אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק א 2082/00

פסק-דין בתיק א 2082/00

תאריך פרסום : 17/08/2006 | גרסת הדפסה

א
בית המשפט המחוזי בתל אביב
2082-00
26/10/2005
בפני השופט:
אחיטוב - הרטמן הדסה

- נגד -
התובע:
אלון זיו
עו"ד י. זאגא
הנתבע:
1. חדד נועם
2. משרד הביטחון - מדינת ישראל

עו"ד א. סלומון
עו"ד גב' א. שלו
פסק-דין

א.      פתח דבר

לפני תביעת נזיקין מיום 22.6.00 בגין פציעת התובע אלון זיו (להלן: "התובע"), אשר אירעה ביום 9.4.97.

מהות התביעה: נזקי גוף שנגרמו לתובע בשל ירי, שבוצע נגדו ע"י הנתבע 1, חדד נועם (להלן: "הנתבע"). הנתבע באותה עת שירת בצה"ל והחזיק נשק צה"לי מסוג 16-M. לפיכך הוגשה התביעה גם נגד נתבעת 2 מדינת ישראל- משרד הבטחון (להלן: "הנתבעת"). האמור לעיל יפורט בהמשך (להלן: "הארוע").

הנתבע, בצד כתב הגנתו, הגיש תביעה שכנגד בה הוא עותר לחייב את התובע בתביעה העיקרית לפצותו, בגין נזקים שנגרמו לו, לטענתו, בשל תוצאותיו של מצב בו נאלץ לפתוח באש כדי להגן על עצמו ועל בני משפחתו.

הליכי קדם המשפט בתיק נמשכו כשנתיים וביום 12.11.03 הגיע התיק לטיפולי.

ב.      עמדת התובע בכתב התביעה

 

התובע, יליד 1969, מציג עצמו כמי שעבד כקבלן שיפוצים בתקופה הישימה לעניננו.

בתאריך 9.4.97 בסביבות השעה 01:00, הלך התובע לתומו בלווית חברו - רן שוורץ, ברחוב אלחריזי בנתניה, כשלפתע נורו יריות מגג ביתו של הנתבע וכתוצאה מכך התובע נפגע בירכו השמאלית ובכתפו הימנית.

התביעה הוסיפה, כי מחקירת המשטרה עולה, שהנתבע ביצע את הירי משום חשדו, כי מבוצעת פריצה לביתו.

לטענת התביעה, הפגיעה עולה כדי תקיפה כהגדרתה בחוק והנתבעים חבים בפיצויו של התובע, באשר נגרמה לו נכות (משוקללת) בשיעור 67.1%, ונזקים נוספים.

במישור הראייתי, התביעה טענה, כי לאור תחולת הכלל "הדבר מדבר בעד עצמו" ותחולת הכלל "דבר מסוכן", הנטל  רובץ על הנתבעים להוכיח שלא הייתה התרשלות מצידם.

התביעה טענה כמו כן, כי הנתבעים הפרו חובות חקוקות המנויות בחוק שירות ביטחון ואף התרשלו, ומבלי לגרוע מן האמור היא טוענת, כי הנתבעת חבה באחריות שילוחית למעשי הנתבע.

הטיעונים בכתב הגנתו של הנתבע

ראשית, כופר הנתבע בטענה לפיה התובע עבד; עמדתו היא שהתובע לא עבד כלל והיו לו עיסוקים אחרים.

לגירסתו, התובע וחברו הסיגו גבול ביתו שלו ושל הוריו, פרצו את חלון המטבח ואף גנבו את תיקו של אביו, אשר נמצא זרוק בחצר.

הנתבע טען, כי ביצע את הירי מתוך הגנה עצמית מאחר שחש מאויים, ולאחר שירה באוויר וביקש מן התובע לעצור - בקשה שהתובע לא שעה לה - פגע בו.

בשל האמור טוען הנתבע, כי נסיבות המקרה הנן של "צורך" ושל "הגנה עצמית" וכי עומדות לו ההגנות המנויות בפקודת הנזיקין, בחוק העונשין ובמשפט העברי. (כמו כן הפנה הנתבע להצעת חוק הגנה מפני פורץ (תיקוני חקיקה) התש"ס-2000).

לשיטתו של הנתבע, התנהגותו של התובע (כפי שיפורט בהמשך) מצביעה הן על הסתכנות מרצונו החופשי והן על כך שהתובע " הכניס ראשו ביודעין ושלא כדין אל תוך המצב שגרם לפגיעתו ואין הנתבע חב כלפיו בכל חבות ו/או אחריות שהיא".

הנתבע מכחיש את נזקי התובע הנתבעים, לרבות מצבו הרפואי ולרבות הקשר הסיבתי בין הארוע, המוכחש, לטיפולים הנטענים ולפגיעה, כנטען על ידי התובע.

במישור הראייתי כפר הנתבע בכל טענות התובע לעניין העברת נטל הראיה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ