אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> אב זכה בהפחתת מזונות: הגרושה קיבלה כסף מאחורי גבו

אב זכה בהפחתת מזונות: הגרושה קיבלה כסף מאחורי גבו

מאת: עו"ד אריה לרנר | תאריך פרסום : 10/10/2016 15:12:00 | גרסת הדפסה

צילומים: Wavebreak Media Ltd, 123rf.com

יוצא מן הכלל: לפני שנתיים האב גילה שבעוד הוא נושא ברוב הוצאות הבריאות של ילדיו, גרושתו מקבלת עבורן קצבאות נכות. באחרונה נקבע שהיא פעלה בניגוד להסכם הגירושין ותצטרך להחזיר לו כספים.

בין בני הזוג לשעבר, הורים לשלושה קטינים, נחתם לפני 4 שנים הסכם גירושין שחייב את האב במזונות גבוהים של 2,500 שקל לכל ילד וב-70% מהוצאות הבריאות והחינוך החריגות שלהם (אגרות חינוך, שיעורי עזר, טיפולים בלקויות למידה וכיו"ב).

מעבר לזה, שני ההורים התחייבו לפעול במשותף בכל עניין הקשור לחינוכם או בריאותם של ילדיהם. למרות התחייבות זו, בשנת 2014 גילה האב כי גרושתו זכתה בגמלת ילד נכה מביטוח לאומי עבור שניים מהילדים והסתירה זאת ממנו.

לייעוץ בתחום:

עורך דין דיני משפחה

מאחר שמדובר בתוספת הכנסה שאמורה לממן את הוצאות בריאות של שני הילדים, פנה האב לבית המשפט לענייני משפחה בחיפה בתביעה להפחתת מזונות. הוא ביקש  לתקן את ההסכם כך שחיובו בהוצאות הבריאות והחינוך החריגות של ילדיו יבוטל.

לטענתו, גרושתו הגישה את התביעה לביטוח לאומי מאחורי גבו, תוך הפרה בוטה של הסכם הגירושין המחייב אותה להיוועץ עמו לפני שהיא פועלת בענייני הילדים.

האב אף ביקש מבית המשפט לשקול לחייב את גרושתו בהחזרת ההוצאות שכבר שילם מבלי לדעת שהיא מקבלת קצבאות. לדבריו, מדובר בכ-87,000 שקל שגרושתו השתמשה בהם לצרכיה במקום עבור הילדים.

הנתבעת – אם ילדי התובע –  הודתה שלא עדכנה את בעלה לשעבר על פנייתה לביטוח לאומי אך הסבירה שעשתה זאת בשביל הילדים.

לטענתה, שניהם סובלים מהפרעות קשב ומבעיות רגשיות המצריכות טיפולים מיוחדים ואביהם סירב לממנם, כך שהגשת התביעה היא ניסיון ציני להתחמק מהתחייבויות התובע לילדיו.

ללא ידיעת הגבר

כעקרון, על מנת לשנות פסיקת מזונות קטינים יש להוכיח שאירע שינוי נסיבות מהותי ממועד עריכת הסכם הגירושין או מתן פסק הדין, כזה המצדיק התחשבות כלכלית באב. מדובר בנטל הוכחה קשה מאוד, במיוחד כשמדובר בהפחתת מזונות, תביעות שבתי המשפט לא נוטים לקבל בדרך כלל.

והנה, הסתבר כי המקרה הנוכחי יוצא מן הכלל. השופטת שושנה ברגר, סגנית נשיא בית המשפט לענייני משפחה בחיפה, קבעה כי במועד חתימת הסכם הגירושין לא נלקח בחשבון שבתוך שנתיים לאם תהיה הכנסה נוספת של כמה אלפי שקלים בחודש.

תוספת משמעותית כזו, שאמורה לממן לשניים מהקטינים עזרה רפואית וחינוכית, מהווה שינוי נסיבות מהותי המצדיק לבטל את חיוב האב בתשלום עבור הוצאות הבריאות והחינוך של השניים.

עוד נקבע כי האם תשיב לו את הכספים ששילם עבור הוצאות אלה ממועד הגשת התביעה לבית המשפט.

בסוף פסק הדין הביעה השופטת תקווה שההורים יניחו בצד את משקעי העבר והמחלוקות הכלכליות ביניהם, לטובת ילדיהם המשותפים. הוחלט שלא לחייב את האישה בהוצאות מפאת מצבה הכלכלי הקשה.

  • ב"כ התובע: עו"ד עידית גור אריה 
  • ב"כ הנתבעת: עו"ד טליה לימור שקולניק

* עורך דין אריה לרנר עוסק בדיני משפחה

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ