אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קביעת משמורת משותפת ופסיקת מזונות הקטינה ומדור האם

קביעת משמורת משותפת ופסיקת מזונות הקטינה ומדור האם

תאריך פרסום : 24/08/2014 | גרסת הדפסה

תמ"ש
בית משפט לעניני משפחה מחוז ת"א
1745-11-13, 1781-11-13
17/08/2014
בפני השופט:
יהורם שקד

- נגד -
התובעות:
1. פלונית
2. קטינה

עו"ד אליהו ריכטר
הנתבע:
פלוני
עו"ד עינת סיני
פסק דין
 

 פסק דין 

לפניי שתי תביעות בעניינה של קטינה, בת כשלוש וחצי שנים כיום, אשר הוגשו על ידי אם הקטינה כנגד האב. האחת – תביעה למזונות הקטינה בתמ"ש 1745-11-13 (להלן: "תביעת המזונות"); השנייה – תביעה לקביעת משמורת והסדרי ראייה בתמ"ש 1781-11-13 (להלן: "תביעת המשמורת").

 

א' - העובדות הרלבנטיות:

 

  1. התובעת 1 (להלן: "התובעת" או "האם") והנתבע (להלן גם: "האב") נישאו זל"ז כדמו"י ביום 20.9.10, וביום 24.8.11 נולדה בתם המשותפת, התובעת 2 (להלן: "הקטינה").

 

  1. ביום 13.10.13 הגישה האם בקשה למתן צו הגנה כנגד האב (ה"ט 27944-10-13), בעקבותיה הורחק האב מדירת המגורים, ומאז למעשה לא שב להתגורר יחד עם האם. תחילה התגורר האב בדירת אמו, ומיום 2.3.14 הוא שוכר דירה למגוריו בתל אביב. האם נותרה להתגורר בדירה השכורה אשר שימשה למגוריהם המשותפים של הצדדים ברמת גן, ועם תום חוזה השכירות עברה להתגורר בדירה שכורה אחרת, אף היא ברמת גן.

 

  1. ביום 3.11.13 הגישו האם והקטינה תביעת מזונות נגד האב, היא התביעה נשוא פסק דין זה. יוער, כי הגם שבכתב התביעה צוינו הן האם והן הקטינה כתובעות, מדובר אך בתביעה למזונות קטינה. בכתב התביעה פרטה האם את צרכי הקטינה וטענה כי סכומם הוא 8,010 ₪ לחודש. האם עתרה לחיוב האב בתשלום מזונות הקטינה בסך של 6,000 ₪ לחודש וזאת עד לשחרורה משירות החובה בצה"ל, וכן בתשלום ההוצאות הרפואיות החריגות של הקטינה שאינן מכוסות על ידי הביטוח הרפואי הממלכתי.

 

  1. בד בבד עם הגשת תביעת המזונות, הגישה האם אף את תביעת המשמורת. בהחלטתי מיום 4.11.13 נקבע כי משמורתה הזמנית של הקטינה תהא בידי האם. בדיון שהתקיים ביום 24.12.13 הגיעו בני הזוג להסכמה בעניין הסדרי הראיה הזמניים בין האב לבין הילדה, אשר קיבלה תוקף של החלטה. על פי הסדרים אלה, שוהה הקטינה עם האב בימי ב' ו-ג' כולל לינה, וכן בכל סוף שבוע שני מיום ו' ישירות מהגן ועד ליום א' ישירות לגן. קרי, בהתאם להסדרים אלה, שוהה הקטינה עם האב 6 ימים ולילות בכל 14 ימים, שהם כ-43% מזמנה.

 

  1. אציין, כי לאורך בירור ההליכים עלה רצונה של האם לעבור ולהתגורר יחד עם הקטינה בצפון הארץ, בסמוך להוריה. האם הגישה בקשות בעניין זה, והאב הגיש תובענה למתן צו מניעה האוסר על האם לפעול כאמור (תמ"ש 54928-11-13). בהחלטתי מיום 29.1.14 הוריתי על הזמנת תסקיר סעד במסגרתו התבקשו המלצות בעניין המשמורת והסדרי הראייה וכן בעניין האפשרות כי האם תעבור להתגורר בצפון הארץ.

 

  1. הואיל וניסיונותיי להביא את הצדדים להסכמות בעניין מזונות הקטינה לא עלו יפה, ביום 2.2.14 ניתנה החלטה למזונות זמניים, בה חויב האב בתשלום סך של 1,400 ₪ לחודש, ובנוסף בשליש בשכר הדירה וכן במחצית מעלות הגן בפועל ומחצית מההוצאות הרפואיות החריגות אשר אינן מכוסות על ידי ביטוח רפואי.

 

  1. ביום 28.5.14 התקיים דיון הוכחות במסגרתו נחקרו האם והאב (להלן: "הדיון"). ביום 1.6.14 הוגש תסקיר בו, על פי הוראתי, התייחסה עו"ס לסדרי דין הן לשאלת מקום המגורים והן לשאלת המשמורת וזמני השהות.

 

בעניין מקום מגורים, ציינה עורכת התסקיר, כי:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ