אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פר"ק 38779-09-16 ברבי נ' כונס נכסים רשמי מחוז חיפה והצפון ואח'

פר"ק 38779-09-16 ברבי נ' כונס נכסים רשמי מחוז חיפה והצפון ואח'

תאריך פרסום : 25/09/2016 | גרסת הדפסה

פר"ק
בית המשפט המחוזי נצרת
38779-09-16
19/09/2016
בפני השופט:
ערפאת טאהא

- נגד -
המבקשים:
1. י.א מרכז מזון כפר תבור בע"מ (החברה)
2. נטליה ברבי ואח' (עובדי החברה)

המשיבים:
1. שלי חמו
2. כונס הנכסים הרשמי
3. ש.א. מרכז מזון בע"מ

החלטה

בפניי בקשה למתן צו פירוק זמני כנגד החברה בהתאם לסעיפים 300(ב) ו- 263 לפקודה.

 

החברה הוקמה בשנת 2004 וניהלה עד לשבוע האחרון רשת של ארבעה סופרמרקטים, בחצור הגלילית, כפר תבור, ערד ונתיבות. ביום 12.9.2016 או בסמוך לכך סגרה החברה את ארבעת הסניפים שבבעלותה, פיטרה את עובדיה והפסיקה בבת אחת את פעילותה. את הסניף בחצור הגלילית היא לכאורה מכרה בתאריך 31.8.2016 למשיבה מס' 1 (להלן: "שלי חמו"), אשר עד אותה עת הייתה עובדת שכירה של החברה וניהלה מטעמה את סניף חצור הגלילית.

 

על פי הנטען בבקשה, החברה הבריחה את כל נכסיה, הסחורה והמלאים שהיו בסניפי החברה בכפר תבור, נתיבות וערד הועברו לסניף חצור הגלילית שלכאורה נמכר לשלי חמו ולמחסן שאף הוא נמצא בחצור הגלילית, מבלי שהחברה שילמה את חובותיה לעובדים ולספקי החברה. נטען עוד, כי השיקים שהחברה מסרה לעובדים בגין משכורותיהם לא כובדו על ידי הבנק וכך גם שיקים רבים אחרים שהחברה מסרה לספקים של החברה ולנותני השירות שלה. עוד נטען, כי החברה נותרה חייבת לעובדים ולספקים השונים לפחות 21 מיליון ₪. בשל הבעיות הכספיות אליהן נקלעה החברה היא פיטרה בחודש אוגוסט חלק מהעובדים שעבדו בסניף ערד וחלק מהספקים הפסיקו לספק סחורה לחברה. במצב דברים זה, כך נטען, אין החברה יכולה לפרוע את חובותיה לנושים השונים, לרבות לספקים ולעובדים שלה.

 

בהחלטה שניתנה במעמד צד אחד על ידי כב' סגן הנשיא ארבל מונתה באופן ארעי עו"ד עדי גילה חכמון כמנהלת מיוחדת זמנית לנכסי החברה, אשר הוסמכה להעמיד שמירה על נכסי החברה לבל יילקח כל נכס מנכסי החברה מכל סניפי החברה, לרבות סניף חצור הגלילית.

 

לקראת הדיון שהתקיים בפניי במעמד הצדדים ביום 18.9.2016, הגישה המנהלת המיוחדת דו"ח ראשון אודות החברה, ממנו עולה תמונה עגומה לפיה בעל המניות בחברה ביחד עם מנהלי החברה ביצעו לכאורה קנוניה במטרה להונות את נושי החברה. על פי הנטען, בעל המניות ומנהלי החברה רכשו סחורה בהיקפים גדולים ללא כוונה לשלם עבורה, העסיקו עובדים מבלי לשלם את משכורותיהם ולאחר מכן פעלו להברחת נכסי החברה והמלאים שלה ושלשלו את התמורה לכיסם הפרטי מבלי שפרעו קודם את חובות החברה. לטענת המנהלת המיוחדת מדובר בקנוניה שנרקחה ותוכננה מראש, במסגרתה הם ביקשו לעקוץ את ספקי החברה ועובדיה. במהלך הדיון שהתקיים כאמור בפניי ביום 18.9.2016 התברר מדברי המנהלת המיוחדת כי בעל המניות של החברה, מר יוסף שנאס-אבזאק והמנהל שלה, מר אלעד אילוז, עזבו את הארץ.

 

שלי חמו טענה בפניי, כי היא רכשה מהחברה את הסניף בחצור הגלילית כדת וכדין, ושילמה בתמורה סכום של 1,000,000 ₪ המהווים תמורה הולמת ומלאה בעבור הסניף. לטענתה, סכום זה שולם באופן הבא: 200,000 ₪ שולמו במזומן במעמד החתימה על ההסכם והיתרה שולמה בשיקים עתידיים על סך 80,000 ₪ כל אחד, כאשר מועדי פירעון השיקים הם החל מחודש אוקטובר שנה זו ואילך. בהתאם לדברי שלי חמו ובאת כוחה, שיקים אלה אמורים היו להיפרע מפעילות הסניף בחצור. לטענתה, היא הקימה את סניף חצור, היא השקיעה בו את כל מרצה והיא מוכנה להמשיך ולהפעיל את העסק כפי שהיה ואף להעסיק את העובדים שמוכנים להמשיך ולעבוד אתה. לטענתה, מדובר בקניין שלה, היא שילמה תמורתו באופן ומלא ועל כן, אין כל הצדקה למסור למנהלת המיוחדת סמכויות כלשהן בכל הנוגע לסניף חצור הגלילית שנרכש על ידה.

 

ב"כ הכנ"ר תמך בבקשה למינוי מפרק זמני ובמתן סמכויות למנהלת המיוחדת גם בנוגע לסניף חצור הגלילית. הוא טען, כי התנהלות בעלי המניות של החברה ושל שלי חמו והנסיבות שבהן נחתם הסכם הרכישה בנוגע לסניף חצור הגלילית מעוררות הרבה סימני שאלה ומעידות שיש דברים בגו כלשונו. על כן, הוא הציע כי בית המשפט ימסור למנהלת המיוחדת סמכויות הפעלה של הסניף בחצור הגלילית, יורה על מכירת המוצרים הפסידים וייתן הוראות בכל הנוגע לנכסי החברה.

 

ב"כ החברה טענה, כי היא מחזיקה בייפוי כוח שניתן למשרד עו"ד אלי עמר לפני כשבועיים בעניינים אחרים של החברה שאינם נוגעים לבקשה למתן צו פירוק זמני נגד החברה. היא הוסיפה, כי אין לה פרטים כלשהם בנוגע לטענות המופנות נגד החברה, אין ברשותה מסמכים, וכל אשר נאמר לה על ידי בני המשפחה של בעל החברה הוא שהוא עזב את הארץ בשל איומים על חייו. בשל כך לא יכולה הייתה ב"כ החברה למסור פרטים כלשהם שיש בהם כדי לשפוך אור על התנהלותה בשבועיים האחרונים ובאשר למהלכים שבוצעו על ידי בעל המניות והמנהל של החברה, באשר לריקון סניפי החברה, הפסקת פעילותה ומכירת סניף חצור הגלילית לשלי חמו.

 

לאחר שעיינתי בבקשה, בדו"ח של המנהלת המיוחדת ושמעתי את טענות הצדדים בדיון מיום 18.9.2016, נחה דעתי כי דין הבקשה להתקבל.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ