אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> הכרעה במחלוקת באשר לרישום קטינה לבית ספר יסודי ממלכתי או פרטי

הכרעה במחלוקת באשר לרישום קטינה לבית ספר יסודי ממלכתי או פרטי

תאריך פרסום : 03/10/2012 | גרסת הדפסה

תמ"ש
בית משפט לעניני משפחה ראשון לציון
14489-08-12
12/09/2012
בפני השופט:
ד"ר ורדה בן שחר

- נגד -
התובע:
נ. ע.
הנתבע:
א. ע.
החלטה

בפניי בקשה דחופה לרישום קטינה לבית ספר יסודי אשר הוגשה אך ביום  30.8.2012 נדונה בפגרה על ידי השופט התורן שמצא להעבירה לדיון בפני מותב זה .

הויכוח שניטש בין ההורים האם לשלב את הקטינה בכיתה א' בבית ספר יסודי של החינוך הממלכתי באזור מגוריהם בXXX או לשלבה בבית ספר פרטי אנתרופוסופי .

הצדדים נישאו זל"ז כדמו"י בשנת 2002 ולהם  שלושה ילדים  קטינים. הבקשה מתייחסת אל  הבת הקטינה ג. שהיא כבת 7 שנים .

המבקש טוען כי הקטינה נותרה בעל כורחה בהתאם לתכתיבי האם שנה נוספת בגן. היא הייתה אמורה להתחיל ללמוד בכיתה א'  בבית הספר היסודי  "XXX" שבמקום מגוריה , ביום 27.08.2012. אליו רשם  את הקטינה מבעוד מועד . המשיבה - האם  מסרבת לשלוח את הקטינה ללימודים בבית הספר ולאשר בחתימתה את הרשמתה היא דורשת לשלבה בבית הספר האנתרופוסופי שביישוב.

לאחר שהקטינה החמיצה את היום הראשון ללימודים נודע למבקש כך לטענתו , כי המשיבה רשמה את הקטינה באופן חד צדדי ובניגוד מוחלט לעמדתו לבית ספר אנתרופוסופי. המשיב טוען כי בית הספר האנתרופוסופי איננו תואם את אופייה של הקטינה ,ולכן איננו מתאים לצרכיה  וכי המשיבה  מתעלמת מהחובות הכבדים בהם שרויים הצדדים אשר אינם מאפשרים להם לשאת בעלויות הכרוכות בחינוך פרטי.

ביום 30.8.2012  במהלך פגרת בתי המשפט ניתנה החלטה  ע"י כב' סגן הנשיאה כהן ששימש כשופט תורן  בה ציין כי  מדובר במחלוקת כבדת משקל בין ההורים אשר הייתה אמורה למצוא פתרונה כבר לפני מס' חודשים. הבקשה נשלחה לתגובת המשיבה.

המשיבה טענה בתגובתה מיום 2.9.2012 כי הקטינה הייתה רשומה בהסכמת המבקש לגן במסגרת החינוך האנתרופוסופי, כשהיה ידוע לצדדים שגם בסיום הגן הקטינה תמשיך להתחנך בכיתה א' בביה"ס האנתרופוסופי. גם בנם הקטין צ. לומד בגן  האנתרופוסופי וזאת בהסכמתו של המבקש. עוד טענה המבקשת כי המבקש מאז ומתמיד מימן את מסגרת הלימודים של הקטינים בחינוך האנתרופוסופי.

המשיבה טענה כי הקטינה מצפה להמשיך ללמוד  עם חבריה מהגן אשר גם הם עולים לכיתה א' בביה"ס האנתרופוסופי. המבקש ידע כי המשיבה רושמת את הקטינה לכיתה א' בחינוך האנתרופוסופי והרישום היה על דעתו והסכמתו. המעבר מהחינוך האנתרופוסופי לחינוך הרגיל יהווה פגיעה של ממש בטובת הקטינה ויגרום לקטינה נזק חברתי והן ברמה הלימודית.

ביום 2.9.2012 לאחר קבלת תגובת המשיבה הורתי לצדדים להתייחס לנושא הכספי . הורתי למבקש להתייחס לאפשרות שהאם בעצמה תממן את עלות בית הספר הפרטי האנתרופוסופי והפינתי הצדדים ליחידת הסיוע שעל יד בית המשפט כדי שתיבחן איתם את האפשרות להגיע להסכמות. לצדדים נקבעה פגישה ביחידת הסיוע ביום 10.9.2012 מדיווח יחידת הסיוע עלה כי לא הצליחו להגיע להסכמות. ביני לביני הגיב המשיב כי הוא מתנגד  לכך שהקטינה תילמד  בבית הספר האנתרופוסופי גם אם המשיבה תישא בעלויות החינוך לבדה.

הואיל והצדדים לא הצליחו להגיע לכלל  הסכמה, קבעתי דיון בפני  מיד לאחר המפגש ביחידת הסיוע לאחר דיון הצדדים נדרשו להגיש סיכומיהם בתוך 24 שעות כל אחד מהם .

בעקבות ברור שערך בית המשפט עם הצדדים התברר  כי ביה"ס האנתרופוסופי בXXX איננו מוכר ע"י משרד החינוך .

בעקבות שאלת בית המשפט (צורפה רשימה של בתי ספר מוכרים בשוהם ובית הספר האנתרופוסופי איננו מופיע  מרשימה זו, כך גם מרשימה של אתר משרד החינוך). הלימודים בבית הספר האנתרופוסופי אינם מתנהלים על פי  תכנית משרד החינוך.

  לטענת המבקש המשיבה מסרבת לשלוח את הקטינה אל  לבית ספר רגיל ועומדת על דעתה לרשום את הקטינה אך ורק לבית הספר האנתרופוסופי בו היא  עצמה עובדת.  הוא זה שהגיש את הבקשה לרישום הקטינה לבית הספר. בסירובה של המבקשת לרשום את הקטינה מדובר בעבירה על החוק אשר קובע כי על ההורים מוטלת חובה לשלוח את ילדיהם למסגרות החינוך.

הילדה מעולם לא הוגדרה כבעלת צרכים מיוחדים  ומעולם לא אובחנה ככזאת. טובת הילדה היא להתחנך בבית ספר רגיל המוכר על ידי משרד החינוך, ללמוד בהתאם לשיטת החינוך הנהוגה והמקובלת בישראל. אכן לילדה בעיית ראייה בין אחת, אך אין בבעיה זו דבר המחייב לימודים בבית ספר שאינו רגיל.

רישום הקטינה  לביה"ס הממלכתי "XXX" נעשה  בהסכמת שניהם .האם אישרה את הדבר במהלך הדיון .

התשלום  החודשית עבור בית הספר הפרטי הוא 1,200 ש"ח לחודש. לא ניתן לחייב את המבקש לשאת בעלות בית ספר פרטי. מצבם הכלכלי של הצדדי הורע והוא הולך ונעשה  גרוע יותר .

מבוקש להורות למשיבה לשלוח את הקטינה לביה"ס היסודי הממלכתי "XXX" שבXXX באופן מידי .

 האם  טענה כי הקטינה נולדה עם עצב ראייה בלתי מפותח המעוות את המראה החיצוני שלה. בשל כך, לילדה יש רגישויות וחוסר ביטחון. בית הספר האנתרופוסופי יחזק אותה.

בסיכומיה טענה כי נשקלו מספר  שיקולים שתמכו  ברישום הקטינה לביה"ס האנתרופוסופי ביניהם: הימצאותה במסגרת דומה במשך  ארבע שנים, שיטת הלימוד היא  תומכת ומחבקת, ישנה ציפייה מצד הילדה להמשיך באותה מסגרת חינוכית, העלות הכספית זניחה לעומת היתרונות .

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ