אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> מנורה מבטחים ביטוח בע"מ נ' נוסביכר

מנורה מבטחים ביטוח בע"מ נ' נוסביכר

תאריך פרסום : 18/09/2011 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
55675-10-10
14/09/2011
בפני השופט:
אילן רונן

- נגד -
התובע:
מנורה מבטחים ביטוח בע"מ
הנתבע:
ישראל יעקב דב נוסביכר
החלטה,החלטה,פסק-דין

החלטה

המזכירות תתקן את הרישום בתיק בית המשפט כך שיירשם כי הנתבע מיוצג כאמור.

ניתנה והודעה היום ט"ו אלול תשע"א, 14/09/2011 במעמד הנוכחים.

אילן רונן, שופט

החלטה

שכרו של העד בסך 500 ₪ ישולם ע"י התובעת.

ניתנה והודעה היום ט"ו אלול תשע"א, 14/09/2011 במעמד הנוכחים.

אילן רונן, שופט

פסק דין

בפני תביעה לתשלום סך של 8,324 ₪ בגין פוליסת ביטוח רכב.

התובעת הינה חברת ביטוח והנתבע היה במועדים הרלבנטיים לתביעה זו, שנת 2008, בעליו של רכב מסוג פורד אקספלורר, מס' רישוי 1886566 (להלן: "הרכב"), אותו רכש כחדש בסמוך לחודש אפריל 2008.

לטענת התובעת, לפי בקשת הנתבע הופקה עבורו פוליסת ביטוח מקיף לרכב, אולם דמי הביטוח לא שולמו, ללא כל הצדקה. טוענת לפיכך התובעת שיש לחייב את הנתבע לשאת בדמי הביטוח ובהוצאותיה בסך כולל של 8,324 ₪.

לטענת הנתבע, יש לדחות את התביעה. לגרסתו, כלל לא ביקש את פוליסת הביטוח ובכלל התברר כי בוטלה ע"י התובעת ולאחר מכן הוחזרה לתוקף על יסוד מסמך מזויף עליו לא חתם מעולם. עוד טוען הנתבע כי מסר את פרטי כרטיס האשראי שלו לסוכן הביטוח וזאת לצורך הפקת ביטוח החובה בלבד, שלכן, כאשר התברר לו כי גבו ממנו גם כספים עבור ביטוח מקיף – הורה לחב' כרטיסי האשראי לבטל את החיוב. טוען לפיכך הנתבע שיש לדחות את התביעה.

מטעם התובעת העיד סוכן הביטוח, מר לביא מנחם (להלן: "הסוכן"), אשר במשרדו נערך הביטוח, ולגרסתו נערך בטוח זה לפי בקשת הנתבע. הסוכן הסביר בתצהירו ובעדותו כי לאחר קבלת פרטי כרטיס האשראי של הנתבע התברר כי ככל הנראה, עקב טעות אדמיניסטרטיבית לא חויב הנתבע בפרמיה ולאחר מכתב התראה שנשלח לנתבע – בוטלה הפוליסה במהלך יולי 2008. כאשר התברר לו הדבר, כך טוען הסוכן, הודיע בכתב לחב' הביטוח כי יש לחדש את הביטוח ומילא טופס על העדר תביעות, שכן סבר כי מאחר והנתבע לא פנה אליו אכן אין תביעות כאלה. הסוכן מאשר כי הוא זה אשר חתם על אותו מסמך, כי הוא זה שהוסיף את שמו של הנתבע אך עשה כל זאת בתום לב ובכדי למנוע מהנתבע את הפגיעה הכרוכה בביטול הפוליסה.

מטעם הנתבע העיד הנתבע לבדו ובתום חקירות העדים סיכמו הצדדים את טענותיהם בע"פ.

אין למעשה מחלוקת בדבר סכומי התביעה, והמחלוקת מתמצה ב-2 גרסאות עובדתיות סותרות.

הגרסה האחת הינה גרסתו של הסוכן, שלפיה הופקה הפוליסה לנתבע לפי בקשתו ולכן עליו לשאת בתשלומי הפרמיה. הגרסה השניה הינה גרסת הנתבע, לפיה כלל לא ביקש את הפוליסה ולכן אין כל יסוד לחייבו בתשלום כלשהו.

מעיון בגרסאות הצדדים, בתצהירים ובחומר הראיות עולים הדברים הבאים:

א.בתצהיר אשר הגיש הנתבע לתמיכה בהתנגדות טוען הנתבע במפורש כי כלל לא ביקש "להחזיר לתוקף את הפוליסה נשוא התביעה" (סע' 3 לתצהיר הנתבע). בכך מתייחס הנתבע לאותו אירוע בו פנה הסוכן לחידוש הפוליסה באוקטובר 2008 לאחר ביטולה. הנתבע לא מתייחס כלל לטענה העומדת בבסיס התביעה ולפיה מלכתחילה ביקש את הפוליסה עוד באפריל 2008. למעשה מצופה היה לראות מהנתבע במצב כזה, בראש ובראשונה, להכחיש מכל וכל את עצם ההתקשרות עם התובעת על יסוד הפוליסה המקורית, ולא לנסות להיתלות בביטול הפוליסה עקב הבעיה בכרטיס האשראי לצורך הטענה כי אין מקום לחייבו בתשלום. גם בהמשך התצהיר מתמקד הנתבע בעיקר באותו אירוע של חידוש הפוליסה ואיננו מתייחס, ודאי לא בפירוט המצופה, לכל האירועים הכרוכים בבקשה המקורית.

ב.למסמכי התובעת צורף מסמך המהווה "אישור מיגון", אשר הופק לרכב עבור הנתבע. מסמך זה מאשר קיומו של מיגון לרכב הנתבע. הסוכן הסביר בעדותו כי מסמך זה מהווה תנאי להפקת הפוליסה ונמסר לידי הנתבע לקראת הפקתה. בתצהיר שהגיש הנתבע במסגרת התנגדותו התעלם הנתבע לחלוטין מקיומו של מסמך זה ולא נתן לו כל הסבר. רק בדיון שהתקיים ביום 23.1.11 הופיעה לראשונה גרסה של הנתבע לעניין זה. לטענת הנתבע, עשה את המיגון לרכב כדי לוודא שהרכב ממוגן. לא ברור מדוע צריך הנתבע אישור מיגון פורמאלי כדי לדעת שהרכב ממוגן ועוד פחות מכך ניתן להבין כיצד ימצא אישור מיגון זה את דרכו למשרד הסוכן אם כלל לא ביקש הנתבע את הפקת הביטוח. גרסת הנתבע בעניין זה חסרת הגיון, הועלתה באיחור שמעיד על חוסר האמינו שבה ולא ניתן לקבלה.

ג.במהלך עדותו הודה הנתבע כי כאשר בוטלה הפוליסה ע"י חב' הביטוח במהלך יולי 2008 נמסרה לו הודעה על כך. אם כך, כאשר מקבל הנתבע הודעה המייחסת לו קיומה של פוליסת ביטוח שלשיטתו לא חפץ בה כלל, לא ברור מדוע שתק, לא ברור מדוע לא פנה מיד כדי לברר הכיצד זה בכלל הופקה הפוליסה. לטענת הנתבע בעדותו, לא פנה לתובעת שכן לא חוייב בדבר. לא זו בלבד שגם גרסה זו הועלתה באיחור, אלא שגם בכך אינני מוצא הגיון שהרי עלול היה הנתבע למצוא עצמו מחויב לפחות עד מועד הביטול.

לא נעלמה מעיני העובדה שאכן הסוכן מילא טופס הנחזה להיות טופס אשר מולא ע"י הנתבע, וזאת בלא כל נסיון ליצור קשר עם הנתבע ולוודא כי הוא מסכים להגשת המסמך או לעריכתו או לתוכנו. אפשר ובכך שגה הסוכן אך מקובלת עלי גרסתו כי עשה כן בתום לב ולמנוע פגיעה בנתבע עקב ביטול הפוליסה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ