אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> איל מקיאג' סירבה להחזיר את שכר הלימוד- בית המשפט חייב

איל מקיאג' סירבה להחזיר את שכר הלימוד- בית המשפט חייב

מאת: רחלי שטרן | תאריך פרסום : 02/01/2013 13:01:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין עמוס נ' איל מקיאג' בע"מ

שלושה ימים לאחר שנרשמה לקורס בבית הספר לאיפור של איל מקיאג', ביקשה התובעת לבטלו ולקבל את שכר הלימוד בחזרה. החברה סירבה, בטענה שעל פי ההסכם, היא אינה זכאית להחזר. ביהמ"ש מתח ביקורת על נוסח ההסכם וחייב את החברה להחזיר לתובעת את הכספים.

במסגרת מבצע של בית הספר לאיפור של חברת איל מקיאג', נרשמה אישה לקורס בשם 'מאסטר ביוטי' בעלות של 8,950 שקל וחתמה על הסכם שכונה 'שכר לימוד ורכישת ציוד'. האישה טענה, כי כעבור שלושה ימים היא התחרטה וביקשה לבטל את הרישום, לקבל חזרה את הכספים ששילמה ולהחזיר את מזוודת הציוד שקיבלה, אך החברה סירבה לבקשתה. לפיכך, הגישה האישה תביעה להשבת הכספים לבית המשפט לתביעות קטנות בקרית גת.

איל מקיאג' טענה כי מאחר שבמסגרת המבצע קיבלה התובעת את הקורס בחינם ושילמה למעשה רק על מזוודת הציוד, המכילה מוצרי איפור וקוסמטיקה, היא אינה זכאית להחזר, שכן לא ניתן להחזיר מוצרי איפור, בפרט כשהתובעת כבר פתחה את המזוודה, ולא ניתן לדעת אם השתמשה במוצרים, באיזו טמפרטורה החזיקה אותם ואילו פגמים נגרמו להם. עוד נטען, כי הדבר נכתב במפורש בהסכם עליו חתמה התובעת 13 פעמים.

ניסיון לעקוף את החוק

השופטת נעם חת מקוב קיבלה את התביעה. נפסק, כי אמנם התובעת חתמה על ההסכם אולם נראה כי עשתה זאת ללא תשומת לב. עוד נקבע, כי עולה החשד שההסכם נוסח במטרה לעקוף את חוקי הצרכנות, כיוון שאין כל סבירות לתמחר קורס ללא עלות, ולגבות אותה למעשה, רק על הציוד. השילוב בין תשלום הקורס לתשלום עבור המוצרים הנלווים, כך נפסק, ניסה למעשה להבטיח שלא תהיה השבה לרוכש- ועם כך לא ניתן להשלים.

עוד נקבע, כי הוכח כי המזוודה נפתחה על ידי התובעת פעם אחת בעת מפגש בבית הספר, ועל כן לא מדובר במוצר שאריזתו נפתחה על פי החוק, ובכל מקרה גם אם המזוודה נפתחה, עדיין אין קשר בינה לבין הקורס, אותו הייתה התובעת זכאית לבטל בחלוף שלושה ימים, בכפוף לדמי ביטול.

לפיכך נפסק, כי איל מקיאג' תשיב לתובעת 8,850 שקל, שהם עלות הקורס בניכוי 100 שקל דמי ביטול. כן חויבה החברה בהוצאות של 500 שקל.

עו"ד יערה גוטרמן-גולדנשטיין, העוסקת בדיני חוזים מגיבה:

"ביהמ"ש קבע כי על פי התקנות, גם מוצרי איפור ניתנים להחזרה, ולא ניתן לבטל את זכות הצרכן להחזיר מוצר בכך שנפתח על ידי המוכר בעת הרכישה."

לדעת עו"ד גוטרמן-גולדנשטיין, "במקרה זה, היה על איל מקיאג', לדאוג שניתן יהיה לראות את המוצרים שבמזוודה ללא צורך לפתוח אותה, ולהותיר לקונה את הזכות לחזיר אותה "

לדבריה, "חשוב לדעת כי תקנות ביטול עסקה מאפשרות להחזיר את רוב המוצרים תוך פרק הזמן הקבוע  בתקנות ולקבל החזר כספי עבור המוצר, בקיזוז 100 שקל או 5% ממחיר העסקה, לפי הנמוך מביניהם"

עו"ד יסמין דוד העוסקת בדיני צרכנות מסבירה, כי "תפקידן של חברות צרכניות בשוק הוא לכבד את חוק הגנת הצרכן ולפעול  לפיו, בעיקר בניסוחם של חוזים צרכניים מול לקוחות פוטנצייאליים, שלרוב אינם מבינים את החוק על בוריו. עם זאת, אין זה מסיר מאחריות הלקוח לבדוק את החוזה טרם חתימתו"

לפסק הדין בעניין עמוס נ' איל מקיאג' בע"מ

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ