אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ה"פ 12916-02-12 גרינשפון נ' פריימן ואח'

ה"פ 12916-02-12 גרינשפון נ' פריימן ואח'

תאריך פרסום : 09/05/2016 | גרסת הדפסה

ה"פ
בית המשפט המחוזי באר שבע
12916-02-12
23/10/2012
בפני השופט:
אריאל ואגו

- נגד -
המבקש:
אליעזר גרינשפון
עו"ד י.פ. כהן וד. גרטנר
המשיבים:
1. זאב פריימן
2. ואלרי מיגירוב

עו"ד א. שינפלד וב. וסרמן
פסק דין
 

 

המרצת הפתיחה הנדונה הוגשה על מנת להביא לאכיפת ביצועו של סעיף רוטציה בהסכם פוליטי שנכרת בין שתי רשימות שהתמודדו במשותף על מקומות במועצת העיר באר שבע במסגרת הבחירות לרשויות המקומיות שנערכו ב- 2008.

 

התבקשו סעדים שעניינם בחיוב המשיב 1 למלא אחר התחייבותו בהסכם ולהתפטר מכהונתו במועצת העיר,בהצהרה על כי המבקש זכאי לכהן במועצה החל מאי 2011, המועד שנקבע לקיום התחיבות המשיב 1 להתפטר ולפנות מקומו, ובקביעה שסירוב המשיב 1 להתפטר מהווה הפרה יסודית של ההסכם.

הוגשה בקשה נפרדת להתיר פיצול סעדים, ולאפשר הגשת תביעה כספית מטעם המבקש על נזקי ממון והוצאות שנגרמו לו בעטיה של ההפרה.

 

העובדות ,למעשה, אינן במחלוקת, והמשיב 1 ( להלן- לשם הנוחות, גם "המשיב" ) אינו כופר בכך שהוא מסרב למלא ההתחיבות ההסכמית לפנות מקומו במועצה למבקש. המחלוקת היא משפטית- האם ראוי וניתן להעניק סעד הצהרתי שמשמעותו אכיפת הסכם פוליטי – חיוב נבחר ציבור להתפטר מתפקידו בשל התחיבות חוזית שנתן.

 

טרם הבחירות חפצו שתי רשימות להתמודד על קולות הבוחרים ממגזר יוצאי חבר המדינות ובריה"מ לשעבר, האחת - בראשות המבקש והאחרת - בראשות המשיב 2, מר מיגירוב. הוחלט "לאחד כוחות", ןלהציג רשימה משותפת למועצת העיר, ונחתם הסכם ברוח זו  ביום 10/9/08.

הוסכם שבראש הרשימה המשותפת יעמוד המשיב 2 והוא ימוקם  במקום הראשון לצורך הבחירות למועצת העיר. במקום השני ימוקם המשיב, מר פריימן, ובמקום השלישי- המבקש עצמו.

ההסכם צפה תרחיש שלפיו הרשימה המשותפת תזכה רק בשני מקומות במועצה, ולשם כך נוסח סעיף הרוטציה , נשוא ההליך כעת, ועל פיו, במקרה כזה :

" מר זאב פריימן יתפטר ממועצת העיר באר שבע וד"ר אליעזר גרינשפון יכנס במקומו. מועד הרוטציה הנו בישיבת המועצה בתאריך 11 מאי 2011...."

 

תרחיש זה , של הכנסת שני חברי מועצה,התממש. בעקבות הבחירות המוניציפליות החל המשיב לכהן כחבר מועצת העיר באר-שבע, ואילו המבקש המתין לתורו להחליפו, לכשזה יתפטר, כמוסכם.

 

בהתקרב המועד הנ"ל הודיע המשיב, במכתב מיום 3/5/11 שמוען למבקש, כי אין בכוונתו לקיים חלקו בהסכם הרוטציה.

המשיב ציין שבמהלך הקדנציה החל בכמה פרוייקטים משמעותיים לציבור תושבי העיר, שהצלחתם,מבחינתו,קשורה ישירות להיותו חבר המועצה, ולכן:

 

" אחרי התלבטויות לא פשוטות החלטתי אני לאור הסיבות ונסיבות האלה לא לבצע ( לפחות לא בשנה הקרובה) את הרוטציה...ברצוני לציין שההחלטה זאת היא שלי אישית בלבד...."

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ