אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עש"א 11193-04-15 ברסלב נ' אלעד

עש"א 11193-04-15 ברסלב נ' אלעד

תאריך פרסום : 07/01/2016 | גרסת הדפסה

עש"א
בית המשפט המחוזי נצרת כבית-משפט לערעורים אזרחיים
11193-04-15
23/12/2015
בפני השופט:
זיאד הווארי

- נגד -
המערערת::
נאווה מלכה ברסלב
המשיב::
אלי אלעד
פסק דין

השופט ערפאת טאהא 

ערעור על פסק דינה של המפקחת על המקרקעין בחיפה (כב' השופטת הבכירה ציפורה פיגנבוים) מיום 26.2.15.

רקע עובדתי

1. הצדדים לסכסוך הם שכנים המחזיקים בדירות בבית משותף המונה 5 דירות הנמצא ברח' יערות 28 בחיפה ומזוהה כחלקה 106 בגוש 10785. המשיב הוא הבעלים והמחזיק בדירה הממוקמת בקומת קרקע בבית המשותף וצמודים לה שני מחסנים וחניה, ואילו המערערת היא הבעלים של אחת משתי הדירות בקומה השניה ולה צמודים מחסן וחניה.

2.בשנת 2008 ביקשו הצדדים לבנות תוספות בניה, כל אחד בדירתו, ולצורך כך הם הגישו בקשות לאישור תוספות בניה לוועדה המקומית לתכנון ובניה בחיפה. לשם הסדרת הנושא ביניהם חתמו הצדדים ביום 22.12.08 על הסכם, אשר מפרט את תוספות הבניה שכל אחד מהם רשאי לבצע. ההסכם כולל הוראות שונות לעניין הצורך בקבלת היתרי בניה, אי התחלה בביצוע עבודות הבניה על ידי אחד הצדדים במקרה שבקשתו של הצד האחר לקבלת היתר בניה תידחה ושימור זכויות הצדדים להתנגד לבקשות שמגיש הצד השני ולבניה שבכוונתו לבצע במקרה שהוועדה תאשר בקשה של אחד הצדדים ותדחה את בקשתו של הצד האחר. הוראות אלה אינן רלבנטיות לענייננו ולכן לא נתעכב עליהן. ההוראה הרלבנטית לענייננו היא הוראת סעיף 4 להסכם ולפיה יפעל המשיב להגשת הרחבה לדירתו בהתאם לנספח ה' להסכם. ואכן, בהתאם למוסכם, הגיש המשיב בקשה לקבלת היתר בניה בהתאם לתשריט נספח ה' לבקשה, והיתר כאמור ניתן.

3. בכתב התביעה שהגישה בפני המפקחת על המקרקעין, טענה המערערת, כי המשיב הפר את ההסכם שנכרת ביניהם ואת היתר הבניה שניתן לו, וביצע פעולות בניה בניגוד להיתר, תוך השתלטות על חלקים מהרכוש המשותף והפיכתו לחצר פרטית שלו. המערערת טענה, כי בניגוד למוסכם ובניגוד להיתר הבניה הרס המשיב את שביל הכניסה המשותף לבית המשותף, ובמקום שביל רחב אשר משני עבריו אדמה בגובה פני המגרש, חפר המשיב ויצר מעין חצר פנימית פרטית הצמודה לדירה הנוספת שיצר. כתוצאה מכך הפך שביל הכניסה לשביל צר מן המופיע בתוכניות ובהיתר כשמצידו האחד (הצד הקרוב לדירת המשיב) בנוי קיר תומך.

בנוסף לכך, השתלט המשיב, על פי הנטען, על השטח אשר נוצר בין השביל החדש שבנה ובין קירות דירתו, הפך אותו לחצר פרטית תוך ריצוף השטח, גידורו והקמת אלמנטים מבטון שאינם מופיעים בתוכניות הבקשה להיתר, תוך מניעת שימוש של יתר הדיירים באותו שטח. כמו כן השתלט המשיב על אזור המכונה "החלל האטום" שהינו חלק מהרכוש המשותף, וסיפח אותו לדירתו. כמו כן הפך המשיב את המחסנים בקומת המרתף ליחידת דיור נוספת להשכרה, מבלי שהגיש בקשה לשינוי יעוד ומבלי לקבל היתר לשימוש שנעשה במחסנים.

פסק דינה של המפקחת

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ