אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> 519766

519766

תאריך פרסום : 23/11/2015 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום ראשון לציון
20722-08-11
10/12/2014
בפני השופטת:
ד"ר איריס סורוקר

- נגד -
התובעים:
1. נאומוב גיאורגי
2. סמיון יושר מיכאל זילברברג

עו"ד מיכאל זילברברג
הנתבעים:
1. שפילמן יאנינה
2. חזן אלכסנדר
3. גולדשטיין אלכסנדר

עו"ד תמרה פלג
עו"ד משה ברגר
פסק דין
 

 

כללי

  1. התובעים – סוכני ביטוח ("מגן") הגישו תביעה לפי חוק עוולות מסחריות, התשנ"ט-1999, בטענה לפיה הנתבעים 3-2 (סוכני ביטוח "דורות") עשו שימוש בלתי מורשה במאגר לקוחותיהם, שלפי הנטען הועבר אליהם ב"גניבה" ע"י הנתבעת 1 – עובדת לשעבר במגן. אין חולק כי הנתבעת 1 עבדה אצל התובעים מספטמבר 2009 ועד סוף שנת 2010, ובסמוך לאחר מכן עברה לעבוד אצל הנתבעים. נטען כי לאחר שעברה, התובעים "החלו לראות בשטח פעולות שונות המעידות כי הנתבעת 1 הפרה את חובת הסודיות שלה, וכי נהלי ושיטות שיווק ייחודיות שפיתחו מופיעות לפתע אצל עובדי דורות" (ס' 14 לכתב התביעה המתוקן).

  2. התובעים טענו כי חששם לגניבת לקוחות אומת כאשר עובדת אחרת, בשם רגינה קוגן, סיפרה שראתה את הנתבעת 1 מעבירה למייל הפרטי שלה תיקיית מחשב בשם "תיקיה של יאנה", ובד בבד מחקה אותה ממחשב מגן. נטען כי תיקיה זו הכילה מידע לגבי לקוחות (ס' 18 לכתב התביעה המתוקן). נטען כי הנתבעת 1 אמרה לגב' קוגן שבכוונתה לקחת רשימת לקוחות (ס' 19 לכתב התביעה המתוקן). התובעים הדגישו כי לנתבעת 1 היתה גישה מלאה למאגר הלקוחות של מגן (ס' 24 לכתב התביעה המתוקן).

  3. התובעים ביקשו להכיר ברשימת הלקוחות שלהם כסוד מסחרי מוגן, שכן לטענתם מדובר בלקוחות פעילים המשלמים פרמיות, והם מקפידים על שמירת הרשימה בסודיות (ס' 30 לכתב התביעה המתוקן). הודגש כי בעלי הדין הם מתחרים בפלח השוק של סוכני ביטוח למבוטחים דוברי השפה רוסית (ס' 30 לכתב התביעה המתוקן).

  4. הנתבעים הכחישו מכל וכל את הטענה לגניבת לקוחות או שימוש במאגר לקוחות של מגן (למשל, ס' 51 לכתב ההגנה המתוקן). הנתבעים 3-2 הגישו תביעה-שכנגד, בו דרשו מהנתבעים-שכנגד לפצותם לפי חוק עוולות מסחריות. לפי הנטען, הנתבעים-שכנגד פתחו במסע שיטתי לפגוע בשמם הטוב, ופנו ללקוחות של דורות בדרכי התחזות ורמיה, כדי להעביר לקוחות אליהם. הנתבעים-שכנגד השיבו על כך, כי התביעה-שכנגד באה לעולם אך כדי לשמש משקל נגדי לתביעה העיקרית, וכי מדובר בטענות סרק.

  5. במישור הדיוני: מטעם התובעים הצהיר התובע 1 (נאומוב גיאורגי), העובדת גב' רגינה קוגן, ומבוטח בשם צסיס אנטולי, וכן נחקרו מר פליקס מרמולד ואלכסנדר גולדשטיין האב. בנוסף הוגשה חוו"ד מומחית של הגרפולוגית חווה יודפת, לאימות הצהרה שמסרה גב' קוגן (ואשר תיבחן להלן). מטעם הנתבעת 1 הצהירה היא עצמה. מטעם הנתבעים 3-2 (והתובעים-שכנגד) הצהירו הנתבע 2 (אלכסנדר חזן), וכן המבוטחים דינה בוגוסלבסקי, נדז'דה בסנוב וזינאידה פסוב. כל העדים נחקרו. ב"כ הצדדים סיכמו בכתב.

  6. להלן אדון בטענות הצדדים כסדרן: אפתח בתביעה העיקרית, ולאחריה אדון בתביעה-שכנגד. לשלמות התמונה יצויין כי ביום 29.2.2012 הוצא צו מניעה זמני לטובת התובעים, בגדרה של החלטה המבוססת על ניתוח של הראיות-לכאורה ומאזן הנוחות.

     

    התביעה העיקרית

     

    טענות הצדדים

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ