1. האם חלקים מהסרט הידוע "הכלה הסורית" הועתקו מתסריטים קודמים, שנכתבו בידי התובע, מר גרי ברינט?
הרקע העובדתי על פי הנטען בתביעה (המתוקנת)
2. התובע עלה לארץ מארה"ב ועוסק, בין היתר, בכתיבת תסריטים.
בשנת 1999 הגה התובע רעיון לתסריט לסדרת טלוויזיה, אשר אמורה הייתה להיקרא:
"The pioneers" - החלוצים. הדמויות המופיעות בתסריט זה גובשו על ידי התובע יחד עם חבריו - מר דן קציר ומר ג'ון ראוך.
התובע טוען, כי בסוף שנת 2000 הוא פגש את הנתבע 6, מר אלן גרינבלט, וכבר במהלך פגישה זו הוא מסר למר גרינבלט treatment של The Pioneers"" (תיאור התסריט המפרט את הסצינות, ללא דיאלוגים), וכן תסריט של הפרק הראשון של הסדרה. לטענתו, מר גרינבלט קרא את החומרים, וזמן קצר לאחר מכן הודיע כי יש לו עניין רב בהפקת דרמה לפיהם.
התובע טוען, כי בשנת 2001 הוא תרגם לעברית את ה- treatment האמור, ובמהלך השנים 2001 ו- 2002 הודיע לו מר גרינבלט, על מסירת החומר למשקיעים ומפיקים פוטנציאליים בישראל ובעולם, שעשויים להתעניין בהפקת הסדרה לפיו.
לטענת התובע, לבסוף, למרבה הצער, הנתבעים 4 - 6 לא הפיקו כל סרט או סדרה על פי התסריט The Pioneers" ", אלא השתמשו בו לצרכיהם והעתיקו ממנו, לצורך כתיבת ופיתוח התסריט ששימש בסיס לסרט "הכלה הסורית".
התובע מוסיף וטוען, כי בשנת 2002 הוא התבקש על ידי הנתבעת 4, חברת גלובוס גרופ בע"מ (להלן: "חברת גלובוס גרופ"), להציע מבחר רעיונות לסרט עלילתי בינלאומי. התובע הציג בפני חברת גלובוס גרופ לפחות עשרים רעיונות שונים לפיתוח תסריט, ולבסוף בחרה חברת גלובוס גרופ רעיון לתסריט שנקרא "Leaving Omar".
התובע עבד במשך חודשים על כתיבת התסריט המקורי, בשיתוף עם מר גרינבלט. חברת גלובוס גרופ ומר גרינבלט הודיעו לתובע כי הנתבע 2, מר ערן ריקליס, יהיה במאי הסרט שיופק על פי התסריט המקורי. בין חברת גלובוס גרופ לבין התובע לא נחתם מעולם הסכם לגבי הפקת סרט על פי התסריט המקורי, וחברת גלובוס גרופ לא קיבלה זכויות כלשהן בתסריט.
3. בשנת 2004 עלה לאקרנים הסרט "הכלה הסורית", אשר תסריטו נכתב על ידי מר ריקליס וגב' סוהא עראף (הנתבעים 2 ו- 3), בוים על ידי מר ריקליס והופק על ידי חברת ערן ריקליס הפקות בע"מ, במעורבות הפקתית של חברת גלובוס גרופ ושל הקרן לקולנוע ישראלי, קרן אירופית ששמה MEDEA וקרן גרמנית בשם Filmfirderung Hamburg . הקרנת הסרט בארץ ובחו"ל נחלה הצלחה, והסרט זכה בביקורות מצוינות ובפרסים בינלאומיים חשובים.
התובע חשד, כבר בשלב העריכה, כי הסרט "הכלה הסורית" מפר את זכויות היוצרים שלו בתסריט המקורי, ופנה למר גרינבלט בעניין זה, אך מר גרינבלט לא עשה דבר.
עם יציאתו של הסרט לאקרנים, התברר לתובע, כי הסרט כולל חלקים מהותיים שנלקחו והועתקו מהתסריט המקורי שלו. התובע גילה, כי הרעיון, המבנה והדמויות שכתב ב- treatment וכן תסריט הפרק הראשון של "The Pioneers" הועתקו על ידי הנתבעים לסרט המפר.
בחודש מרץ 2005 פנה התובע אל הנתבעים באמצעות בא כוחו, הציג בפניהם את טענותיו בנוגע להפרת זכויותיו בתסריט המקורי, והציע לפתור את הסכסוך באופן מוסכם, אך בפועל, רק הנתבעים 1 ו- 2 השיבו לפנייתו, ודחו את טענותיו.
4. התובע מפרט את האלמנטים הדומים בין התסריט של הסדרה "The Pioneers"לבין הסרט "הכלה הסורית" וכן את האלמנטים הדומים בין תסריט הסרט " 'Leaving Omar לבין הסרט "הכלה הסורית", וטוען כי סצנות אלה, למעשה, הועתקו.
התובע מציין, כי מר גלובוס וחברת גלובוס גרופ אחראים גם הם להפקת הסרט המפר, מאחר שהם תרמו למימון, פיתוח וצילום הסרט.
בנוסף, מציין התובע, כי הנתבעות 7 ו- 8 הן חברות זרות מגרמניה וצרפת, והן השותפות הזרות המעורבות בהפקת הסרט המפר, שהוא הפקה משותפת בינלאומית.
התובע עותר להצהיר, כי בכתיבת התסריט של הסרט המפר והפקתו, הפרו הנתבעים את זכויות היוצרים שלו התובע בתסריט The Pioneers ובתסריט המקורי; ליתן צו מניעה קבוע האוסר על הנתבעים או מי מטעמם לעשות כל שימוש בסרט המפר או בכל חלק ממנו או להקרין את הסרט המפר; למסור לו דו"ח הכולל פירוט של הרווחים שהופקו מהקרנת הסרט המפר.
תמצית טענות ההגנה