אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ע"פ 8627/14 נתן דבראש דביר נ' מדינת ישראל

ע"פ 8627/14 נתן דבראש דביר נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 15/07/2015 | גרסת הדפסה

ע"פ
בית המשפט העליון כבית משפט לערעורים פליליים
8627-14
14/07/2015
בפני השופט:
י' עמית

- נגד -
המערער:
נתן דבראש דביר
עו"ד ירון פורר
המשיבה:
מדינת ישראל
עו"ד שרית משגב
פסק דין

השופט י' עמית
:

 

  1. במהלך שלושה ימים היה המערער מעורב בחמישה מעשי שוד של טלפונים סלולריים מקטינים כבני 15-14. המעשים בוצעו כאשר המערער נוהג ברכב ושותפו למעשה מבצע את חטיפת הטלפון הסלולרי מידי הקורבן. באחת הפעמים, כאשר המערער החל בנסיעה מהירה ברכב כשדלת הרכב פתוחה, על מנת להסתלק מהמקום, נחבל הקטין-הקורבן מדלת הרכב.

 

           בגין מעשים אלו הורשע המערער, על פי הודאתו, בארבע עבירות של שוד בנסיבות מחמירות בצוותא לפי סעיף 402(ב)+29 לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן: חוק העונשין), ובעבירות של קשירת קשר לביצוע עוון ופשע לפי סעיפים 449(א)(2)+(1) לחוק העונשין.

 

  1. בית משפט קמא השית על המערער מאסר בפועל של 36 חודשים; 12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים שלא יעבור עבירות אלימות או רכוש מסוג פשע, ופיצוי בסך 1,000 ₪ לקטין שנחבל במהלך ביצוע השוד.

 

           על כך נסב הערעור שלפנינו.

 

  1. עיקר הערעור נסב על כך ששותפו של המערער נדון ל-40 חודשי מאסר, אך להבדיל מהמערער, אותו שותף נדון והורשע בעבירות נוספות, היה כבר בעל עבר פלילי ואף היה תלוי ועומד כנגדו מאסר על תנאי. עוד הפנה הסניגור המלומד לנסיבות חייו האישיות של המערער ולתסקיר החיובי יחסית לגבי התנהלותו בכלא.

 

  1. אומר בקצרה, כי לא מצאנו ממש בערעור.

 

           נקודת המוצא היא כי ערכאת הערעור לא תתערב בעונש שהוטל על-ידי הערכאה הדיונית, אלא במקרים חריגים של סטייה קיצונית ממדיניות הענישה או כאשר נפלה טעות מהותית בגזר הדין. העונש שהוטל על המערער אינו חורג מרף הענישה הנוהג, ודי בכך כדי לדחות הערעור.  

 

  1. לכך יש להוסיף כי ביני לביני הורשע המערער בעבירות נוספות, שאחת מהן (ניסיון לגניבת רכב) בוצעה בעוד עניינו של המערער תלוי ועומד בבית המשפט, והמערער נדון בשל כך למאסר בפועל של 12 חודשים, שישה מהם בחופף לתקופת המאסר מושא דיוננו. בגין עבירה נוספת נדון המערער לארבעה חודשי מאסר, אחד מהם במצטבר, כך שסך הכל מרצה כיום המערער 43 חודשי מאסר. מכאן, שבתי המשפט כבר לקחו בחשבון את תקופת המאסר של 36 חודשים שהושתה על המערער.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ