אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"א 58841-12-13 ל' נ' ישיר איי.די.איי. אחזקות בע"מ ואח'

ת"א 58841-12-13 ל' נ' ישיר איי.די.איי. אחזקות בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 01/07/2015 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום תל אביב - יפו
58841-12-13
17/06/2015
בפני השופט:
ישי קורן

- נגד -
תובע:
ת' ל'
עו"ד דוד סער
עו"ד רחל חדיד
נתבעים:
1. ישיר איי.די.איי. אחזקות בע"מ
2. בן - קיר ניהול ואחזקות בע"מ
3. מנורה מבטחים ביטוח בע"מ
4. חב' שכונת שפירא בע"מ

עו"ד מיכל בן שלום צימרמן
עו"ד רועי ליטמן
עו"ד בני זכריה
פסק דין
 

 

1.תביעה לפיצויים בגין נזקי גוף לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה – 1975, ולחילופין לפי פק' הנזיקין [נוסח חדש].

 

הואיל והתגלעה מחלוקת בשאלה אם האירוע מושא התביעה הוא תאונת דרכים אם לאו, ובשאלה אם היה הרכב מבוטח בביטוח חובה במועד התאונה אם לאו, נדונה תחילה שאלת החבות בלבד. פסק הדין דלקמן עוסק בשאלה אם יש להשית על מי מהנתבעים את החובה לפצות את התובע בגין נזקי התאונה מושא התביעה.

 

פתח דבר

2.התובע (להלן: תומר) – יליד שנת 1967 – רוכב על קטנוע מסוג סאן יאנג 125 (להלן: הקטנוע).

 

הנתבעת 1 (להלן: ביטוח ישיר) ביטחה את הקטנוע בביטוח חובה (באמצעות ה"פול") מיום 12/5/2011 עד ליום 30/6/2011 ושוב מחודש פברואר 2012 ואילך. לפני 12/5/2011 ביטחה ביטוח ישיר קטנוע אחר של התובע. ביום 12/5/2011 התקיימה שיחת טלפון בין התובע ובין ביטוח ישיר, שבגדרה הוחלף הכיסוי הביטוחי מהקטנוע הישן לקטנוע החדש של התובע (הקטנוע מושא התביעה). יש מחלוקת בין התובע ובין הנתבעת 1 אם היה הקטנוע מבוטח במועד התאונה מושא התביעה, דהיינו ביום 17/7/2011.

 

3.התובע שוכר מהחברה לפיתוח שכונת שפירא בע"מ – בעלת הזכויות בבניין ברח' שיבת ציון 33 בתל אביב (להלן: הבניין) – שטח של כ125 מ"ר בקומת הקרקע של הבניין, ושתי דירות בקומה א' (חוזי השכירות צורפו כנספח א' תצהיר התובע). את המושכרים משכיר התובע בשכירות משנה.

 

הנתבעת 2 (להלן: בן קיר) – בעלת מניות בחברה לפיתוח שכונת שפירא (הנתבעת 4) – רכשה מהנתבעת 3 (להלן: מנורה) פוליסה לביטוח בית עסק, אשר כוללת גם ביטוח אחריות כלפי צד שלישי בעניין הבניין.

 

4.ביום 17/7/2011 בשעות הבוקר החנה התובע את הקטנוע בחדר המדרגות של הבניין. מדובר בחדר מדרגות צר ממנו עולה גרם מדרגות לקומה א' של הבניין. הקטנוע חנה בשטח שרחבו כ-160 ס"מ כשמולו ומשמאלו קירות חדר המדרגות, מאחוריו הפתח, ומימינו גרם המדרגות (ר' תמונות המקום נספח ד' לתצהיר התובע). כעבור זמן, עלה התובע על הקטנוע והניע אותו על מנת לצאת מהמקום. התובע שמע את אחד מהדיירים בקומה א' קורא לעברו. התובע כיבה את הקטנוע וביקש לרדת ממנו לצד שמאל. רגלו של התובע החליקה והוא ניסה לייצב עצמו בעזרת רגל ימין. קרסול הרגל הימנית נשבר. (פרוט' עמ' 10 ש' 11). התובע פונה באמבולנס לביה"ח איכילוב בתל אביב (נספח ה' לתצהיר התובע) ושם אובחן השבר בקרסול (נספח ה' לכתב התביעה; נספחים ו – ז לתצהיר התובע).

 

התביעה

5.כתוצאה מהתאונה נגרמה לתובע נכות צמיתה של 14.5% בגין השבר בקרסול והצלקת הניתוחית. התובע סובל ממגבלות שונות. התובע זכאי לפיצוי בגין כאב וסבל, הפסדי השתכרות בעבר ובעתיד והוצאות שונות.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ