אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> תא"מ 45405-11-14 ש. שלמה רכב בע"מ נ' עיריית צפת

תא"מ 45405-11-14 ש. שלמה רכב בע"מ נ' עיריית צפת

תאריך פרסום : 18/08/2019 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום צפת
45405-11-14
14/11/2015
בפני הרשם בכיר:
מוהנד חליאלה

- נגד -
תובעים:
ש. שלמה רכב בע"מ
נתבעים:
עיריית צפת
פסק דין
 

 

תביעה לפיצוי בגין נזק לרכב שבבעלות התובעת , (להלן: "הרכב"), שנגרם מעץ שנפל עליו בשטח ציבורי שבאחריות הנתבעת- עיריית צפת.

 

בכתב התביעה נטען כי בתאריך 15.12.2013, בעת שהרכב חנה ברחוב אליהו בצפת, לפתע קרס עליו עץ וגרם לו נזקים רבים.

 

התובעת טוענת כי יש להחיל בנסיבות העניין את הכלל "הדבר מדבר בעד עצמו" ולחילופין מייחסת היא לנתבעת מחדלים ספציפיים כגון אי גיזום העצים שבתחום שיפוטה, אי סילוק עצים מסוכנים , העסקת בעלי מקצוע בלתי מיומנים ואי טיפול בעצים ישנים .הנזק לרכב מוערך על ידי שמאי בסך של 7,028 ובנוסף ירידת ערך בסך של 3,898 ₪ ,שכ"ט שמאי בסך 517 ₪, והשבתת הרכב 600 ₪. סה"כ 12,107 ₪.

 

הנתבעת טענה להגנתה כי לא ברור היכן מיקומו של העץ ואם הוא בשטח פרטי או בשטח ציבורי. בתאריך האירוע הנטען התחוללה סופת שלגים בעיר אשר חומרתה לא נצפתה על ידי אף אחד מהגורמים המומחים בארץ , סופה זו גרמה לנזקים רבים ולמצב חירום בעיר שהייתה משותקת. עוצמתה של הסופה הייתה בלתי ניתנת לצפייה והנתבעת לא הייתה אמורה לצפות או להכין עצמה לסופה בסדר גודל שכזה.

 

הנתבעת פעלה על פי התחזיות שנצפו ואשר לא תאמו את המציאות והתכוננה בכל האמצעים לסופה החזויה . במסגרת הכנות אלה דאגה לגיזום ברחבי העיר, הכנה של מוקד חרום וכוננות של מפלסות שלג.

 

התאונה הנטענת היא בין יתר הנזקים שלא ניתן היה למונעם נוכח עוצמתה הבלתי צפויה של הסערה. בין היתר מאות עצים קרסו בשלמותם ונגרמו נזקים לתשתיות ולמבנים "דבר שלא היה כדוגמתו ברחבי העיר צפת".

 

מאחר שמדובר במקרה טבעי בלתי רגיל, כך הנתבעת, התנתק הקשר הסיבתי והיא ומסתמכת על סעיף 64(1) לפקודת הנזיקין.

 

בפתח ישיבת ההוכחות לא חלקה התובעת על כך שהאירוע היה ביום של סערה .

 

מטעם התובעת העיד הנהג שמסר בעדותו כי החנה את הרכב במקום בו מחנה זה 20 שנה , והעץ שנפל לא היה מועד לנפילה עד כמה שהוא מבין ואף לא היה סימן כלשהו שמראה שהעץ עלול ליפול.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ