אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"מ 41136-12-15 אחמד אלדין נ' משרד הפנים

עת"מ 41136-12-15 אחמד אלדין נ' משרד הפנים

תאריך פרסום : 28/12/2015 | גרסת הדפסה

עת"מ
בית המשפט המחוזי חיפה כבית-משפט לעניינים מנהליים
41136-12-15
21/12/2015
בפני השופט סגן נשיא:
רון שפירא

- נגד -
העותר:
טאהר אחמד אלדין
המשיב:
משרד הפנים
פסק דין
 

 

אתמול ניתנה על ידי בית המשפט החלטה המורה על הגשת כתבי טענות מתוקנים. זאת לאחר שבמקור הוגשו כתבי טענות שיועדו, ככל הנראה, להגשה בבית דין לעררים.

 

ב"כ המבקש שלח הודעה על הגשת כתבי טענות מתוקנים ולהודעה צורפו כתבי הטענות המתוקנים, לכאורה.

 

מעיון בכתב הטענות עולה כי הוא נושא כותרת "ערר" ולא עתירה מנהלית. עיון מהיר בעמוד הראשון מגלה גם שכתב הטענות לא עבר הגהה.

 

יודגש כי לא בכדי מקפיד בית המשפט עם מגישי העתירות. הניסיון מראה כי חלק מעורכי הדין העוסקים במלאכת ייצוגם של המוזמנים למתקן חולות מעתיקים כתבי טענות מתיק אחד לאחר בשיטת "העתק-הדבק" בלא הקפדה על פרטיהם של העותרים הרלוונטיים לכל הליך. בית המשפט כבר נתקל בסדרות עתירות של כאלו שקורות חייהם זהים במדויק, לרבות תאריכי לידה, אירועים אחרים בחייהם וכד'. בנסיבות אלו וכל עוד לא ברור, לפחות לכאורה, שכתב הטענות נבדק כראוי ע"י עורך הדין בטרם הגשתו לבית המשפט, נראה שאין מקום לדון בו.

 

נזכיר כי אוכלוסיית אלו המופנים למתקן חולות היא אוכלוסייה מוחלשת, דלת אמצעים וחסרת שליטה בשפה העברית, אשר אינה עונה גם על הכללים המקנים ייצוג באמצעות גופי סיוע כגון היחידה לסיוע משפטי שבמשרד המשפטים או הסניגוריה הציבורית. מכאן גם חובתו של בית המשפט להקפיד עם אלו שנטלו על עצמם לייצג את כל אותם נזקקים רבים בתמורה לשכר ראוי ולעיתים, כך לכאורה, אינם מקפידים בחובתם המקצועית.

 

יתכבדו כותבי העתירות ויקפידו במסמכים המוגשים לבית המשפט, אם לא מחמת כיבוד סדרי הדין וההליך השיפוטי אז לפחות מחמת חובתם המקצועית והנאמנות בה הם מחויבים כלפי שולחיהם. כתב טענות אינו מסמך של מה בכך, אלא מסגרת דיונית הגודרת את המחלוקת וסדרי הדיון שיתקיים בפני בית המשפט. משאין מקפידים בתוכנו ובנוסחו, נפגעים סיכויי העותר לשכנע את בית המשפט בטענותיו, ונפגעות זכויותיו. מכאן החובה להקפיד בבדיקת ובכתיבת טענות באופן שבו מיוצגים אלו, ששכרו את שרותיו של עורך דין, יזכו לייצוג נאות.

אשר על כן, ובנסיבות העניין, אני מורה כדלקמן:

 

בהתאם לסמכותי לפי תקנה 7(2) לתקנות בתי המשפט לעניינים מנהליים (סדרי דין) התשס"א – 2000 אני מורה על מחיקת כתבי הטענות וההליך כולו, כפי שהוגש.

 

העותר רשאי להגיש עתירה חדשה, ערוכה כחוק על כל נספחיה, ולבקש סעדים כפי שימצא לנכון.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ