אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> אנס יצאנית וטען: "אם הייתי משלם לה לא היינו נמצאים פה"

אנס יצאנית וטען: "אם הייתי משלם לה לא היינו נמצאים פה"

מאת: עו"ד אוהד מגורי | תאריך פרסום : 29/01/2015 18:47:00 | גרסת הדפסה

צעיר לקח לדירתו יצאנית, סירב לשלם לה וביצע בה אונס ומעשי סדום תוך שהוא מכה אותה באכזריות. ביהמ"ש הבהיר שעבירות מין הן עבירות מין - לא משנה כלפי מי הן מבוצעות. הנאשם נשלח ל-11 שנים בכלא וחויב לפצות את היצאנית ב-50 אלף שקל.

צעיר שבספטמבר 2014 פגש באקראי יצאנית בחיפה סיכם איתה כי תעניק לו שירותי מין בדירתו, בתמורה ל-200 שקל. כשהגיעו לדירה, היצאנית דרשה לקבל את כספה טרם קיום יחסי המין. הצעיר, שצרך גז מצתים, גז מזגנים ובירה, התווכח עם היצאנית, זרק אותה על מיטתו והחל להפשיטה בכוח תוך שהוא חונק ומכה אותה, ומאיים לזרוק עליה את בקבוק הבירה שבידו.

לייעוץ בעניין עבירות פליליות:

פנה לעורך דין פלילי

גם לאחר שהיצאנית המפוחדת נענתה לו בלית ברירה, הצעיר המשיך להכותה באכזריות, ביצע בה אונס ומעשי סדום, וגרם לה חבלות בצוואר ובפנים.

במסגרת הסדר טיעון הוגש כנגד הנאשם כתב אישום מתוקן שייחס לו עבירות של מעשה סדום, מעשה מגונה ותקיפה הגורמת חבלה של ממש - והוא הודה במיוחס לו.

לטענת המדינה, הנאשם ידע שאין ברשותו כסף לשלם למתלוננת והוא תכנן היטב את מהלך העבירות החמורות שביצע. העובדה שהנאשם הוסיף לשתות גז מצתים פעמיים במהלך העבירות מוסיפה לחומרתן. עוד טענה המדינה, כי לנאשם עבר מכביד של הרשעות בעבירות אלימות וגניבה, בגינן גם נותרו תלויים כנגדו מאסרים על תנאי.

המדינה ביקשה להשית על הנאשם עונש של 8 עד 14 שנות מאסר, וציינה כי לדעתה יש לגזור עליו עונש ברף העליון של תחום זה. בנוסף ביקשה המדינה להפעיל כנגד הנאשם שני עונשים מאסר על תנאי, של חצי שנה כל אחד, מתיקים קודמים.

הנאשם טען, כי נסיבות חייו קשות - הוא עובד כשוטף כלים במסעדה ואין לו כסף. לשיטתו, אם הוא היה משלם למתלוננת את 200 השקלים שביקשה – הוא לא היה מורשע בעבירות פליליות.

הוא הוסיף, כי לא תכנן מראש לחפש קורבנות אלא פגש במתלוננת באקראי, והיא זו שפנתה אליו והציעה את שירותיה. בשלב מסוים, טען, הוא הפסיק להשתמש באלימות פיזית כלפי המתלוננת, והיא הסכימה ליחסים מתוך פחד. עוד הוא טען, כי מעולם לא הורשע בעבירות מין.

פגיעה חמורה

השופטת תמר נאות-פרי קבעה, כי אין מקום להקל עם מי שפגע מינית במתלוננת רק משום שעסקה בזנות. ככל קורבן של עבירות מין ודווקא על רקע העובדה שהמתלוננת משתייכת לאחת הקבוצות המוחלשות ביותר בציבור – מדובר בפגיעה חמורה ביותר בערכים מוגנים כמו שלום הציבור ובטחונו.

בסופו של דבר, השופטת גזרה על הנאשם 10 שנות מאסר והפעילה בנוסף את שני עונשי המאסר על תנאי הקודמים במצטבר, כך שהנאשם ירצה 11 שנות מאסר בפועל. בנוסף, השופטת חייבה את הנאשם לשלם למתלוננת פיצוי של 50,000 שקל.

השופטים רון שפירא ואברהם אליקים הצטרפו לגזר הדין.

אין לראות באדם שהגיע למצב בו הוא נאלץ לעסוק בזנות כמי שויתר על כבודו ואנושיותו. גם כשאישה, או גבר, בוחרים לבקש תשלום בעבור יחסי מין, אין בכך מעין הסכמה ליחס אלים או משפיל אחר או לביצוע מעשים כלפיהם בניגוד לחוק. מי שמבקש סוג מין שכזה עליו לוודא מראש, שקיימת הסכמה מפורשת וברורה לכך. יש רק להצר על העוול אשר נגרם לקורבן במקרה זה ובתקווה כי אחרים יראו ויראו.

 

  • ב"כ המאשימה: פרקליטות פלילית מחוז חיפה

  • ב"כ הנאשם: עו"ד ליאור בר-זהר (סנגוריה ציבורית)

 

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נ' מרוואן אבו גיליון (עציר) לחץ כאן

 

* עו"ד אוהד מגורי עוסק במשפט פלילי.

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ