סע"ש
בית דין אזורי לעבודה בתל אביב - יפו
|
38116-07-13,54182-07-13
18/08/2013
|
בפני השופט:
1. חנה טרכטינגוט 2. נציג ציבור (עובדים) מר רפי גמליאל 3. נציג ציבור (מעבידים) מר דן זלינגר
|
- נגד - |
התובע:
רבקה פארי בכר עו"ד סיגל פעיל עו"ד שירי
|
הנתבע:
מועצה אזורית לב השרון עו"ד כוכבה גבזה-חרס עו"ד סימה גולין
|
החלטה |
1. לפנינו בקשתה של גב' רבקה פארי בכר (להלן -
המבקשת) למתן סעד זמני אשר יורה למועצה אזורית לב השרון (להלן -
המשיבה) לבטל את ההחלטה להדיח את המבקשת מתפקידה כיועצת חינוכית ולהעביר אותה לתפקיד מורה ללשון, ולהמשיך להעסיקה כיועצת חינוכית באותו היקף משרה וזאת עד למתן הכרעה בהליך העיקרי.
2.
העובדות אשר אינן שנויות במחלוקת -
א. המבקשת הינה יועצת חינוכית מזה שש שנים בחטיבה העליונה של בית ספר "קרית חינוך דרור" (להלן -
בית הספר) במשיבה.
ב. המשיבה הינה מעסיקתה של המבקשת.
ג. קודם לעבודתה בבית הספר שימשה המבקשת מורה ללשון ותנ"ך במשך 10 שנים בבי"ס תיכון "אלדד" בנתניה.
ד. המבקשת יצאה בשנתה ה-14 לשנת שבתון לצורך לימוד תואר שני ביעוץ חינוכי, לימודים אשר נמשכו שנתיים.
ה. את הסטאז' הנדרש עשתה המבקשת בביה"ס כשבסיום הסטאז' הוצע לה ע"י מנהל ביה"ס דאז להשתבץ כיועצת חינוכית בביה"ס.
החל מחודש 9/07 משמשת המבקשת יועצת של תלמידי החטיבה העליונה.
ו. המבקשת הינה חברה בארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים.
ז. ביה"ס הינו בי"ס שש שנתי, כשבכל שכבה ישנן כ-13 כיתות, בהן 2 כיתות מב"ר, כיתת אתגר וכיתת חינוך מיוחד. בכל שכבה כ-370 תלמידים לכל שכבה מוצמדת יועצת אחרת.
ח. תפקיד היועצת החינוכית בביה"ס כולל, בין היתר, ליווי שוטף של תלמידים, ליווי פרטני של תלמידים בהתאם לנסיבות האישיות שלהם, קשר עם ההורים, ליווי הצוות החינוכי והנחייתו, עבודה מול כלל המורים המקצועיים בביה"ס, ההנהלה, פסיכולוג ביה"ס, גורמי רווחה ועוד.
ט. כמו כן כולל התפקיד הכנת תיקים לועדות התאמה של משרד החינוך לתלמידי כיתות י', וזאת על מנת שיאושרו לתלמידים הנזקקים לכך ההתאמות המומלצות באבחונים. מדובר בעשרות תיקים בשנה (השנה היו 66). עיצומו של התהליך הוא מספטמבר עד ינואר ומתיחס בעיקרו לתלמידי כיתות י'. הכנת התיקים לועדות ההתאמה דורש עבודה רבה.
י. בתחילת ינואר פרסמה המבקשת מכתב במערכת המשו"ב הבית ספרית להורי ומורי השכבה בקשר עם תהליך הכנת התיקים (מב/4) שזו לשונו:
"בימים אלה מסתיים תהליך הכנת התיקים לוועדות התאמה לשנה זו לאחר שהחל בעצם לפני כשנה, ובחודש האחרון תפס מקום בלעדי בעבודתי.
יצאנו השנה לדרך עם כתשעים תלמידים, שביקשתי מההורים ומהמורים לשים לב אליהם, לאסוף מבחנים ולמלא דוחות. לגבי חלק קטן מהם קיבלנו החלטה בתיאום עם ההורים לא להגישם השנה, אלא בהתאם לצורך ובהתאם לאיסוף ממצאים נוספים בשנה הבאה. מצד שני, כעשרה תלמידים אחרים הפניתי והמלצתי לצאת לתהליך של אבחונים חדשים, שבוצעו בחופשת חנוכה, והושלמו בימים אלה.
אתמול סיימתי לאסוף מבחנים ודוחות מורים ביוזמתי, ומהבוקר אני מתחילה להתמקד בחלק המקצועי - בועדה הבית ספרית, שיש להכין על כל תלמיד כדי לתמוך בהמלצות האבחון ולעשות אינטגרציה בינו לבין דיווחי המורים וממצאי המבחנים.
בועדות אלה אתמקד עם יום ראשון הקרוב (כולל סוף השבוע וכולל יום ראשון שבו לא אהיה בבית הספר).
מיום שני הבא אעסוק רק בצילום כל המסמכים, מבחנים, דוחות מורים, וטופסי ההפנייה של הועדה הבית ספרית, בארגון הסופי ובחתימתם.
בסוף שבוע הבא, בעזרת השם, יישלחו כל התיקים בדואר למשרד החינוך.