אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלבר ציי רכב (ר.צ.) בע"מ נ' אבראהים ואח'

אלבר ציי רכב (ר.צ.) בע"מ נ' אבראהים ואח'

תאריך פרסום : 27/06/2018 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום הרצליה
11112-05-16
23/06/2018
בפני השופטת:
יפעת אונגר ביטון

- נגד -
התובעת :
אלבר ציי רכב (ר.צ.) בע"מ
עו"ד ב. עזריה
הנתבעים:
1. עייאד אבראהים
2. מגדל חברה לביטוח בע"מ
3. עדנאן אבו דיאב

עו"ד י. גומלסקי[בשם נתבעת 2]
עו"ד א. באשי[בשם נתבע 3]
פסק דין
 

 

1.לפני תביעה לשיפוי התובעת בעד נזקים כספיים שנגרמו לה, בסך 17,308 ₪, כתוצאה מתאונת שרשרת בה היה מעורב רכבה (להלן: "הקורולה").

על פי התביעה, נהג הקורולה נסע אחר טנדר טויוטה (להלן: "הטנדר"), אשר נעצר באופן פתאומי. נהג הקורולה בלם והצליח לעצור מבלי לפגוע בטנדר. לאחר מכן הגיע רכב מסוג דייטסו, שלא שמר מרחק מספק, ופגע בקורולה מאחור. אחרי הדייטסו נסע ג'יפ, שאף הוא לא הספיק לבלום, פגע בדייהטסו שנהדפה שוב אל הקורולה.

 

2.הנתבע 3 נהג בדייטסו. לשיטתו, הספיק לבלום באופן מלא ועצר אחרי הקורולה, במרחק 50-70 ס"מ אחריה.

עוד נטען שהקורולה עברה תאונה קודמת בה נפגעה מאחור ולכן הנזקים שנקבעו בחווה"ד שמאי התובעת אינם משקפים את ערך האמיתי של הנזק.

 

3.הנתבע 1 הינו הבעלים של הג'יפ, בו נהגה בעת האירוע סנדי עדנאן (להלן: "הנהגת"). הג'יפ במוטל ע"י הנתבעת 2. הנהגת הודתה שפגעה בדייטסו, אולם לדבריה, מדובר בפגיעה קלה ללא הדיפה.

 

4.שמעתי את עדויות הנהגים ונוסעי הדייטסו, ואלה גרסאותיהם:

 

א.נהג הקורולה חזר בעדותו על האמור בסע' 1 לעיל, וטען כי חש במכה אחת. עוד

הוסיף, שהנהגת הציעה לשלם בעד נזקי הקורולה ונזקי הדייטסו. כן ציין שהטנדר

התכוון לפנות שמאלה. הוא לא זכר אם הסיט את הרכב ימינה או שמאלה, אולם לעניין מיקום הנזק בקורולה (פינה שמאלית קדמית), השיב: "כן אני מאשר שאלו הנזקים ואני מאשר כיוון שהרכב לפני היה בסטייה שמאלה" (עמ' 4 ש' 15-17 לפרוט'). על גרסה זו חזר מספר פעמים ואף ציין שעובר למכה, היה בעצירה מוחלטת והכחיש כי פגע בטנדר לפני שנפגע מאחור: "הייתי במצב עצירה, אני לא יודע לאיזה להתחמק אתה מתכוון" (עמ' 5 ש' 13-16).

 

ב.נהג הדייטסו טען כי הקורולה פגעה בטנדר שלפניה ולכן נעצר. הוא שמע שתי מכות והרגיש שגופו נע לאחור ואח"כ לפנים. נהגת הג'יפ הציעה לתקן את רכבו ולא היה בינו לבין נהג הקורולה דין ודברים. בעת הדגמת התאונה עם רכבי הצעצוע העמיד את הטנדר בהטיה שמאלה. הוא הכחיש את גרסת נהג הקורולה כי מעוצמת הפגיעה בו נהדף קדימה אל הטנדר. לשיטתו, נעצר במרחק של 50-70 ס"מ מהקורולה, לאחר שזו פגעה בטנדר. לאחר מכן נפגע ע"י הג'יפ ונהדף אל הקורולה. אחיה של הנהגת תיקן את נזקי הדייטסו – הן במוקד האחורי והן במוקד הקדמי.

 

בחקירתו הנגדית ציין שוב כי נהג הטנדר עמד בהטיה שמאלה: "הטנדר של הגז עשה סיבוב קטן". בקשר לתנופה שחש לאחור עם המכה הראשונה, לא היה לו הסבר מניח את הדעת לשינוי הגרסה. כשמתברר לו כי הגרסה אינה מתיישבת מתוך עצמה ענה: "אנחנו יושבים רגועים, אני הרגשתי כך שאילו זזתי אחורה" (עמ' 6 ש' 23 עד עמ' 7 ש' 1).

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ