אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 8101-10-15 איזנשטדט ואח' נ' חורב ואח'

ת"ק 8101-10-15 איזנשטדט ואח' נ' חורב ואח'

תאריך פרסום : 09/06/2016 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חדרה
8101-10-15
05/06/2016
בפני השופטת:
רקפת סגל מוהר

- נגד -
תובע/נתבע שכנגד :
יוסף איזנשטדט
נתבע/תובע שכנגד :
יוסף חורב
פסק דין
 

 

רקע

בתאריך 31.5.16 נחתם בין התובע לנתבע חוזה שכירות שבמסגרתו הסכימו השניים ביניהם כי הנתבע ישכיר לתובע את ביתו שברח' הדגן 14 בישוב קציר (להלן: "הבית") למטרת מגורים למשך שנתיים החל מיום 8.6.14 ועד 7.6.16. דמי השכירות החודשיים הועמדו על סך של 5,000 ₪ ובנספח א' לחוזה פורטה רשימה ארוכה של פריטי ריהוט שונים השייכים לנתבע, בהתאם לחדרים בהם הם הושארו – "רשימת הריהוט שנשאר לרשותו של השוכר" (להלן: "החוזה").

 

בעתירתו לחיוב הנתבע בתשלום פיצוי בסך 33,000 ₪ טוען התובע כי הלה הפר את התחייבותו כלפיו לתקן ליקויים שונים שהיו בבית שהיה מוזנח ולא הושכר לאיש במשך שנים רבות קודם לכן וכי כתוצאה מכך נגרמו לו נזקים שונים החל מהעדר אפשרות לעשות שימוש בחלקים מסוימים בבית ועד לפציעות והפסד ימי עבודה.

 

הנתבע, המכחיש את כל טענות התובע כלפיו וטוען כי הלה "הפך ארמון לדיר חזירים", הגיש נגדו תביעה שכנגד על סך 27,500 ₪ בגין הנזקים שלטענתו נגרמו לו כתוצאה מהפרת התחייבותו לטפל בגינת הבית ובגין אלה שגרמו הכלבים שבבעלותו למערכת ההשקיה, לדלת הראשית של הבית ולרצפתו.

 

הדיון שהתקיים בפני ביום 21.4.16 היה דיון ממושך שארך כשעתיים שבמהלכן השתדלתי לאפשר לכל אחד מהצדדים לשטוח טענותיו כלפי האחר באופן מפורט. התובע אשר ביום שקדם למועד הדיון צרף לכתב תביעתו חוות דעת של מהנדס הבניין מר גיורא גולדהכט, לא זימנו לדיון ולפיכך, בהעדר אפשרות לנתבע להתייחס לחוות דעת זו או לחקור את המהנדס, החלטתי להעתר לבקשתו ואפשרתי לו וגם לתובע בהתאם, להגיש את סיכומי טענותיהם בכתב.

 

 

 

 

טענות התובע 

בכתב תביעתו וכן במהלך הדיון שהתקיים בבית המשפט, העלה התובע כלפי הנתבע את הטענות הבאות:

  • הנתבע התחייב לתקן את שער הברזל החורק (שאיננו מיועד לבתי מגורים אלא לאזורי תעשיה בלתי מאוכלסים) אך לא עשה כן. כתוצאה מכך ובעקבות תגרה שהתפתחה בין התובע לבין שכנו, נפגע התובע, אושפז למשך 5 ימים ובמשך כחודש וחצי לאחר מכן לא יכול היה לעבוד.

  • תקרת המטבח וחדר האוכל דלפה באופן שגרם בין השאר לניתוק החשמל בבית פעמים רבות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ