אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פ"ל 2329-12-14 מדינת ישראל נ' גאבר

פ"ל 2329-12-14 מדינת ישראל נ' גאבר

תאריך פרסום : 27/06/2016 | גרסת הדפסה

פ"ל
בית משפט השלום פתח תקווה
2329-12-14
16/06/2016
בפני השופטת:
מגי כהן

- נגד -
מאשימה:
מדינת ישראל
נאשמים:
שאדי גאבר
הכרעת דין
 

הנאשם זכאי.

 

כנגד הנאשם הוגש כתב אישום לפיו בתאריך 15.01.2014 בשעה 13:30 או בסמוך לכך נהג הנאשם ברכב פרטי מסוג מאזדה מ.ר. 3671662 בעיר טייבה, בזמן פסילה וללא ביטוח.

 

על פי עובדות כתב האישום, הנאשם נהג ברכב הנ"ל כשהוא פסול מנהיגה בהתאם להחלטת קצין משטרה מיום 21.12.2013 למשך 30 יום שניתנה בנוכחותו ומסר את רישיונו.

 

בדיון שהתקיים ביום 10.05.2015 כפר הנאשם וטען כי הוא לא נהג בכלל אלא אחיו ולא היה בזמן ובמקום.

 

מטעם התביעה העידו:

ע"ת/5 – ציון חיון, סייר תנועה בקדמה, גבה הודעת חשוד (ת/1) וחקירה תחת אזהרה מיום 16.01.2014 (ת/2).

 

העד לא היה בשטח, לא ראה את העבירה ולא ידע לומר מדוע הנאשם נחקר יום אחרי העבירה.

 

העד הסביר כי חקר את הנאשם על פי הדוחות.

 

 

ע"ת/3 – אליהו סרגיי, ראש צוות בילוש טירה, הוביל את המשמרת באותו יום, חזר על תוכן דוח הפעולה שערך (ת/3) ולפיו בתאריך 15.01.2014 בשעה 11:10, כשהוא יושב בכיסא הנוסע ליד נהג ניידת המשטרה באזור מתקן בזק כיוון מערב, כיוון כללי לביתו של ראש העיר טירה, זיהה רכב מאזדה 3 צבע תכלת, מ.ר. 3671662, חולף בנסיעה איטית על פניו, כאשר בתוך הרכב יושב בכיסא הנהג שאדי ג'אבר הנאשם, המוכר לו מעבודתו כשוטר, כשהוא נוסע לבד ברכב, לובש חולצה אדומה צמודה.

 

הנאשם צפר ונופף עם ידו לעברם, המשיך בנסיעה לכיוון צפון ולאחר מכן נעצר ליד בית קליה "אל מאג'ד" בטירה. העד ציין כי הוא היה בקשר עין עמו, הנאשם יצא מהרכב, זיהה אותו לבוש חולצה אדומה ומכנס טרנינג שחור, ואף פס שחור של התחתונים עם כיתוב לבן בגומי שלו כשהוא הולך לכיוון בית הקליה "אל מאג'ד", וכאשר ביצע בדיקה התברר כי הנ"ל פסול נהיגה ביודעין על פי בדיקת מסוף וכן מול את"ן טייבה.

 

בשעה 13:35 העד הגיע לביתו של הנאשם, אחיו בילאל ג'אבר פתח לו את הדלת ומסר לו כי לא יודע היכן הנאשם וניסה ליצור איתו קשר. לאחר מכן אחיו בילאל סימן לו כי שאדי הגיע, העד ביקש מהנאשם רישיון נהיגה והוא מסר לו כי הוא פסול, הודיע לו כי הוא מעוכב כי הוא זיהה אותו נוהג ברכב ועוד לובש את אותם בגדים כאשר זיהה אותו בשעה 11:20. לטענת העד, הנאשם טען כי מי שנהג ברכב הוא אחיו הילאל שהגיע לתחנה עם חולצה אדומה ומכנס טרנינג שחור.

העד ביצע סריקה לאיתור המאזדה והרכב לא אותר באזור ביתו.

 

ע"ת/7 – בן שמואל שמואל, בלש במשטרת טירה, ערך דוח פעולה (ת/4). העיד כי היה בפעולת בילוש בטירה, נסע באזור ביתו של ראש העיר כיוון מערב, וזיהה את הרכב של הנאשם ואת הנאשם עצמו נוהג ברכב לבד, לובש חולצה בצבע ורוד כהה ונופף להם לשלום, ביצעו פרסה ונסעו אחריו לאזור של סופר אל מאג'די, זיהו אותו יורד מהרכב, ועל פי בדיקה שערכו בתחנת טירה הסתבר כי הם לא טעו ואכן הוא היה פסול לנהיגה. לאחר מכן נסעו לביתו, פגשו את אחיו בילאל אשר אמר להם שהוא לא בבית וכשבאו לחזור לניידת הוא אמר להם שהוא הגיע וזיהה אותו עם אותה חולצה. על פי בקשת ע"ת/3 הוא שמר עליו והגיעו לתחנה.

 

 

 

 

 

 

 

מעיון בת/4 עולה כי רשום תאריך 15.01.2014 שעה 15:04 וצוין "בתאריך: 15.1.2014 בשעה: 13:30 לערך, ביחד עם איליה סרגיי, הדהם אבו סעדה במקום: אזור מתקן בזק שביל כורכר לכיוון ביתו של ראש העיר טירה".

 

ע"ת/6 – הדהם אבו סעדה, שוטר בילוש, העיד על אופן היכרותו עם הנאשם, ערך זכ"ד (ת/5) ובו צויין: "בתאריך 15.01.2014 שעה 13:30, ביחד עם השוטרים איליה סרגיי ושמואל בן שמואל, העיר טירה." העד מפרט את השתלשלות העניינים כאשר בזכ"ד צויין כי נרשם דוח בשעה 11:10 ובת/5 למעלה נרשם "תאריך 15.01.2014 שעה 14:16."

 

בחקירתו מסר העד כי השעה 13:30 הינה השעה שהוא נסע לביתו של הנאשם ובשעה 11:00 לערך הנאשם נצפה באזור בית ראש העיר ובשעה 11:10 זו השעה שהנאשם זוהה.

 

כמו כן, העד מסר: "אני הולך לפי דוח הפעולה שלי. אני ציינתי בדוח שלי, יש בלבול שם, גם אצלי רשום 13:30 שעת האירוע שבו הלכנו לעכב את החשוד".

 

הוגש בהסכמה הודעה על הפסילה מיום 21.12.2013 (ת/6) וכן הודעת נהג תחת אזהרה (ת/7).

 

הנאשם לא התייצב והצדדים סיכמו בעל פה.

 

עליי לציין שעל פי עובדות כתב האישום העבירה בוצעה בסביבות שעה 13:30, כאשר על פי המסמכים שערכו עדי התביעה כנראה נצפה הנאשם נוהג בשעה אחרת, בשעה 11:10.

 

יתרה מכך, בשעה 13:30 הגיעו עדי התביעה לביתו של הנאשם ועל פי התיאור במסמכים הוא לא נצפה נוהג באותה הזדמנות. נהפוך הוא, ניסו למצאו את הרכב ולא מצאו אותו.

 

על פי ת/7 מסר אחיו של הנאשם שהוא זה שנהג ברכב.

 

לא נשמט מעיוני כי הנאשם לא מסר עדות בתיק זה כי לא התייצב לדיון, יחד עם זאת, אין לשכוח כי נטל הוכחת ביצוע העבירה מעל כל ספק סביר מוטל על התביעה ובמקרה זה קיימת אי בהירות/סתירות בשעת ביצוע העבירה, ואין להשלים עם זה.

 

 

על כן התעורר הספק בליבי אם עבר הנאשם את העבירה המיוחסת לו בכתב האישום והחלטתי לזכות את הנאשם מחמת הספק.

 

המזכירות תשלח העתק הכרעת הדין לצדדים.

 

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.

 

ניתנה היום, י' סיוון תשע"ו, 16 יוני 2016, בהעדר הצדדים.

 

Picture 1


בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ