אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"א 4310-02-14.לפני

ת"א 4310-02-14.לפני

תאריך פרסום : 24/08/2016 | גרסת הדפסה

ת"א
בית המשפט המחוזי תל אביב-יפו
4310-02-14
16/11/2014
בפני השופט:
יהושע גייפמן

- נגד -
התובעת:
דורית נשר אפרים ישראל הרצברג
עו"ד ישראל הרצברג
הנתבעת:
פרלה מזרחי רון עוזרי
עו"ד רון עוזרי
פסק דין
 

 

 

  1. ב-3.12.12 ניתן פסק דין לאחר שמיעת 14 עדים, ובו נקבע שהנתבעת זכאית להירשם כבעלת הזכויות בדירה ברח' קליבלנד 11 ת"א הידועה כגוש 7321 חלקה 32/50 [ להלן : " דירת קליבלנד"].

     

    ב-9.4.13 נמחק הערעור שהוגש לבית המשפט העליון, לאחר שבקדם הערעור החליט בית המשפט העליון: "בית המשפט הביע דעתו הלכאורית כי הנתבעות [ ובכללן התובעת י.ג.] מנסות לגזול את הדירה מושא הערעור".

     

  2. ב-3.2.14 הוגשה בקשה לקיום משפט חוזר [ לעניין קיום משפט חוזר בהליך אזרחי ראו:ע"א 3826/12 מיידאן נ' טורונצ'יק דינים עליון 2013 (163) 148 ; ע"א 4682/92 עזבון שעיה נ' בית טלטש בע"מ פ"ד נז(3) 336] . עיקר טענת התובעת, שלא ניתנה משכנתא על דירת קליבלנד, ולכן המשכנתא לא הוחזרה ע"י הנתבעת.

     

  3. בפסק הדין שמבוקש לבטלו הובאו נימוקים רבים שדי בהם כדי להגיע לתוצאה שהדירה הינה בבעלות הנתבעת, גם מבלי להתבסס על הנימוק של תשלום משכנתא. פועל יוצא מכך, שאין בטיעונים בעניין המשכנתא כדי להביא לקיומו של משפט חוזר ולתוצאה השונה מהקביעה בפסק הדין.

     

    הנימוקים שנקבעו בפסק הדין, שדי בהם כדי להביא לתוצאה שנקבעה הינם כדלקמן :

     

    ראשית, בוצעה ב-67' עסקת חליפין של 2 הדירות בין בני הזוג פרלה מזרחי ובעלה לשעבר לבין בני הזוג אפרים ציונה ובעלה המנוח חיים אפרים ז"ל. דירת קליבלנד הועברה מבני הזוג אפרים לבני הזוג מזרחי כנגד העברת הזכויות בדירה ברח' בית-אל [להלן: "דירת בית-אל"] מבני הזוג מזרחי לבני הזוג אפרים.

     

    השכנה אילנה חריף, שגרה בבניין ברח' בית אל מול דירת משפחת אפרים, העידה בחקירתה על ביצוע עסקת החליפין בעמ' 16, שורות 19-20 : " הם  [בני הזוג אפרים י.ג.] גרו איתי שנתיים, והכרתי אותם שכנים שלי דלת מול דלת  [ בדירת בית-אל י.ג.] ... אפרים סיפר לי שהוא החליף דירות עם התובעת ובעלה... חיים [חיים אפרים ז"לי.ג.] בא לגור עם אשתו עם הבנות שלו, והוא היה שכן שלי שם... ש. כמה זמן הוא גר בבית-אל? ת. קרוב לשנתיים "[ עמ' 17 שורות 14-30]; " ראיתי את חיים שהוא גר בדירה [בדירת בית-אל - י.ג.] , והוא היה מרוצה והיה לו טוב בדירה ... הוא היה שכן שלי ממולי" [עמ' 20 שורות 14-18].

     

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ