אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"מ 27663-06-15

עת"מ 27663-06-15

תאריך פרסום : 12/08/2015 | גרסת הדפסה

עת"מ
בית משפט לעניינים מנהליים באר שבע
27663-06-15
03/08/2015
בפני השופט:
אליהו ביתן

- נגד -
העותר::
סולימאן ראשיד ט1499483 (אסיר)
המשיב::
משרד הפנים
פסק דין

כללי

1.העותר, נתין סודן כבן 37, הסתנן לישראל מסיני בחודש מרץ 2008 ובהמשך קיבל רישיון לפי סעיף 2(א)(5) לחוק הכניסה לישראל, שחודש לו פעם אחר פעם.

ביום 20.3.14 הוצאה לו הוראת שהייה, לפי תיקון מס' 4 לחוק למניעת הסתננות, ומיום 29.4.14 הוא שהה במרכז השהייה על פי הוראת השהייה האמורה.

2.ביום 22.9.14 ניתן פסק הדין בבג"צ 8425/13 איתן ואח' נ' מדינת ישראל [פורסם ב"נבו"](22.09.14), אשר ביטל את תיקון מס' 4 לחוק למניעת הסתננות, שמכוחו הוצאה לעותר הוראת השהייה.

בטלות ההוראות העיקריות שבתיקון מס' 4 לחוק למניעת הסתננות הושעתה למשך 90 יום מיום מתן פסק הדין וביום 8.12.14 התקבל בכנסת החוק למניעת הסתננות ולהבטחת יציאתם של מסתננים מישראל (תיקוני חקיקה והוראות שעה), התשע"ה-2014 (שפורסם ברשומות ביום 17.12.14), שבין היתר מאפשר לממונה ביקורת גבולות להוציא הוראות שהייה למסתננים שיש קושי בביצוע גירושם למדינת מוצאם, בתנאים ובמגבלות הקבועים בו.

3.ביום 7.1.15 נערך לעותר שימוע ולאחריו הוצאה לו הוראת שהייה מכח החוק החדש, והעותר המשיך לשהות במרכז השהייה, והוא שוהה בו גם היום.

4.ביום 23.3.15 פנה העותר למשיב בבקשה לבטל את הוראת השהייה שלו, על יסוד מצבו הבריאותי, וביום 11.5.15 הודיע לו המשיב כי הוא איננו מקבל את בקשתו.

5.ביום 11.6.15 הגיש העותר עתירה, נגד ההחלטה מיום 7.1.15 לשוב ולהוציא לו הוראת שהייה ונגד ההחלטה מיום 11.5.15 הדוחה את בקשתו לביטול הוראת השהייה מטעמים רפואיים, היא העתירה שכאן.

6.העותר טוען בעתירתו, בעיקר, כי הוראת השהייה שהוצאה לו ניתנה ללא כל שיקול דעת וללא התחשבות בנסיבותיו האישיות ובכללן מצבו הבריאותי, וללא כל הנמקה; כי השהייה שלו במרכז השהייה פוגעת בו והיא חסרת תכלית; וכי ישנם טעמים רפואיים המצדיקים את הפסקת שהייתו במרכז השהייה – הוא סובל בעיקר מבעיות בגבו והוא לא מטופל כנדרש.

והמשיבה טוענת, בעיקר, כי יש לדחות את העתירה על הסף מפאת השיהוי הניכר בהגשתה; כי העותר עומד בקריטריונים של המשיבה להוצאת הוראות שהייה; וכי הוא מקבל במרכז השהייה את הטיפול הרפואי הדרוש לו ואין הצדקה לביטול הוראת השהייה שלו.

דיון והכרעה

1.לאחר שעיינתי בעתירה ובתגובת המדינה לה ושמעתי את טענות הצדדים, באתי למסקנה כי דין העתירה, על שני חלקיה, להידחות.

2.באשר לחלק העתירה התוקף את ההחלטה להוציא לעותר הוראת שהייה, הרי שההחלטה הרלוונטית לכך ניתנה בתחילת חודש ינואר 2015 והעתירה הוגשה רק בחודש יוני 2015.

תקנות בתי המשפט לעניינים מנהליים (סדרי דין) תשס"א-2000, קובעות, לעניין מועד הגשת עתירה, הארכת מועד להגשתה, ודחייתה בשל שיהוי בהגשתה, את הכללים הבאים –

" 3.המועד להגשת עתירה

(א)עתירה תוגש במועד שנקבע לכך בדין.

(ב)לא נקבע מועד כאמור, תוגש העתירה בלא שיהוי, לפי נסיבות הענין, ולא יאוחר מארבעים וחמישה ימים מיום שההחלטה פורסמה כדין, או מיום שהעותר קיבל הודעה עליה או מיום שנודע לעותר עליה, לפי המוקדם.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ