אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק ת"א 11338-11-08

פסק-דין בתיק ת"א 11338-11-08

תאריך פרסום : 05/03/2013 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום חיפה
11338-11-08
08/01/2013
בפני השופט:
חנה לפין הראל

- נגד -
התובע:
ד"ר אחמד נעמה
עו"ד באסם דכואר ואח'
הנתבע:
1. עדי פיבר/המודיע
2. גלעד אביגדור
3. שגיא רמלר - ניתן פסק דין

עו"ד "י ב"כ יוסף ליבנה ואח'
עו"ד "י ב"כ פרץ שמעון ואח'
פסק-דין

תביעה כספית-חוזית שהגיש התובע נגד הנתבעים על סך של 99,963 ש"ח.

התובע בעל זיכיון להפעלת דוכן לממכר מזון בקניון "הקריון" שבקרית ביאליק, ניהל עסק לממכר פיצה כאשר בתוך עסקו הוא, ניהל גם דוכן משנה לו קרא "ניו-גריל". שני העסקים הופרדו בדלת פנימית ביניהם.

התובע השכיר לנתבעים את דוכן המשנה (להלן: "המושכר" או "דוכן המזון"), כפי שיפורט להלן. התביעה היא בגין סכומי כסף שונים, המגיעים לו לטענתו עבור התקופה בה פעלו הנתבעים במושכר.

העובדות:

הנתבע 1 שכר את דוכן המזון בשכירות משנה מאת התובע בהתאם להסכם שכירות מיום 15.5.05 (להלן: "הסכם השכירות") ואף ערך שיפוצים במושכר לשם הכשרתו כבית עסק.

בהתאם לקבוע בהסכם השכירות התחייב הנתבע 1 לשלם לתובע סך של 500$ לפי שער יציג ביום התשלום בצירוף מע"מ וזאת בנוסף להתחייבות הנתבע 1 לתשלום ההתחייבות החוזית שחויב התובע לשלם לחברת מליסרון בע"מ שהנה הבעלים של הקריון. 

הנתבעים 2 ו - 3 שכרו את דוכן המזון, בשכירות משנה, בהתאם להסכם שכירות מיום 15.8.05.

לצורך הפעלת דוכן המזון רכשו הנתבעים 2 ו - 3 מאת הנתבע 1 את כלל הציוד אשר היה במקום בסכום כולל של 140,000 ש"ח ובנוסף השקיעו סכומים נוספים לשיפוץ המקום.

ביום 8.2.10 ניתן פסק דין בהיעדר הגנה כנגד הנתבע 3 על ידי כבוד הרשמת גילה ספרא ברנע.

טענות הצדדים:

עיקר טענות התובע:

1.                  התובע טוען כי ביום 15.1.06 הנתבע 1 נטש את המושכר ללא כל הודעה מוקדמת, כשהוא משאיר אחריו חובות שלא שולמו על ידו בניגוד לתנאי הסכם השכירות ובכללם סעיף 4 להסכם זה.

2.                  התובע טוען כי הצדדים פנו אל יוסי פרי, מנכ"ל הקריון, אשר שימש כבורר בהתאם לקבוע בהסכם השכירות, אך המחלוקת נותרה בעינה.

3.                  התובע טוען כי כתוצאה מהפרת ההסכם על ידי הנתבע 1 נותרו הנתבעים חייבים לתובע, ביחד ולחוד,  סך של 69,987 ש"ח המשוערכים ביום הגשת התביעה לסך של 99,963 ש"ח.

עיקר טענות הנתבע 1 והמודיע:

1.                  הנתבע 1 טוען כי לאחר שראה כי העסק אותו ביקש לנהל במושכר נשוא התובענה אינו מצדיק את עצמו, הודיע בראשית חודש יולי 2005 לתובע ולהנהלת הקריון, כמחויבותו על פי סעיף 4 להסכם השכירות, על כוונתו לסיים את מערכת היחסים העסקית עם התובע, להחזיר לידיו את המושכר ולהביא חוזה השכירות לקיצו.

2.                  ביום 15.8.05, בהסכמת התובע, עזב הנתבע את המוזכר והחזיר החזקה בו לתובע וזמן קצר לאחר מכן העביר התובע את החזקה במושכר לנתבעים 2 ו - 3.  ביום זה, נערכה החזרת החזקה לידי התובע במעמד הצדדים, במשרדו של מנהל הקריון, וזמן קצר לאחר מכן נחתם הסכם שכירות חדש בין התובע לנתבעים 2 ו - 3. 

3.                  הנתבע 1 טוען כי התובע והנתבעים 2 ו - 3 חתמו על הסכם השכירות, עוד ביום 15.8.2005, בסמוך לאחר שהתובע קיבל בחזרה את החזקה במושכר לידיו מהנתבע 1, במשרדו של מר יוסי פרי, מנכ"ל הקיריון. בפגישה זו הנתבע 1 פרע ושילם את כל החיובים והחשבונות שנטל על עצמו. 

4.                  הנתבע 1 טוען כי מילא אחר כל מחויבויותיו כלפי התובע וכלפי הנהלת הקריון (חברת מליסרון בע"מ) ואף הפקיד בידיו 3 המחאות על סך 500$ כל אחת, לתשלום דמי השכירות, בגין שלושת חודשי השכירות הראשונים, אלא משהתברר כי קיימות בעיות בטיחותיות והמושכר אינו ניתן להפעלה, הוסכם בין התובע ובין הנתבע 1 כי הנתבע 1 ישקיע את כל הנדרש להשכרת המושכר ולצורך כך התובע החזיר לנתבע 1 את שלוש ההמחאות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ