אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ו"ע 54905-05-13 פפורט נ' מנהל מיסוי מקרקעין מחוז מרכז

ו"ע 54905-05-13 פפורט נ' מנהל מיסוי מקרקעין מחוז מרכז

תאריך פרסום : 07/07/2015 | גרסת הדפסה

ו"ע
בית המשפט המחוזי מרכז-לוד בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים
54905-05-13
29/04/2015
בפני השופט:
בנימין ארנון

- נגד -
העורר:
צבי רפפורט
עו"ד אוליביה דולב
המשיב:
מנהל מיסוי מקרקעין מחוז מרכז
עו"ד יונתן בן-דוד
החלטה
 

 

לאחר שעיינתי בבקשתו של העורר למתן פסק דין כמבוקש בערר נוכח היעדר סיכומים מטעם המשיב – אני קובע בזאת כדלקמן:

 

  1. בהתאם לתקנה 160(ד) בתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד – 1984 (להלן: "תקנות סד"א") "דינו של בעל דין שלא הגיש את כתב סיכומיו במועד הקבוע, כדין בעל דין שלא התייצב במועד שנקבע לדיון, זולת אם הורה בית המשפט הוראה אחרת".

  2. במקרה דנן - לא ניתנה הוראה אחרת בהתאם לתקנה 160(ד) סיפא הנ"ל. יתרה מזו: הוראת הוועדה בדבר הגשת סיכומים בכתב ניתנה לצדדים באולם הוועדה, בגמר דיון ההוכחות שהתקיים ביום 18.12.14.

  3. בנסיבות אלה חלה על הערר דנן תקנה 157(2) בתקנות סד"א הקובעת כי "התייצב התובע, ואילו הנתבע לא התייצב לאחר שנמסרה לו הודעה כראוי, רשאי התובע להוכיח תביעתו עד כמה שחובת הראייה חלה עליו, ואז יהא זכאי לסעד המבוקש, ולכל סעד מתאים אחר".

    ראו לעניין זה רע"א 5451/96 יצחק זימן נ' פנחס מזרחי (פורסם בנבו, 28.12.1998), פיסקה 2 בפסק הדין).

  4. בהתאם לתקנות מס שבח מקרקעין (סדרי הדין בפני ועדות ערר), התש"ה - 1965 חלות תקנות סד"א הנ"ל על הערר דנן שכן תקנות 157 ו - 160 בתקנות סד"א לא הוחרגו בהתאם למפורט בתקנה 12 בתקנות אלה.

  5. בהתאם להלכה הפסוקה [ראו למשל ע"א 28/66 "דן" אגודה שיתופית לתחבורה ציבורית בע"מ נ' "בחן" חברה לביטוח בע"מ, פ"ד כ (2) 602 (1966), בעמוד 604] על התובע להוכיח תביעתו עד כמה שחובת הראייה חלה עליו, ואז יהיה זכאי לסעד המבוקש ולכל סעד מתאים אחר.

  6. כפועל יוצא מכל האמור לעיל אין הוועדה מוסמכת להתעלם מהראיות שהוצגו בפניה גם בהיעדר סיכומים מטעם המשיב. לפיכך על הוועדה מוטלת החובה לבחון האם העורר הוכיח את הנטען בכתב הערר, ולצורך זה תביא הוועדה בחשבון גם את הנטען בסיכומי העורר.

  7. פסק הדין בערר דנן יינתן בהתאם ליומן הוועדה. מובהר בזאת כי פסק הדין בערר זה יינתן אף בהעדר סיכומים מטעמו של המשיב.

     

     

    ניתנה היום, י' אייר תשע"ה, 29 אפריל 2015, בהעדר הצדדים.

     

    Picture 1


בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ