אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> טענת בטלות עסקאות מחמת יפוי כח מזוייף

טענת בטלות עסקאות מחמת יפוי כח מזוייף

תאריך פרסום : 07/05/2008 | גרסת הדפסה

תמ"ש
בית משפט לעניני משפחה חדרה
920-05,921-05,922-05
28/04/2008
בפני השופט:
שפרה גליק

- נגד -
התובע:
1. פ. מ. ג'.
2. א. מ. א.

עו"ד אגבריה מייסיר
עו"ד מחאגנה אחמד
הנתבע:
1. א. מ. ג'.ת.ז.
2. א. מ. ג.ת.ז.
3. ס. מ ג'.ת.ז.
4. נ. מ. ג'.ת.ז.
5. רשם המקרקעין חיפה
6. מס שבח מקרקעין חדרה

עו"ד אניס ריאד
פסק-דין

פתח דבר:

1.         שלוש תביעות נדונו במאוחד בפני, וכולן עוסקות בסכסוכים בין שני פלגים במשפחה אחת: שתי אחיות מזה וארבעת אחיהן מזה. הסכסוך מתייחס לאדמות שהיו שייכות בעבר לאביהם המנוח של הצדדים, ולהלן אפרט התובענות השונות:

תמ"ש 920/05 - שתי האחיות תבעו את ארבעת אחיהם וביקשו פס"ד הצהרתי לפיו, העברות מקרקעין שנעשו עפ"י יפוי כח - בטלות בטענות של זיוף ומרמה.

תמ"ש 921/05 - תביעה לפירוק שיתוף במקרקעין הנדונים.

  תמ"ש 922/05 . שבה ביקשו התובעות צו מניעה קבוע כנגד אחיהם הנתבעים לבל יבנו בחלקות נשוא התובענות ויקבעו עובדות בשטח קודם להכרעה בתובענות.

הרקע:

2.         אביהם המנוח של הצדדים נפטר בשנת 1972. הוא היה בשעתו מוכתר הכפר ... ילדיו, וביניהם הצדדים בתובענות בפני, לא השכילו להתאחד ולהתגבר על המחלוקות בנוגע למקרקעין שהיה של המנוח. המאבק חלחל, כך שמעתי גם לדור השני של הצדדים, והבנים של אלה תקפו את אלה, והדי הסכסוך החריף שבין הצדדים, לא שככו עד היום.

3.         לצערי הדיונים בפני היו רווי יצרים, ולא אחת שמעתי באולם קללות, צעקות והתנהגות בלתי הולמת. ניסיונותי להביא הצדדים לפשרה לא נשאו פרי, ונראה היה שרק הכרעה שיפוטית תועיל לצדדים. לפיכך, קבעתי מסלול הגשת תצהירי עדויות מסודר, ולאחר שנחקרו הצדדים, נשמעו ההוכחות ואף חלף המועד להגשת הסיכומים ניתן עתה פסק דיני.

            התביעה הוגשה מלכתחילה בביהמ"ש המחוזי בחיפה, אך מטעמים שונים נקבע כי הסמכות היא לביהמ"ש לענייני משפחה בחדרה, ולפיכך הועבר התיק לביהמ"ש בחדרה.

4.         להשלמת הרקע הדיוני אוסיף, כי 3 פעמים נאלצתי לדחות את סיומו של התיק, הן באשר למועד של 9/3/08 וכן באשר למועד של 30/3/08 שנקבע לאחר דחיה לבדק סיכומים. בסופו של יום נתתי ארכה של 5 ימים לב"כ התובעות להגיש סיכומיו, וכן ניתנה ארכה מתאימה לב"כ הנתבעים ולאחר שהוגשו הסיכומים ניתן איפוא פסק-דיני.

טענת הצדדים:

5.         תמצית טענותיהן של התובעות בתמ"ש 920/05 הן כדלקמן:

5.1       צו ירושת אביהן המנוח הוצא בבית המשפט המחוזי בשנת 1986. עפ"י צו זה לכל אחת מהן 11/18 חלקים בירושת אביהן.

5.2       לאביהן היו 5 חלקות קרקע כמפורט בתביעה, בשטח כולל של כ-78 דונם.

5.3       לטענת התובעות, הנתבעים רשמו הערת אזהרה לטובתם בשנת 1986, אשר עליו חתם לכאורה אביהם המנוח ב-1/12/70. לטענתן, יש לבטל את יפוי הכח, וממילא את הערת האזהרה שנרשמה על פיו, מאחר ויפוי הכח איננו בלתי חוזר ועם פטירת המנוח בשנת 1972, פג תוקפו. יפוי הכח מגלה רק התחייבות למתנה אשר לא התבצעה עם מות המנוח, ולפיכך הרישום שנעשה אחר מות המנוח - בטל. חלק מהעדים שחתמו על יפוי הכח "כלל לא חתמו עליו והחתימות הושגו במרמה". חתימת אביהן המנוח של התובעות זויפה על יפוי הכח וכן יפוי הכח "התיישן".

6.         תמצית טענות התובעות בתמ"ש 921/05 הן כדלקמן:

6.1       התובעות טוענות, כי "במסגרת חלוקת הנכסים לכל אחת מהן מגיע 1/18 חלקים בירושת אביהן", ולפיכך הן תובעות את חלקן בביתו הישן של אביהן הבנוי לטענתן, על חלקה של כ- 2 דונם, בשכונת ....ב....

6.2       לאחר פטירת אביהן, הנתבעים תפסו חזקות בקרקע תוך פגיעה בזכויותיהן הקנייניות.

6.3       בנסיבות אלה, מן הצדק לאסור על הנתבעים להשתמש במקרקעין.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ