אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק ע"מ 849/06

פסק-דין בתיק ע"מ 849/06

תאריך פרסום : 14/08/2013 | גרסת הדפסה

ע"מ
בית המשפט המחוזי בחיפה
849-06,950-07
12/08/2013
בפני השופט:
ש' וסרקרוג ס' נשיאה

- נגד -
התובע:
ישראלה טולצ'ינסקי (ו/או ישי)
עו"ד רפאל כהן
הנתבע:
פקיד שומה חיפה
עו"ד ערן רזניק ממונה (ראש צוות אזרחי) פרקליטות מחוז חיפה (אזרחי
פסק-דין

1.         הערעורים הם על שומות בצו שהוציא המשיב למערערת (ולבעלה - ישי). תוספת ההכנסה לפי קביעת המשיב מתייחסת למערערת  (להלן: המערערת ).

תיק עמ"ה 849/06 עניינו בשומה שהוצאה לשנת המס 2002 ותיק עמ"ה 950/07 מתייחס לערעור שומה לשנת המס 2003. הדיון בערעורים אוחד (ראה החלטה מיום 16/3/2008).

            אעיר שהתארכות הדיונים בתיק הייתה למעלה מן הצורך. היוזמה לדחיות באה לרוב מצד ב"כ המערערת.

הרקע :

2.         חברת מאירפלד ניהול והשקעות בע"מ ח"פ 51015620 (להלן: חב' מאירפלד ) העוסקת בהשכרת מבנים, היא הבעלים של בית מלון מרום ברחוב פלמ"ח בחיפה.

חברת מלון מרום בע"מ הוקמה ביום 19/05/74 (להלן: חב' מרום ), והחל משנת המס 1980 ואילך עסקה בניהול מלון מרום, אותו היא שוכרת מחב' מאירפלד מאז הסתיימה בנייתו.

הבעלים של חב' מרום וחב' מאירפלד היה אברהם מאירפלד ז"ל (להלן: המנוח ) אשר נפטר ביום 7/8/94.

3.         חב' מרום הייתה חברה משפחתית משנת המס 1985 ועד פטירת המנוח. חב' מאירפלד הייתה גם היא חברה משפחתית משנת המס 1980 ועד פטירת המנוח.

לאחר פטירת המנוח, ובהתאם לבקשות שהוגשו, הפך בנו של המנוח, שהוא אחיה של המערערת, מר יאיר מאירפלד (להלן: יאיר ), לנישום המייצג בשתי החברות הנ"ל, ואלו נותרו חברות משפחתיות.

4.         בכל התקופה בה הוחזקה חב' מרום בידי האב המנוח קיבלה המערערת שכר מחב' מרום. השכר שקיבלה המערערת באותה תקופה הגיע לכדי 20,000 ש"ח לשנה בממוצע.

            בחודשים יולי-ספטמבר בשנת 2002 היתה העלאה משמעותית של שכר המערערת.

5.         בסוף שנת 2002 קיבלה המערערת פיצויי פיטורין מחב' מרום בסכום של 264,067 ש"ח. בדו"ח שהוגש הוצהר כי מלוא הסכום הוא פיצויי פיטורין, הפטורים מתשלום מס.

            המשיב לא קיבל את הצהרת המערערת לעניין גובה הפיצויים הפטורים וזאת לאור נתוני השכר שהוצהרו. לפיכך הוציא המשיב שומה לפיה מכלל סכום פיצויי הפיטורין שהוצהרו יש להכיר בסכום של 54,067 ש"ח כפטורים ממס ואילו יתרת הסכום חייבת במס (להלן: שומת פיצויי פיטורין ). על כך הערעור בתיק עמ"ה 849/06.

6.         ביום 10/5/95 ניתן צו ירושה בנוגע לעיזבון המנוח. בצו הוצהר על המערערת ועל אחיה יאיר כיורשים בחלקים שווים (צו הירושה צורף כנספח א לתצהיר המפקחת מטעם המשיב - מש 3).

בעקבות צו הירושה חולק עיזבון המנוח בחלקים שווים בין המערערת לבין יאיר. במסגרת זו נרשמו המערערת ויאיר כבעלים של מחצית המניות בחב' מרום וחב' מאירפלד (דיווחי המערערת ויאיר לרשויות המס בנספחים ב' ג' ו-ד'1-ד'3 לתצהיר המפקחת).

בשנת 2002 (כמפורט בנימוקי השומה) נתגלתה צוואת המנוח מיום 30/6/93. באותה צוואה נקבע כי רכושו של המנוח יחולק באופן הבא:

(1)        מלון מרום, מניות חב' מאירפלד חברה לבניין, מיטלטלין וכספים לרבות ניירות ערך, יימסרו למערערת;

(2)        הדירה ברח' אלברט שוויצר 11 ברמת אשכול, הידועה גם כגוש 10749 חלקה 54 (להלן: הדירה ) תחולק בין היורשים (המערערת ואחיה) בחלקים שווים;

לאור כך ביקשה המערער לנקוט הליכים להוצאת צו קיום צוואה ולכן הגישה המערערת ביום 27/11/02 בקשה לביטול צו הירושה (ת"ע 5600/02).

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ