הוכח קשר סיבתי בין השירות הצבאי לבין הכאבים.

בשנת 2014 הגיש הצעיר ערעור על ההחלטה לבית משפט השלום בתל אביב.

המערער טען שלפני הגיוס לא סבל מכל בעיה גופנית, ובעיות הגב הופיעו אצלו לראשונה רק אחרי הטירונות, במהלכה נאלץ לשאת מדי יום משקל של כ-20 ק"ג. לטענתו, תנאי השירות הסבו לו נכות של 10% בעמוד השדרה המתני.

משרד הבטחון ביקש לדחות את הערעור, בטענה שהפעילות הגופנית שביצע המערער אמנם עלולה לגרום לעומס על הגב התחתון, אך לא לנזק או נכות קבועים. לטענתו, הכאבים היו חלק מ"חוויה זמנית חולפת",  וכפי שקורה לחיילים רבים גם הוא סבל מכאבי גב בשל המאמץ הגופני הזמני.

בין זה לבין נכות קבועה ומשמעותית – אין ולא כלום, וכראיה – המערער לא הציג תיעוד רפואי לגבי בעיות גב מאז שחרורו.

למד לחיות עם הכאב

השופט שי מזרחי התרשם שהמערער עדיין סובל מנכות, תוך שציין כי גם אם לא התלונן על כאבים לאחר השחרור, אין זה אומר שאינו סובל מהם.

"ניסיון החיים מלמדנו כי אנשים הסובלים מכאבי גב לומדים לחיות עם כאבם ולא פוקדים את רופא המשפחה או האורתופד חדשות לבקרים, רק על מנת להתלונן על כאבם, ביודעם כי מזור לכאב לא ימצאו", כתב השופט בפסק הדין.

עיון בחוות דעת המומחים של התביעה שכנע את השופט כי כאבי הגב קשורים בקשר ישיר למאמצים הפיזיים של המערער בתחילת השירות הצבאי.

לפיכך, הערעור התקבל ונקבע כי יש להכיר במערער כנכה צה"ל. השופט הורה לוועדה רפואית מטעם משרד הבטחון לקבוע את אחוזי הנכות, ופסק לזכות המערער 6,000 שקל הוצאות משפט.

עורך דין דוד פייל עוסק בדיני נזיקין ובייצוג נכי צה"ל

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חוקתי ומנהלי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חוקתי ומנהלי
נכי צה"ל: כיצד תערערו על אחוזי נכות לא מתאימים?
עו"ד יואב צח-וכס, צילום: מיכל אביטל
תוקפם של פסקי בוררות בבד"ץ
עו"ד שחר ולנר, עו"ד רונן סטי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ