אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק ת"צ 24865-05-11

החלטה בתיק ת"צ 24865-05-11

תאריך פרסום : 13/11/2012 | גרסת הדפסה

ת"צ
בית המשפט המחוזי מרכז
24865-05-11
08/11/2012
בפני השופט:
אסתר שטמר

- נגד -
התובע:
לירון פרמינגר
עו"ד צביקה שטוירמן
הנתבע:
חברת סלקום ישראל בע"מ
עו"ד ברק טל
עו"ד רועי מסורי
החלטה
  1. בקשה לאישור הסדר פשרה במסגרת בקשה לאישור תובענה ייצוגית. נושא התובענה הוא הודעות ששלחה המשיבה (להלן " סלקום") ללקוחותיה, שבהן נאמר כי חבילות הגלישה  שרכשו מוצו (להלן " הודעת המיצוי"), וזאת לפני מיצויין בפועל. 
  1. לטענת המבקש, סלקום שלחה את הודעת המיצוי למרות שידעה כי ניצל רק 77% מחבילת הגלישה, ובכך הפרה את הוראת סעיף 2 בחוק הגנת הצרכן, התשמ"א  - 1981 והטעתה אותו ואת חברי הקבוצה. המבקש טען כי הסתמך על תוכנה של הודעת המיצוי וחדל לעשות שמוש בשירותי הגלישה שרכש, ובכך נגרם לו נזק של אובדן הנאה.  
  1. סלקום הגישה תגובה לבקשה לאישור תובענה ייצוגית ותצהיר מטעם סמנכ"ל אגף שירות ומכירה בה. לטענתה, במועדים הרלוונטיים שלחה שתי הודעות טקסט עבור כל חבילת גלישה שרכש הלקוח. ההודעה הראשונה נשלחה לאחר ניצול כמחצית מחבילת הגלישה, ונועדה לעודד את הלקוח לבדוק את השמוש שעשה בה (להלן " הודעת הניצול"); וההודעה השניה נשלחה כאשר חבילת הגלישה מוצתה. נטען כי המבקש רכש שתי חבילות גלישה נפרדות (בנפח של 700 MB ו - 300 MB) והודעת המיצוי שנשלחה אליו התייחסה למיצוייה של חבילת גלישה אחת מתוך השתיים שרכש. 

סלקום טוענת כי במישור האישי, המבקש לא הסתמך על ההודעות שנשלחו אליו, ידע בפועל מהי יתרת נפח הגלישה שנותרה לו, ואף לא חדל מלהשתמש בחבילת הגלישה. במישור הקבוצתי נטען כי  סלקום מאפשרת ללקוחותיה לברר בכל רגע נתון מהו היקף השימוש שנעשה בחבילת הגלישה שרכשו, ונציגיה מונחים להפנות את הלקוחות לאחת מדרכי הבדיקה העומדות בפניהם.

סלקום הדגישה כי ההודעות נשלחו לפנים משורת הדין במטרה להטיב עם הלקוחות. מכל מקום, הפרקטיקה השירותית שנהגה לפיה אומצה על ידי המאסדר (רגולטור) במסגרת תיקון מספר 58 לרשיון הרט"ן של סלקום, שקובע את חובת סלקום (וחברות הסלולר האחרות) לשלוח הודעות ללקוחותיהן בדבר השמוש שעשו בחבילות הגלישה.    

התיקון, אשר נכנס לתוקפו ביום 13.3.11, מתייחס למשלוח הודעות עבור כל "חבילת גלישה" וקובע כי בעל הרשיון ישלח מסרון למנוי אשר ניצל 75% ו - 95% מהחבילה שנרכשה על ידו.

סלקום הוסיפה וטענה כי הסעדים הנתבעים משוללי יסוד; וכי התובענה אינה כשירה להתברר כתובענה ייצוגית.

  1. לאחר הגשת תגובת סלקום הגיש המבקש תשובה, התקיימו מספר ישיבות של בית המשפט, ואז הציעו הצדדים הסדר פשרה, שאלו עיקריו:

א.       התקופה הרלוונטית להסדר מתחילה ביום  1.9.10, הוא המועד המוקדם ביותר שבו ניתן היה לרכוש שתי חבילות גלישה נפרדות ומצטברות, ומסתיימת ביום 5.3.11, שאז נשלחו הודעות מיצוי בהתאם לאישור המאסדר במסגרת תיקון 58 לרשיון (לפי הודעת ב"כ סלקום, היא החלה במשלוח הודעות לפי תיקון 58 כבר ביום 5.3.11).

ב.      קבוצת התובעים היא כל לקוחות סלקום שהחזיקו בשתי חבילות גלישה (Wap, Data או גלישה משולבת) נפרדות ומצטברות, ובמהלך התקופה הרלוונטית קיבלו לפחות הודעת מיצוי אחת, וחדלו לגלוש מיד לאחריה, או בסמוך לכך (המשיכו לגלוש עד 1 MB לאחר קבלתה). זאת לאחר שסלקום הצהירה כי אין בנמצא לקוחות אשר רכשו חבילת גלישה אחת וקיבלו הודעת מיצוי טרם מיצוי החבילה בפועל (סעיף 8 בתצהיר מר יוני סבג).

לצורך הסדר הפשרה איתרה סלקום אותם לקוחות. לפי בדיקתה, במהלך התקופה הרלוונטית אירעו  3,428 מקרים כאלו ל - 3,240 לקוחות שונים.

סלקום טענה כי ערכה "תחשיב לחומרה": חישבה את כל הלקוחות שהחזיקו בשתי חבילות מצטברות, שקבלו הודעת מיצוי וחדלו לגלוש, ולא בדקה האם גלישתם הופסקה עקב קבלת הודעת המיצוי ובהסתמך עליה, אם לאו.            

הפילוח כלל לקוחות שלאחר קבלת הודעת המיצוי המשיכו לגלוש עד MB 1, כאשר ייתכן כי לפחות חלק מהם עשו כן משום שידעו כי טרם מיצו את מלא נפח הגלישה שרכשו; היו מודעים לכך שרכשו חבילה נוספת; ולא חדלו לגלוש בשל הודעת המיצוי.

ג.        תוך 90 יום מאישור הסדר הפשרה סלקום תערוך שינוי מיכוני ותאחד את כל חבילות הגלישה הנפרדות והמצטברות שרכשו חברי הקבוצה לכדי חבילת גלישה אחת, כך שאף אם הלקוח מחזיק במספר חבילות גלישה, סלקום תשלח הודעת מיצוי אחת בלבד, שתתייחס לסה"כ נפח הגלישה שרכש (להלן " איחוד ההודעות").

ד.      סלקום תתן לחברי הקבוצה אחת מן ההטבות הבאות למשך חודש ימים:

1.       הטבת חבילת גלישה - בנפח  של  GB1 בנוסף לחבילת הגלישה הקיימת, ככל שקיימת כזו. שווי ההטבה  כ- 20 ש"ח.

2.       הטבת "ווליום" - שירות האזנה לשירים ואלבומים באמצעות המכשיר הנייד. שווי ההטבה 20 ש"ח. בניגוד להטבות האחרות, משך מתן הטבה זו יהיה חודשיים.

3.       הטבת "פקס למייל" - משלוח וקבלת פקסים לתיבת הדוא"ל הסלולארי. שוויה 10  ש"ח.

4.       הטבת "נוויגטור" - תכנת ניווט בדרכים שמותקנת על המכשיר הנייד. שווי ההטבה - 9.90 ש"ח.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ