ב"ל
בית דין אזורי לעבודה באר שבע
|
2814-09
25/11/2012
|
בפני השופט:
יוסף יוספי
|
- נגד - |
התובע:
ויינברג יודיף עו"ד נטלי ביטון
|
הנתבע:
המוסד לביטוח לאומי עו"ד סימונה מימון
|
פסק-דין |
1. עסקינן בתובענה, במסגרתה מבקשת התובעת להכיר בדלקת העור, בנשירת השיער ובסחרחורת המוגברת, מהן סובלת היא, ככאלה שנגרמו כתוצאה מתנאי עבודתה.
2. בית הדין נתן תוקף להסכמת הצדדים לעניין התשתית העובדתית עליה התבסס המומחה כמפורט להלן:
"א. התובעת הינה ילידת 30.7.48.
ב. החל משנת 2001 התובעת הינה עובדת מעבדת ולידציה (להלן:"המעבדה") העוסקת בבדיקת אימות, הבודקת את תקינות שסתומי הרכב בתנאי קיצון (טמפרטורה, ויברציה, חשיפה לחומרים חריפים) בשלבי הפיתוח ביחס למפרט הטכני, לפני הייצור הסדרתי.
ג. התובעת עבדה בבדיקת שסתומים במתקני אויר ובמתקני דלק במעבדה.
ד. עבודת התובעת בוצעה כדלקמן:
1. בדיקת ספיקה (בדיקת לחץ אויר) -
בדיקה זו הינה בדיקה תפקודית המאמתת את הפרמטרים המוגדרים במפרט השסתום. הבדיקה נעשית בלחץ אויר, כאשר השסתום מועמד בזויות שונות בין 0 - ל - 45 מעלות . לחץ האויר המוזרם בשסתום נע בין 0 - 15 KPA, בספיקה של עד 350 ליטרלדקה. בבדיקת השסתום הנעשית בזויות השונות, יש זרימה של אויר החוצה.
2. בדיקת נזילה -
בבדיקה זו נדרשת העמדת שסתום במתקן בזויות של 90 - 80 מעלות, והזרמת לחץ אויר הנע בין 0 - 35 KPAאל תוך השסתום. השסתום הינו במצב סגור בכל זויות הבדיקה. עם זאת, במקרה בו השסתום אינו אטום ויש דליפה של אויר תהיה התזה של אויר החוצה, כאשר כמות האויר המותזת הינה בין 0 - 50 מיליליטר לדקה. בכל מקרה אין התזה ישירה על הבודק, כיוון שכיוון הבדיקה במתקן מנוגד לפניו של הבודק, דהיינו הבדיקה נערכת בזוית של 90 מעלות כלפי מטה, ו - 180 מעלות כלפי פני הבודק. זוית ה - 0 היא מול פני הבודק.
3. בדיקת נזילה בתחליף דלק (VISCOR) -
בבדיקה זו מניח הבודק את השסתום על תא הבדיקה , ממלא אותו בתחליף דלק עד ליצירת איטום של השסתום , ולאחר מכן מוכנס לשסתום לחץ אוויר בגובה של 0 - 35 KPA. על העובד לבדוק את הנזילה מן השסתום בזויות שונות (0 - 360 מעלות), כאשר אופן ביצוע הבדיקה מתפלג ונע בין0, 20 או 30, 90, 180, 270, 360 מעלות. רוב הבדיקות נעשות בין 0 ל - 180 מעלות . אם השסתום לא נמצא תקין (נוזל ) במסגרת הבדיקה , הבודק מתבקש להעביר אותו לבדיקה נוספת בכפוף לאישור מהנדסת הפרוייקט או מנהל המעבדה. הבדיקה השניה מתבצעת ע"י התובעת בנוכחות המהנדס או מנהל מעבדה. בבדיקת נזילה בתחליף דלק , אין מצב בו תחליף הדלק מותז ישירות על פני הבודק, אלא אם מדובר בתקלה חמורה שחלה פעם בשבוע - שבועיים. במהלך תקלה שכזו יש התזה של תחליף הדלק בכמויות של 5 CC.
רצ"ב MSDS לחומר VISVORכנספח א' לעובדות -
מסומן נספח א' לעובדות ומונה 6 דפים (צורף לתיק המוצגים).
4. החל משנת 2004 החלה התובעת לעבוד במעבדה שכללה גם בדיקת עמידות בדלק סינטטי (בישול). בדיקה זו נעשית במיכל סגור, אליו מכניסים שסתומים ומבשלים אותם בחום בשיעור 40 - 90 מעלות במשך 72 עד 1250 שעות, בהתאם לסוג השסתום ולדרישת הלקוח. התובעת לא עסקה בבישול עצמו, אלא היא היתה מקבלת את המוצר המוגמר לאחר הבישול, ואז היתה מבצעת את בדיקת תחליף הדלק לשסתום כמפורט בסעיף 4.ג לעיל .
בתהליך הבישול משתמשים בחומרים המפורטים להלן :
ISO OCTAN
BIO DIESEL
ETHYL ALCOHOL - PURE
METHANOL